Kuulumisia
Richterswil, Sveitsi 10.06.2001

Moro!


Eli kirjoittelen tässä ensimmäisiä "kuulumisia". Ulkona on satanut varmaan 3 päivää peräkkäin ja se tietystikin voi olla yksi syy että minkä takia meikäläinen alkoi värkkäämään näitä kotisivujaan. Villekin on töissä ja Sveitsin tv on äärettömän huono, joten meneehän se viikonloppu näinkin.
Ehkäpä pieni katsaus menneisyyteen olisi paikallaan? Jeps. Muutin tänne Sveitsiin juuri ennen joulua 2000 ja Villehän täällä tosiaankin on asunnut kauemmin. Tarjoilin tollaiset 3 kuukautta maailman
korkeimmassa pyörivässä ravintolassa ja tulihan siinä tosiaan oltua kuukausi Brysselissä, Belgiassa opiskelun merkeissä. Nyt toukokuun alussa aloitin työharjoittelun täällä Zürichissä ympäristökonsultointifirmassa nimeltään Gammarus. Töissä kaikki on mennyt hienosti, ilmapiiri on avoin ja yleensäkin ottaen hyvä, mulla on pomo joka jaksaa selittää ja opastaa ja saan tehdä ihan oikeita hommia. Palkka tosin on aika surkea, mutta "ei makeaa mahan täydeltä". Eli se puoli on siis kunnossa.
Me asutaan Villen kanssa Richterswilissä, joka on 30 minuutin paikallisjunamatkan päässä Zürichistä. Kämppä on yhden omakotitalon ullakkokerros ja meillä on järvinäkymät ja puutarha jossa ollaan grillailtu jo pariinkin otteeseen. Pitäänhän kesän ilot ottaa kaikki irti! Vai mitä.
Matkailusta sen verran että ollaan aina pörräilty jossain kun vain aikaa on. Pieni ongelma on se että kun meikäläinen on viikonloppuisin aina vapaa, niin Ville todennäköisesti ei. Sellaista se on. No esimerkiksi huomenna ollaan menossa yhdessä Saksan puolelle ruokaostoksille ja näin. Kunhan vaan sade loppuisi. Kirjoittelen tässä taas. Voikaa hyvin!

Richterswil, Juhannuksena 23.06.2001

Näin se kuulkaa vaan on että Juhannus meni nyt ihan tavallissa merkeissä. Ei eroa oikeastaan mitenkään mun tavallisesta viikonlopusta. Päivällä tosin kävin keskustassa tsekkaamassa alennusmyynnit ja ostin itselleni uutta luettavaa (Angela´s Ashes) sekä piipahdin työpaikalla noutamassa kannettavan. Ilta kuluikin sitten tietokonetta räpläten, ei meinannut ottaa yhteyttä ja loppujen lopuksi kyse oli vaan väärästä protokollasta. Huomenissa on ohjelmassa sentään sitten löhöilyä rannalla ja grillailua kun Ville pääsee töistä. Hellettä on lupailtu, 31 oli Zürichin kohdalla telkkarissa että eiköhän tässä tarjeta...

Richterswil 06.08.2001

Heinäkuussa oli viikon Suomessa. Viikko ei läheskään ollut tarpeeksi sillä olisin halunnut tavata monet kaverit, mutta aikaa vain ei ollut. Tästä anteeksi pyyntö heille joita en nähnyt.
Puolet lomasta meni Villen siskon Kaisa-Leenan ja hänen nykyisen miehensä Roopen häiden järjestelyyn ja niistä palautumiseen. Villellä ja mulla näet oli kunnia olla bestman ja kaaso. Itse hääjuhlasta: Vierailla oli tosi hauskaa, sulhanen laittoi itsensä peliin ja viihdytti jengiä laulamalla (hyvä ääni) ja näin ollen siis oikein kivaa. Mutta taas toisaalta, kiva oli palata Sveitsiinkin.
Meillä on tosiaankin niin huippu kämppä ja näin poispäin että on oikeastaan tosi surku että joudutaan täältä pian lähtemään.
Asia on näet niin että täällä Sveitsissä ollaan aika tarkkoja työlupien suhteen ja meidän molempien työlupa loppuu syyskuun lopussa. Ja mitäpä tänne sitten jäämään jos kerta ei voi töitä tehdä.
Niinpä meillä onkin nyt uudet kujeet kesken. Kaikki on siis vasta suunnitteluvaiheilla ja se keskeinen (eli mun työpaikka) on siinä dominoiva osa. Hakemukset on jo lähetetty hyvä aika sitten, mutta kesälomien takia en ole saanut vielä niin paljon vastauksia kun ehkä normaalisti. Edmontoniin olisin päässyt, tosin ilman palkkaa. Mutta tarvitsee nyt tosiaan katsoa että miten jutut menee. Maltti on valttia. Ville tosin on joskus pikkasen kärsimätön, mutta tajuaahan sen. Kyse on sentään meidän tulevaisuudesta
Töissä on kiirettä pitänyt. Pomokin on Beirutissa tällä haavaa joten oma vastuu on korostunut. Ja vapaa-aika? No mä otan aika rennosti vapaa-ajan. Yhdessä käydän aina kun mahd uimassa ja Ville käy salilla mutta mä en oo ollu ihan noin aktiivinen. Itse asiassa mulla on tällä hetkellä menossa lukubuumi ja kun kerran alotan niin en meinaa millään lopettaa. Lukeminen on paljon kivempaa kun telkkari sillä tää Sveitsin telkkaritouhu on niin turhaa ja miten sen sanois...huonoa.. että sitä ei viitti aina edes avata (telkkaria meinaan).




This page was last updated on:
Kirjoita meikäläisen vieraskirjaan tai lue mitä muut ovat kirjoittaneet. Valitettavasti tilaa tekstille ei ole paljon.
Kuulumiset 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. sitemap, suomalaisten kotisivujen index, viimeisimmät valokuvat, englanninkieliset kotisivut, ympäristöaiheiset linkit, ns. hupilinkit
You need Java to see this applet.
Hosted by www.Geocities.ws

1