Drikkevarer og røyk







Øl får man kjøpt over alt i Indonesia. Bintang er det beste og vanligste ølet. Nederlandske Anker selges også.





Jeg har enda ikke prøvd å få tak i brennevin, men jeg tror ikke det er noe stort problem.

Importert vin selges i store byer. Regn med at vin er dyrt. Det er lurt å passe på å kjøpe hvitvin på flyplassens tax free butikk. Den kan man spare til et fantastisk sjømatmåltid i Pameungpeuk.

I Indonesia er det mange avholdsfolk. De drikker ingenting av religiøse grunner. Dette er bra for folks økonomi og helse. Men turister har anledning til å drikke.



Indonesiske sigaretter har høyt innhold av nikotin og tjære og er derfor populære. Mange av sigarettene er krydra med nellik. Røyken fra nelliksigaretter lukter mistenkelig, men det er ikke hasj som røykes.

Ellers selges amerikanske sigaretter som Lucky Strike, Pall Mall og Marlboro.





Jeg kan ikke anbefale noen merker spesielt fordi jeg er ikkerøyker.



Neste side

side 13

Hovedside


Hosted by www.Geocities.ws

1