20.11.2003
Orionin tie on tullut päätökseensä. Pitkään tätä asiaa mietin eli päätös ei ollut hätiköity. Oriasemien tilanne ei nykyaikana virtuaalimaailmassa ole kovin hääppöinen ja koska astutusmäärät jäivät kovin pieniksi siitäkin huolimatta, että oriit ovat kovin menestyneitä, niin päätin jättää leikin sikseen. Ehkä tamman omistajat löytävät oriit helpommin uusien omistajiensa ja liisajien luota..? Oreista luopuminen on joka tapauksessa kovin vaikeata; ei varmasti vähiten siksi, että tallista lähtee 11 kantakirja-oriita, kuusi VIR MVA Ch- ja kuusi Ch-arvonimeen oikeuttavat SERtit saavuttanutta hevosta, kuuden kuukauden ajan KRJ:n ranking 1-paikkaa hallussa pitänyt ori ja kaiken kaikkiaan orikatras, jonka jokaiselta yksilöltä löytyy kisanäyttöjä sekä esteiltä että koulusta. Kovasti vaivaa on siis näiden oriiden eteen nähty ja nyt ne ovat lähdössä muiden talleihin. :( Kaikista oreistani en kuitenkaan täysin pysty luopumaan ja siksi osa jääkin minun omistukseeni, vaikka oriit menevätkin liisauksen kautta muiden hoitoon. Orionin sivuille on tässä piakkoin tulossa lista oreista, mitkä ovat menossa myyntiin/takaisin kasvattajilleen sekä mitkä aion pitää itselläni ja liisata. Ostotarjouksia en ota vielä vastaan, sillä suuri osa oreista alkukyselyjen perusteella on menossa takaisin kasvattajille. Itse tulen jatkamaan virtuaalimaailmassa jossakin muodossa, vielä en ole tarkempia jatkosuunnitelmia tehnyt. Kokonaan että siis minusta eroon pääse. ;) Ai niin, lisäsin kuvan/kuvia Orion´s Ambassadorille, Orion´s Daiquirille, Orion´s Khalid ox´lle ja Orion´s Lombardolle. ;)

22.10.2003
Orion´s Mahoganylle myönnettiin tänään Ch-arvonimi. :) Ori on tarkoitus myös ilmoittaa seuraavaan KTK-tilaisuuteen eli peukut pystyyn! Oriilla ei kovin hyvin kisaamiset ole lähteneet käyntiin, mutta toivottavasti poika saataisiin kantakirjattua ja sitä kautta sitten oriille hieman menestystä. Lisäsin yhden syntyneen varsan sivuille. Ch Orion´s Lord Presto sai nimittäin todella komean orijälkeläisen nimeltä Hautolahden Kaspar. :) Päivittelin tänään taas vaihteeksi kisakalentereita lähinnä tulleiden tulosten osalta. Menestystäkin oli tullut, VIR MVA Ch Orion´s Khalid ox sai mm. kaksi voittoa koulukentiltä ja Orion´s Jaïpur yhden. :) Muitakin hyviä sijoituksia saatiin eli todella kivasti on kisakausi tähän asti tuntunut menevän.

Haluaisin vielä muistuttaa Orionin oriiden myytävistä jälkeläisistä eli myynnissä on tällä hetkellä kolme tammaa. 6-vuotias pv-tamma Feline CF koulumestaristamme Orion´s Entrecano. Emänä R.M. Runaway Fame ja pidemmältä suvusta löytyvät myös nimet Fame Facita V, Runaway Star T ja Oroaq. Tässä todella hyvän kisasuvun omaava tamma! Lisäksi myynnissä 3-vuotias morab-tamma Tuohimäen Prise, jolla siis pääsisi pian kisaamaankin. Isänä tallin VIR MVA Ch Orion´s Karma ja emänä nyt jo edesmennyt arabi-tamma Magician Prize ox. Sukua siis löytyy eli jos rotu kiinnostaa, niin tässä oikein hyvä tamma myös siitoskäyttöä ajatellen! Ja viimeisenä, mutta ei suinkaan vähäisimpänä, tässä kuussa syntynyt FWB-tamma Sunrise´s Shai-nefer. Tamman emä on kirjava FWB-tamma Lizette Luna, jolla on useita hyviä kisasuorituksia sekä esteiltä, että koulusta. Ko. tamma on myös yhden Orion-oriin, nimittäin Orion´s Pilgrimin emä. Isänä tallin nuorukainen, hannover-ori Orion´s Notorious. Oriilla on nuoresta iästään huolimatta jo lupaavia suorituksia etenkin esteiltä. Tämän varsan suvusta löytyvät myös nimet Sunrise´s Suprium, Ch Casino Star T, OG Charmian xx, Texas Suicide xx jne... Ja etukäteen on mahdollista varata ox-varsa oriistamme VIR MVA Ch Orion´s Khalid ox (KTK II). Varsan laskettuaika on 4.11. emänä Agosto´s Heroína ox. Myytävien hevosten omistajien yhteystiedot löytyvät astutuskalenteristamme aina kunkin varsan kohdalta.

19.10.2003
Orionin oreista on syntynyt muutamia varsoja ja niiden tietoja päivitin sekä astutuskalenteriin, että oriiden jälkeläistietoihin niiden omille sivuille. Sunrisessa syntyi kaksi tammavarsaa, toinen Orion´s Dark Fury xx:stä (xx-tamma) ja toinen hannover-oriistamme Orion´s Notorious (myöskin tamma, rodultaan FWB). Näistä Norin FWB-varsa on myytävänä eli jos olet puokkitamman ostoaikeissa, niin Sunrisessa olisi tarjolla mukava varsa. ;) Orion´s Khalid ox:sta syntyi wpb-tammavarsa Frondon Tallilla eli kovin tammavoittoista on tällä hetkellä poikiemme varsasato. :) Lisäsin oriiden sivuille myös muutamia tulleita tuloksia. Olen tässä hieman miettinyt orikantamme pienentämistä, mutta en ole vielä päättänyt mitä asian kanssa tekisin. Tällä hetkellä yhdestäkin oriista luopuminen tuntuu kovin vaikealta eli saa nyt nähdä, tuleeko oreja myyntiin/menevätkö kasvattajille vai ei... 

13.10.2003
Estekisojen tulokset sivuille. :)

11.10.2003
Huh, huh.... Koko päivän olen laskenut tänään pidettyjen koulukisojen tuloksia ja vihdoin sain ne valmiiksi. Estekisoista koitan saada tulokset myös mahd. pian nettiin, mutta huomenna en välttämättä saa vielä kaikkia laskettua. Olen päivitellyt myös muutaman astutuksen astutuskalenteriin ja oriiden kisoja ja kisatuloksia kalentereihin. Ch Orion´s Dark Fury kantakirjattiin III-palkinnolla samoin kuin VIR MVA Ch Orion´s Vagabond. Orion´s Legolaksen pisteet eivät riittäneet palkinnoille eli täytyy joskus yrittää sitten uudestaan. :) Kiirettä pitää IRL:ssa, siksi päivitykset ovat jääneet. Kisoihin olen poikia kuitenkin pyrkinyt entiseen malliin ilmoittelemaan eli sillä puolella kaikki ok. :) 

01.10.2003
Minä olen ollut tänään todella, todella ahkera! ;) Kirjoittelin nimittäin kaikille syyskuussa 8-vuotta täyttäneille hevosille ja poneille (yht. 9 kappaletta!) 8-vuotiskatsaukset. Lisäksi päivitin hevosten kisakalentereita oikein urakalla sekä tulosten että uusien ilmoittautumisten suhteen. Hirmuinen homma, mutta nyt kaikki on taas ajan tasalla. :) Kisoihin saatiin myös lisää osallistujia ja nyt näyttää niiden suhteen asiat jo hieman valoisammalta. Vielä on vajaa viikko aikaa osallistua eli jos et omia ilmoittautumisiasi vielä ole pistänyt postiin, niin pika-pikaa mailaamaan. ;)

29.09.2003
Ihan pientä päivitystä. Karma sai tänään VIR MVA Ch-arvonimensä eli lisäsin merkinnät sivuille. VIR MVA Ch Orion´s Eperonille syntyi tuossa muutama päivä sitten kaksi tamma-varsaa eli astutuskalenteri ja Ronin sivut päivittyivät myös. Tällä kertaa ei muuta. :)

25.09.2003
Tänään onkin jo syyskuun astutuskauden viimeinen päivä! Tässä kuussa astutuksia varattiin eniten kuin missään aiemmassa kuussa, hienot yhdeksän kappaletta. Eilen varattiin nimittäin vielä yksi astutus VIR MVA Ch Orion´s Khalid ox´lle. Kyllä, luit aivan oikein. ;) Kallelle ja Bondille (VIR MVA Ch Orion´s Vagabond) myönnettiin eilen VIR MVA-arvonimet! :D Olen todella ylpeä oreistani. :) Karman VIR MVA Ch-anomukset ovat vielä sisällä, mutta muuten oreilla on ihan ansioidensa mukaiset tittelit sivuilla. ;) Osallistujia kisoihin olisi hyvä vielä saada lisää. Muuten on ollut aika hiljaista, mitä nyt vaihteeksi olen hevosia ilmoitellut kisoihin. ;)

23.09.2003
Taas muutama ilmoittautuminen kisoihin. Lisää saisi vielä tulla, että saataisiin kunnon kisat aikaan! Orion hyväksyttiin Marinean virtuaalitallirinkiin; sekä ykkös- että kakkosrinkiin. Lisäsinpä siis linkin ko. sivuille. :) Tarkoituksena olisi taas tänään päivitellä hevosten ja ponien kisakalentereita. Täytyy katsoa miten ehdin, kun pitäisi tenttiinkin lukea. :/

21.09.2003
Lisäsin osallistujia kisoihin, lisää kaipaillaan. :) Myös kaksi astutusvarausta astutuskalenteriin! :) Sunrisesta tulee tammavieraita, toinen syntyvistä varsoista (FWB) on luultavasti menossa myyntiin. Käy vilkaisemassa kalenteria, jos kiinnostuit. :) Lisäsin myös Nooran kirjoittaman kuvaustekstin Hartsan sivuille.

20.09.2003
Lisäsin kisoihin osallistujia. Ihan mukavasti on tullut ilmoittautumisia, mutta toki lisää saa tulla. ;) Lisäksi astutussivulle lisäsin kaksi astutusvarausta, tämän kuun kaudelle Ch Orion´s Blue Havenille ja lokakuun astutuskaudelle Ch Orions Khalid ox´lle. :)

19.09.2003
Taas on sivuja päivitelty. :) Roni sai kaksi astutusvarausta hooriyalta ja tammat tulevat vierailulle huomenissa. :) Ringo myytiin Maija-Stinalle eli onnea vaan yhteiselle taipaleellenne! Lisäsin myös Orion´s Hazardin sivuille oriin isästä kuvaustekstin, Nooralta vielä odottelen emän kuvausta. :) Lisäksi julkaisin kisakutsun este- ja koulukisoihimme, jotka pidetään 11.-12.10. Kisoissa on käytössä uusi arvostelumenetelmä eli käyhän tutustumassa arvosteluun ja osallistu! Paljon luokkia tarjolla. :) Päivittelen vielä tänään hevosten kisakalentereita osallistumisten ja toivottavasti myös tulleiden tulosten osalta.

15.09.2003
Ilmoittauduttiin taas kisoihin ja näyttelyihinne, tietoa odotellaan, mahduttiinko mukaan. :) Ch Orion´s Khalid ox sai astutusvarauksen nyt syyskuun astutuskaudelle, joka käynnistyy muuten ihan muutaman päivän sisällä. Tammavieras tulee Frondon Tallilta ja on nimeltään Frondon Feather (welsh B). :) Hienoja varsauutisia saimme Stallion Station Music´sta, sillä siellä tamma Devilish SP varsoi friisi-orivarsan oriistamme Ch Orion´s Lord Presto. Lisäksi aseman omistaja Sanna osti oriasemalleen myynnissä olevan PRE-oriimme Orion´s Descaro, joka siis tästä eteenpäin tunnetaan nimellä MB Descaro. :) Onnea vaan Sannalle ja Eerolle yhteiselle taipaleelle! Lisäilin taas kisatuloksia sivuille ja mm. Furi sai yhden voiton ja yhden sijoituksen koulukisoista. :) Että tämmöistä tällä kertaa. ;)

13.09.2003
Karma sai yhden astutuksen ja lisäilin sen astutuskalenteriin. Ilmoitin oreja taas muutamaan NJ:n näyttelyyn ja kaikki mahtuivat mukaan. :) Myös muutamiin ERJ:n kisoihin tuli osallistuttua ja ne kisat, joihin varmuudella olemme jo mukaan mahtuneet, on jo päivitelty hevosten kisakalentereihin. Tällä kertaa ei tämän ihmeempiä. :)

11.09.2003
Tänään on ollutkin todella upea päivä! Heti aamupäivällä syntyi Luminallessa se kauan odotettu connemara-ori. :) Ori sai nimekseen Orion´s Hazard ja tekaisinpa saman tien sivutkin tällä todella lupaavan tuntuiselle ponioriille. Käy ihmeessä katsomassa! :) Lisäksi näyttelyiden kermaa päivitettiin ja näin ollen seuraavien hevosten palkintokaapit ovat komistuneet arvonimillä: VIR MVA Ch Orion´s Daiquiri, VIR MVA Ch Orion´s Eperon, Ch Orion´s Blue Haven, Ch Orion´s Dark Fury xx, Ch Orion´s Lord Presto sekä Ch Orion´s Vagabond. Omien sekoilujeni vuoksi Ch Orion´s Khalid ox´n VIR MVA-titteli jäi vielä myöntämättä, sillä olin anomuksessa ilmoittanut vahingossa yhden SERTin liian vähän. Tuo siitä huolimatta, että oriilla on peräti kolme MVA-SERTiä ja huikeat 13 irtoSERTiä! ;) Tuon korjauksen lisäksi postitin myös Ch Orion´s Vagabondin VIR MVA-anomuksen. Ovat pojat kunnostautuneet näyttelykehässä oikein urakalla. :D Orion´s Lord Presto sai yhden astutuksen, muuten on ollut aika hiljaista. :)

10.09.2003
Tänään kävin läpi oriiden kisakalentereita ja lisäsin tulleita tuloksia. Karma ja Vagabond olivat saaneet molemmat MVA:t ja molemmilla olisi nyt SERTit kasassa VIR MVA Ch-titteleitä varten. :) Täytyy vaan odotella, että tulokset tulevat BIS-listalle, niin voin postittaa anomukset. Huomenna pitäisi syntyä Luminallessa meille connemara-ori. :) Innolla jo odotan uutisia Nooralta, toivottavasti ovat iloisia. Jos kaikki sujuu odotetusti, niin pieni mies saisi sivunsa jo huomenna. :) Olen tässä hieman mietiskellyt, että jos järjestäisin Orionissa taas kisat. Tällä kertaa vaan ajattelin jotain muuta arvostelutyyliä kuin arvontaa... Jotain, missä otettaisiin huomioon hevosen/ponin aiemmat kisaamiset ja osin myös sen vanhempien kisaamiset. Tuo on vielä kehittelyvaiheessa, mutta minusta olisi realistisempi arvostelutapa kuin arpaonneen luottaminen... :)

09.09.2003
Päivitystauko loppui! Täällä ollaan siis taas, mukana menossa. :) Kehittelin Orionille uuden ulkoasun, kommenttia saa jättää viekkuun (etenkin jos jotkut linkit eivät toimi tai jos sivut alkavat vakituiseen ruuhkautumaan, Geosta kun ei ikinä tiedä). Myyntiin tuli kaksi oriita, issikka-oriimme Hringur frá Orion ja PRE-ori Orion´s Descaro. Lisää oreista myynti-sivultamme. Päivitystauon aikana olen myös tilannut itselleni connemara-varsan Noora Ruuhimäeltä ja laskettuaika olisi ylihuomenna. :) Alan tässä jo pikkuhiljaa tekemään pienelle herralle omia sivuja. Katkon aikana osa oreista on ollut kesähoitajilla hoidossa. Nyt odottelen heiltä viestiä, että tulokset ja mahdolliset astutukset ovat kesäsivuilla kunnossa, että pääsen lisäämään kaikki tiedot myös omille sivuilleni. Haluan tässä vielä kiittää ahkeria hoitajia hoitoavusta! :) Näyttelyistä on tullut todella kivoja tuloksia, laitoin tuossa kerman uudelle pitäjälle juuri mailia, missä oli neljä Ch- ja kolme MVA-anomusta. Päivittelin tämän jälkeen vielä lisää tuloksia sivuille ja ainakin yksi MVA-hakemus "pitäisi" vielä postittaa. ;) Ihan siis näin vaan vinkkinä, jos olet etsimässä oriita tammallesi -> kannattaa käydä tutustumassa tarkemmin tarjontaan. ;) Tältä erää tuossa taisikin olla kaikki. Orion palailee nyt siis normaaliin rytmiinsä eli tervetuloa vierailemaan täällä jatkossa useamminkin. :) Ai niin, päätin kirjoittaa oriiden sivuille ns. 8-vuotiskatsauksia. Eli oriin ollessa 8-vuotta teen hieman yhteenvetoa sen kisa- ja näyttelymenestyksestä sekä mahdollisista jälkeläisnäytöistä. Tällä hetkellä kaikki elokuussa 8-vuotta täyttäneet oriit ovat jo tekstinsä saaneet, tämän kuukauden tekstit ovat vielä tekemättä. 8-vuotiskatsauksen lisäksi kirjoittelen oreille luultavasti siinä 16-vuoden iässä 16-vuotiskatsauksen. Tuon jälkeen oriit jäävät kisaeläkkeelle, mutta ottavat vielä tammoja vastaan. :)
 
 
26.07.2003
Onpahan vierähtänyt taas aikaa, kun olen tänne viimeksi kirjoitellut! Oikeastaan mitään eriskummallista ei ole päivitystauon aikana tapahtunut. Muutama astutusvaraus on lisätty kalenteriin, samoin kuin tietysti oriiden kisaosallistumiset ja -tulokset. Hevosten kantakirjalle on saatu uusi pitäjä Sannasta ja seuraavaan oriiden tilaisuuteen koitan saada mukaan oriit Orion´s Blue Haven, Orion´s Dark Fury xx, Orion´s Karma, Orion´s Lord Presto sekä Orion´s Showdown. Furin SERTiä ei vielä BIS-listalta löydy ja sen saaminen sinne on kyllä työn ja tuskan takana. Näyttelyiden pitäjä ei saa lähetettyä jostain syystä BIS-listan pitäjälle postia. :( Poneista yritän varmaan seuraavassa tilaisuudessa kantakirjata Orion´s Legolaksen. Orihan oli jo kerran KTK-tilaisuudessa mukana, mutta hylättiin, koska oriin kaulaa on kuulema kuvista mahdoton nähdä. Itse en ymmärrä lainkaan ko. tuomiota ja päätin koittaa uudestaan. Champion-titteliin tarvittavat SERTit ovat saavuttaneet Orion´s Dark Fury xx sekä Orion´s Lord Presto. Samainen Furin SERTi, josta aiemmin mainitsin, estää tosin arvonimen hakemista. :( Lisäksi ei ole tietoa, milloin kerman sivuille saadaan seuraavan kerran päivityksiä. :( Kesän aikana Ch Orion´s Daiquiri ja Ch Orion´s Khalid ox ovat keränneet MVA-SERTit muotovalio-arvonimiä varten. Kovasti olisi siis hevosia menossa kantakirjaan ja kerman sivuille. :) Sitten ihan muita uutisia, eli Orionin sähköpostiosoite tulee vaihtumaan. Olemme nimittäin muuttamassa ja tämän vuoksi [email protected] jää pois käytöstä elokuun lopussa. Uusi sähköpostiosoitteemme on [email protected] eli siihen osoitteeseen kannattaa tästä lähtien lähettää kaikki Orioniin tarkoitetut sähköpostit. Pääsen elokuun loppuun asti vielä lukemaan Soneran osoitteeseen tulleet postit, mutta tuon jälkeen siis siihen ei enää pysty laittamaan postia. Ja ilmoitusluontoista asiaa, joka ei varsinaisesti Orioniin liity, eli olen ostanut Katan kanssa Irlannista connemara-oriin nimeltä Divine Rhythm CG. Ori ei vielä ole siitoskäytössä, koska keskitymme ensin kunnolla kisaamiseen. Oriita saa ja pitää kuitenkin käydä vilkaisemassa ja pistää nimi muistiin joulukuuta varten, kun ori tulee virallisesti siitoskäyttöön. ;) 


15.06.2003
Päivittelin taas hieman, lähinnä jälleen kisatuloksia ja osallistumisia. Lisäsin myös oriiden kesäsivuille merkittyjä kisaosallistumisia niiden kisakalentereihin. Kovin monia osallistumisia ei vielä ole pojat saaneet, mikä on harmillista. Toivottavasti pääsisivät kuitenkin jo seuraavana kisakautena kunnolla kisaamaan. Ch Orion´s Khalid ox´n KTK-tulos on nyt ilmeisesti II. Pisterajoja muutettiin jälleen eli tällä hetkellä pisteet oikeuttavat kakkospalkintoon. :) Eipä sen ihmeempiä. Ensi viikonloppuna olen menossa viettämään juhannusta maalle eli päivityksiä ei välttämättä silloin ole luvassa. Etukäteen siis jo kaikille oikein hyvää juhannusta ja eläkäähän ihmisiksi. ;) 


08.06.2003
Taas kerran tuli päiviteltyä kisoja ja tuloksia sivuille. Orion´s Daiquirille, Orion´s Damodredille sekä Orion´s Eperonille myönnettiin Ch-arvonimet! :) Myös ponioriiden KTK-tulokset tulivat. Orion´s Damodred ja Orion´s Eperon palkittiin III-palkinnoilla. Orion´s Legolas jäi pisteen päähän III-palkinnosta. Yksi tuomari oli kuitenkin arvattavasti antanut muita selkeästi huonommat pisteet, sillä kommenttina luki, että kuvista on mahdotonta nähdä oriin kaulaa. Itse olen eri mieltä, mutta voihan toki olla, että olen hieman puolueellinen. Täytyy varmaan yrittää jossain vaiheessa uudestaan. Orion´s Fabergesta syntyi tammalle Liinu´s Joliette Belle kaunis wpb-tamma nimeltä Ofelia Luna. :) Lisäksi Orion´s Khalid ox sai yhden astutusvarauksen. Muuten on ollut melko hiljaista, sillä virallisestihan tässä ollaan päivityskatkolla. ;)


01.06.2003
Viikonloppu tuli vietettyä ihan lepäillessä, sillä ensimmäinen viikko metsikössä oli aika raskas. :/ Eiköhän se kuitenkin tästä, kun tottuu ajatukseen ja pääsee rytmiin kiinni... ;) Päivittelin hieman kuitenkin Orionin sivuja, lähinnä kisatuloksia ja -osallistumisia (tuttuun tapaan). :) Orion´s Damodred voitti upeasti Luminallessa järjestetyn NK-ridersin minimestaruuden 80cm esteluokassa. :D Olin oriiseen todella, todella tyytyväinen! Näyttelypuolella on tullut myös menestystä. Hevosoreista olisi peräti viisi menossa seuraavaan KTK-tilaisuuteen, poneista mukaan on jo ilmoitettu neljä. Lisäksi yhteensä neljä oreistamme on saavuttanut tarvittavat SERTit Ch-titteliä varten eli kun Jaana saa vaan Kerman-sivut kuntoon, niin hän saakin sitten jo meiltä useamman hakemuksen postilaatikkoonsa. ;) Tallissa olisi tuon jälkeen siis yhteensä kuusi Ch-oriita! Tämän lisäksi kaksi oriita (Orion´s Karma ja Orion´s Lord Presto) ovat yhden SERTin päässä Ch-arvonimestä ja Ch Orion´s Khalid ox yhden MVA:n päässä VIR MVA-tittelistä. :D Nyt täytyy vaan toivoa, että oriit pääsevät kesähoitopaikoissaan kesän aikana myös kunnolla kisaamaan, että saataisiin näyttöjä myös tuolta saralta plakkariin. Kesähoidosta puheen ollen, tänään matkasivat kaikki tallin oriit Orion´s Legolasta lukuun ottamatta hoitokoteihinsa eli talli on todella tyhjän tuntuinen. Lassin tilanne on vielä auki, sillä odottelen vastausta Katalta, mahtuisiko ori hänelle kesän ajaksi hoitoon. Katsellaan, jos viikon päästä taas ehtisin tänne jotain kirjoittelemaan, mutta tällä erää siis tällaisia kuulumisia Orionin maisemista. :)


24.05.2003
Viimeisimpiä ellei viimeinen päivitys (tai oikeastaan uutisiin kirjoittaminen) ennen päivityskatkoa! Tuohimäen Noora on lupautunut ottamaan ainakin Orion´s Karman ja Orion´s Showdownin hoiviinsa kesän ajaksi :) Mahdollisesti myös Orion´s Descaro ja Orion´s Mahogany olisivat menossa hänelle. Orion´s Legolas saattaa matkata Luanaan, mutta tuo on vielä auki. Joka tapauksessa, jos nuokin kolme oriita saisivat kodin em. henkilöiltä, niin kaikki Orionin oriit olisi saatu sijoitettua kesän ajaksi hyviin hoitopaikkoihin! :D Päivittelin tänään tuota kesä 2003-sivua, lisäilin sinne osoitteita ja muutenkin hieman siistin sitä. Lisäksi päivitin hevosten sivuille näyttelyosallistumisia mihin on tullut varmuus, että mahdumme mukaan. Huomenna olisi tarkoitus vielä katsastaa kisatulokset, jos ehdin. Olen nimittäin huomenillalla jo lähdössä Tampereelle eli siitä se sitten alkaa... :o Toivottakaahan onnea, että en tee itseäni siellä täysin naurunalaiseksi. ;) Pääsen kesälläkin vastailemaan sähköposteihin eli minulle saa/pitää mailata! ;) Päivittelen ehkä myös Orionin sivuja kesän aikana, joskus viikonloppuisin, jos on aikaa. Lähinnä kisa- ja näyttelytuloksia hevosten sivuille ja tuo kohokohdat-sivukin pitäisi uusia. Muistakaahan kiusata oriemme hoitajiksi lupautuneita astutuspyynnöillä kesän aikana. :) Jos ei ennen syksyä törmätä, niin erinomaista kesää 2003 kaikille; nauttikaa auringosta ja myös niistä sateisista päivistä, lomaa se on sekin (sanoo hän, joka on koko piiiiitkän kesän opiskelemassa ja itikoiden syötävänä metsässä)! ;) 


21.05.2003
Muutamia varmistuneita kisaosallistumisia olen taas heposten sivuille lisäillyt. Tuloksia ei suorituslajeista tällä kertaa päivitetty, mutta muutamia oikein mukavia näyttelytuloksia kylläkin :) Orion´s Damodred sai Sinitaivaan näyttelyistä kolmannen irtonsa eli olisi menossa Orion´s Eperonin kanssa Champion-listalle. Täytyy kuitenkin katsoa, missä vaiheessa anomukset lähetetään, sillä olen kuullut huhuja, että Sanna lopettaisi :( Pitää siis odotella ja katsella tilannetta, mutta periaatteessa molemmat poni-oriit olisivat myöntöä vaille Ch-tittelin arvoisia :) Tänään varmistui myös Orion´s Eperonin, Orion´s Legolaksen ja Orion´s Damodredin osallistumiset ponioriiden KTK-tilaisuuteen eli pääsemme jännittämään kesäkuussa oikein toden teolla ;) Myös hevosten puolelle saatiin hienoja näyttelytuloksia. Ch Orion´s Khalid ox saavutti nimittäin ensimmäisen MVA-SERTinsä BIS-1 sijalla SFD Arabiansista. Eipä noita irtoja ollutkaan kertynyt kuin vaivaiset kahdeksan kappaletta tuota ennen (melkein kolmen Ch-tittelin verran). Voin siis sanoa, että tuota MVA:ta oltiin odotettu kuin kuuta nousevaa ;) Vielä pitäisi toinen sellainen saavuttaa, että oriista saataisiin VIR MVA. Morab-oriimme Orion´s Showdown oli myös upeasti BIS-1 Ninitran näyttelyissä saaden MVA-SERTin. Pääsee tämäkin ori ottamaan osaa KTK-tilaisuuteen! Samaisissa näyttelyissä Orion´s Karma oli irtoilla :) Todella kivasti on siis näyttelyissä tähän saakka mennyt; pitää toivoa, että tuomarit eivät kyllästy katselemaan Orionin oreja näyttelykehissä tulevaisuudessakaan ;) Astutuksia on myös varailtu ihan kolmen kappaleen edestä. Orion´s Showdown sai ensimmäiseksi varauksekseen morgan-tamman nimeltä Nectar´s Isabellina. Myös wpb-oriimme Orion´s Faberge saa ensimmäisen tamma-vieraansa nyt toukokuun astutuskaudella. Tammana Liinun kaunis Liinu´s Joliette Belle :) Ch Orion´s Khalid ox - Bearly Chokolate ox yhdistelmästä syntyvä varsa on tulossa myyntiin eli kiinnostuneet käykäähän kurkkaamassa astutuskirjaamme ;) Sain myös osoitteet Orion´s Entrecanon, Orion´s Eperonin ja Hringur frá Orionin kesäsivuille. Näistä kahden ensimmäisen sivut ovat vielä lataamatta nettiin, mutta toivottavasti ilmestyvät sinne kesäkuun alkuun mennessä :) Kohokohdat-sivu ei sitten muuten ole yhtään ajan tasalla. Sivu uudistuu täysin joko kesän aikana (jos saan järjestettyä aikaa sen tekemiseen) tai sitten ensi syksynä. Sitä ennen kannattaa seurata hevosten edesottamuksia sekä niiden omilta sivuilta että kesäsivuilta.


19.05.2003
Pitkästä aikaa taas tänne kirjoittelemassa! :) Sunnuntai ja minun kesäopintojeni alkaminen lähestyy uhkaavasti. Lisäsin tänään mahdollisimman paljon kisaosallistumisia ja -tuloksia oriiden sivuille. Ilmoittelin myös poikia näin päivitystauon jälkeen näyttelyihin ja kisoihin, toivottavasti mahtuisimme edes joihinkin vielä mukaan. Muutamia kesäsivujen osoitteita olen saanut, mutta vielä ovat monen oriin sivujen osoitteet tietämättömissä. Täytyy laitella uudemman kerran postia noista osoitteista, sillä ne pitäisi jo tosiaan saada linkitettyä. Näyttää myös siltä, että peräti seitsemän oriita olisi jäämässä kesän ajaksi täysin hunningolle :( Vielä siis tässä koitan rohkaista teitä ottamaan yhteyttä kesähoidon merkeissä, jos vaan yhtään aika antaa periksi. Positiivisiakin uutisia toki on kerrottavana, sillä Orion´s Eperon sai kolmannen irtonsa eli Champion-hakemus laitetaan menemään. Ilmoittelin Orion´s Damodredin, Orion´s Eperonin ja Orion´s Legolaksen myös ponioriiden KTK-tilaisuuteen, täytyy katsoa mahtuvatko mukaan. Etenkin Mossen tuloksia odotan jännityksellä, sillä oriin menestys näyttelyissä on ollut kovasti tuomarista kiinni. Saa nähdä, mitä KTK-tuomarit ovat pojasta mieltä. Hieman on vielä lomafiilikset päällä, vaikka tuntuu siltä, että olen väsyneempi kuin lomalle lähtiessä :/


06.05.2003
Ihanaa! Eilen oli viimeinen tentti yliopistolla tänä keväänä :) Toivottavasti meni läpi, ettei tarvitse mennä uusimaan. Mutta asiaan ;) Ch Orion´s Lombardo sai ensimmäisen astutusvarauksensa ja syntyvä shire-varsa menee Nooralle Luminalleen. Loni on muuten menossa Avril Zéroon ensi kesäksi, sain Sinin kanssa sovittua asiasta. Vielä on kuitenkin kuusi oriita vailla hoitopaikkaa eli jos sinulla on tilaa/aikaa, niin nopsasti minulle mailia ;) Eilen oli viimeinen ilmoittautumispäivä KRJ:n koulukisoihimme eli niistä ryhdyn tässä pian tuloksia arpomaan. Orion´s Lord Presto oli BIS-4 SNAW´n näyttelyissä eli ori pääsee yrittämään kantakirjaan pääsyä :) Tein sivut tallillemme parin viikon päästä saapuvalle hannover-oriille nimeltä Orion´s Notorious. Käykäähän katsomassa uusinta Orion-oriita :) Lisäilin Orion´s Damodredille ja Orion´s Lombardolle yhdet kuvat oriiden sivuille. Päivittelin myös uusia kisaosallistumisia hevosten sivuille, muutamia tuloksiakin oli tullut. Näistä positiivisimpana Orion´s Legolaksen kaksi estevoittoa :)


04.05.2003
Koulukisoihin on tullut paljon osallistujia, mutta vielä olisi parissa luokassa tilaa :) Astutuskalenteriin astutus täykkäri-oriille Orion´s Dark Fury xx. Toukokuun astutuskaudelle on nyt varattu kahdeksan astutusta ja puolet näistä Furille :) Lisäilin taas kisatuloksia poikin kalentereihin ja muutamia kivoja tuloksia tuli sekä suorituslajeista että näyttelyistä. Näistä mainittakoon mm. Orion´s Eperonin kaksi ykköstilaa Helmen sekä Luminalle koululuokissa ja Furin saavuttama toinen irtoSERT Silverlaken näyttelyistä. Lisäilin tänään sivuille myös infoa tuosta tulevasta kesästä; vielä on yhteensä seitsemän oriita vailla hoitopaikkaa kesäksi. Kannattaa siis käydä lukaisemassa ko. sivu (linkki löytyy etusivulta), jos kiinnostuit :) Niin, ja jos sinulla on myynnissä hannover-orivarsa hyvistä vanhemmista, niin otahan yhteyttä. Etsin jälleen Orioniin yhtä tulevaisuuden nimeä .)


28.04.2003
Kutsu KRJ:n alaisiin koulukilpailuihin julkaistiin eli tervetuloa osallistumaan :) Laitoin viikonloppuna muutamille henkilöille mailia koskien oriidemme kesähoitoa, mutta en ole vielä saanut vastauksia muilta kuin Katalta. Tässä siis odotellaan ja katsellaan jonkun aikaa, mutta täytyy pian varmaan laittaa oriit ihan yleiseen tarjoukseen, koska kohtahan on jo toukokuu ja kaiken pitäisi olla kunnossa viim. 25.5.! Lisäilin taas hevosten kisaosallistumisia sivuille ja luultavasti jatkan hommaa vielä myöhemmin tänään. Täytyy katsella, jos olisi tuloksiakin joistakin kisoista tullut, niin laitan ne sitten samalla esille. Muuten on ollut aika hiljaista :)


25.04.2003
Mistäs sitä taas aloittaisi? ;) Varmasti unohdan taas puolet asioista kertoa, mutta koitan nyt suurimman osan ainakin muistaa :) Elikkä astutusrintamalta nyt vaikka ensin. Tänään Orion´s Daiquiri sai ensimmäisen tammavieraansa Jaana Lahden arabi-tammasta Greymask´s Meredith ox. Tulossa olisi siis wpb-varsa, jonka laskettuaikakin on ihan tässä muutaman viikon sisällä eli toivottavasti saamme taas iloisia varsa-uutisia :) Näyttelyrintamalta sen verran (en kaikkia tuloksia viitsi luetella), että morgan-oriimme Orion´s Karma oli BIS-1 Fiction´s tallilla ja sai ensimmäisen ja tähän mennessä ainoan Orionin MVA-SERTin! Ori pääsee siis kantakirjaustilaisuuteen, kunhan entiset vaan saataisiin pidettyä alta pois.. Rikkinäisestä Unelmasta tuli kaksi irtoa kotiin, tällä kertaa Orion´s Daiquirille sekä Orion´s Eperonille ja Orion´s Khalid ox nappasi jo kahdeksannen irtonsa Jalon Yksityistallin näyttelyistä (MVA-SERTiä odotetaan kuin kuuta nousevaa!) ;) Harmillisia uutisia MayHar´in näyttelyistä, sillä ilmeisesti tallin pitäjä on lopettanut, eikä aio pitää näyttelyitä loppuun. Vain kolmesta luokasta puuttuisivat tulokset. Siellä olisi kaksi oriitamme ehdolla irtoille ja pitäisin näyttelyt itse loppuun, jos vain aikaa olisi. Koulu on vienyt niin paljon voimavaroja, että haluaisin lomailla toukokuussa ennen kuin lähden taas koko kesäksi opiskelemaan. Toivottavasti joku kuitenkin ottaisin näyttelyt loppuun vietäviksi. Eipä kai tässä tämän ihmeempiä, päivittelen seuraaviksi töikseni mahdollisia kisatuloksia sivuille ja koitan hoidella oriit viikonlopun - ensi viikon aikana hoitoon eri talleille. Ajattelin myös järjestää koulukisat tässä ennen päivityskatkoa, kun KRJ:n kisoja on niin harvoin nykyään tarjolla. Ai niin, Orion´s Entrecano on jälleen kunnostautunut koulukentillä; ori nappasi kaksi GP-luokan voittoa ja vaikka luokat olivatkin kovin pieniä, niin suorituksiin olin todella tyytyväinen!


17.04.2003
Huh huh, kun oli taas vaihteeksi päivittelemistä! ;) Lisäsin kisaosallistumisia ja -tuloksia hevosten ja ponien sivuille, myös muutamia näyttelyosallistumisia on saatu läpi ja niistäkin on nyt tiedot sivuilla. Vielä muutamista kisoista/näyttelyistä odotetaan tietoja, että mahduttiinko mukaan vai ei eli ne vielä odottavat. Muutamia oikein mukavia tuloksia saivat kisauraansa aloittavat hevoset/ponit Orion´s Dark Fury xx, Orion´s Daiquiri, Orion´s Damodred sekä Orion´s Eperon, kannattaa siis käydä tutkailemassa, jos vaan aikaa löytyy :) Eilen Orion´s Lombardo´lle myönnettin Ch-titteli eli tallista löytyy nyt kaksi ko. arvonimen saavuttanutta oriita :D Historiallisia uutisia myös jälkeläisrintamalta, sillä ensimmäinen Orion-oriin jälkeläinen syntyi 10.04.2003! Tämän kunnian sai lusitano-oriimme Orion´s Entrecano, kun trakehner-tamma R.M. Runaway Fame varsoi kauniin pv-tamman Neilikassa, joka ristittiin nimellä Feline CF. Ko. varsa on myytävänä eli jos etsit itsellesi todellista kisatammaa, otahan yhteyttä Jenni Lehtoon -> [email protected]. Tein myös sivut varaamalleni SWB-oriille, joka syntyi 12.04. Ori sai nimekseen Orion´s Blue Haven ja on yllättävää kyllä kimo, vaikka molemmat vanhemmat ovat ruunikkoja! Jonkunlainen mutaatio geenityksessä on siis ilmeisesti tuon suhteen tapahtunut ;) Ori on joka tapauksessa todella komea eli käykäähän katsastamassa tapaus :) Olemme pääsiäisen päivitystauolla, sillä olen lähdössä maalle hieman rentoutumaan koulukiireistä. Palailen luultavasti myöhään sunnuntai-iltana, mutta koska minulla on keskiviikkona tentti, voi olla, että päivityksiä tulee vasta keskiviikon jälkeen.. Mutta katsellaan ja hyviä pääsiäisiä kaikille (älkää herkutelko liikaa pääsiäismunilla) ;)


13.04.2003
Tänään tein sivut keskiviikkona (9.4.) syntyneelle issikka-oriillemme Hringur frá Orion´lle :) Ori on oikein suloinen eli nopeasti tutustumaan ;) Lisäilin sivuille muutamia näyttelytuloksia ja Orion´s Damodred oli mahtavasti BIS-1 Aloha Sunshinen näyttelyissä ja on näin ollen oikeutettu osallistumaan ponioriiden KTK-tilaisuuteen :D Myös Kalle oli jälleen pärjännyt hienosti, tällä kertaa New Morning´ssa saavuttaen jo kuudennen irtonsa! Orion´s Karma oli LKV-1 Fiction´s tallin näyttelyissä eli sieltä odotamme jännityksellä BIS-tuloksia toivoen Karmalle SERT´iä ja mahdollisesti jopa BIS-sijaa :) En ole vielä saanut lähetettyä niitä sähköposteja koskien oriiden ensi kesää, mutta ensi viikolla pyrin sen tekemään. Näillä näkymin kotia ovat vielä vailla Eperon, Kenzo, Damodred, Descaro, Lord Presto, Entrecano, Karma, Lombardo, Mahogany ja Showdown. Nämä uusimmat tulokkaat (Ambassador & Hringur) saattavat mennä kasvattajilleen, en ole vielä asiasta heiltä ehtinyt kysymään :)


10.04.2003
Tänään on minulla ollut oikein hyvä päivä :D Pääsin läpi siitä kasvitentistä, mitä olen manannut tässä varmaan jo neljä kuukautta :) Mutta myös todella mukavia virtuaalisia uutisia on kerrottavana, sillä tänään Luminallessa syntyi varaamani FWB-varsa, joka sai nimekseen Orion´s Ambassador. Tein oriille jo sivut valmiiksi, vaikka oriin vieroitus on vasta huhtikuun loppupuolella eli käykäähän ihmeessä tutustumassa jo näin etukäteen tähän tulokkaaseen :) Pian pitäisi kuulua uutisia myös varaamistani issikka- ja SWB-varsoista eli lisää hevosia on tulossa. Tein tuossa alustavaa tiedustelua muutamilta hevosteni/ponieni kasvattajilta, olisivatko he halukkaita ottamaan oriit kesäksi hoitoon ja muutamalle on nyt sitten jo hoitopaikat löytyneet. Spicaan menevät Orion´s Daiquiri ja Ch Orion´s Khalid ox, Sunriseen taas Orion´s Jaïpur, Orion´s Dark Fury xx sekä Orion´s Pilgrim. Myös Whitewoodin Leena otti kasvattinsa hoitoon eli Orion´s Gestion ja Orion´s Vagabond ovat menossa sinne :) Odottelen vielä vastausta Helmijärven Ellalta Orion´s Fabergen suhteen, mutta muuten muista hepsuista lähetän muutamille valitsemilleni henkilöille asiasta postia koittaen saada oreja heille :) Saa nähdä kuinka käy! Kisaosallistumisia lisäilin eilen sivuille aika kivasti ja sain myös osallistuttua Sprietland Stud´n sekä Belthil Stud ´n näyttelyihin. Laitan kuitenkin nuo sivuille vasta huomenna tai jos olen tosi ahkera ;) niin tänään myöhemmin illalla... :)


06.04.2003
Lisäilin Renon sivuille kisatuloksia ja ori oli saanut Fire Road´in koulukisoista pari sijoitusta, joista kirjoitin myös tuonne kohokohdat-sivuillemme :) Myös muutamia kisaosallistumisia tuli lisäiltyä myös noiden nuorempien kalentereihin. Aloitan tässä pian miettimään, mistä kyselisin oreilleni hoitopaikkoja kesän ajaksi (01.06.-31.08.2003), sillä olen koko kesän koulussa ja en siis pääse koneelle kuin vain viikonloppuisin (jos sitäkään). Jokaisen oriin kohdalla täytyy miettiä erikseen kaikki asiat (kisaamiset, astutukset jne.), mutta toivottavasti saisin jokaisen niistä hyvään hoitoon tuoksi ajaksi! :)


05.04.2003
Oriaseman osoite muuttui ja tämän vuoksi toivoisin kävijöidemme ilmoittavan minulle, jos jossain vaiheessa kaikki kuvamme eivät Geocities´in ruuhkarajoituksien vuoksi näy. Toivoisin, että jos näin käy, niin minulle ilmoitettaisiin asiasta, että voisin jakaa kuvia useammille geo-sivustoille!

Orion´s Khalid ox on nyt sitten virallisesti Ch :) Viime päivityksen jälkeen sain asiasta tiedon Sannalta eli poika on nyt siis virallisesti Orionin ensimmäinen champion-ori :) Kisatuloksia olen taas lisäillyt sivuille, lähinnä näyttelyistä, koska pojat ovat vielä niin nuoria, että vielä ei kukaan muu kisaile kuin Reno (Orion´s Entrecano). Daikku (Orion´s Daiquiri) ja Roni (Orion´s Eperon) aloittavat tosin kisauransa ihan tässä huhtikuun alkupuolella eli jännitystä riittää, millaisiin tuloksiin oriit ensimmäisissä kisoissaan yltävät. Orion´s Dark Fury xx saavutti ensimmäisensä irtonsa Tuuliharjun näyttelyistä :) Samaisissa näyttelyissä oli Champion-oriimme Kalle jo viidettä kertaa perätysti irtoilla ja toista kertaa BIS-2. Ori on jokaisessa näyttelyissään ollut ehdolla irtoille ja tähän mennessä aina myös sellaisen saanut! Valitettavasti ori jouduttiin hylkäämään ensimmäisistä aikuis-näyttelyistään, missä sillä olisi ollut mahdollisuus saavuttaa MVA-SERT, koska (jälleen kerran Soneran vuoksi) sivumme eivät toimineet tuomarin tuomaroidessa luokkaa :( Tästä syystä päätinkin nyt ainakin väliaikaisesti siirtää sivut tänne Geocities´ille, jos tuo auttaisi asiaa. Olen jakanut kuvatiedostot parille omille "sivustoilleen" toivoen, että emme saisi niitä Geolle tyypillisiä ruuhkailmoituksia. Jos niitä kuitenkin alkaa tulemaan, niin täytyy sitten ottaa vielä muutama muu sivusto tuohon käyttöön. Orion´s Pilgrimille varattiin oriin ensimmäinen astutus toukokuun astutuskaudelle, mistä olen todella iloinen :) Pääsee tämä kirjava-herramme näyttämään taitonsa periyttäjänä, varsa on menossa Rivulet´s siittolaan.


27.03.2003
Arabi-oriillemme Orion´s Khalid ox myönnettiin tänään NJ:n Ch-arvonimi! Ori saavutti tittelin 2-vuoden iässä eli tämä ori on totisesti näyttänyt taitonsa :) Olemme erityisen ylpeitä tästä Hevos- ja Ponitila Spican kasvatista!
Olen päivitellyt sivuja hevosten kisakalentereiden osalta pitkin viikkoa ja tänään sama homma jatkui lähinnä uusien kisailmoittautumisten osalta. Orion´s Entrecanon kisakalenterista bittiavaruuteen hävinneet kisailmoittautumiset ja tulokset olen omien laskujeni mukaan saanut melko hyvin keräiltyä takaisin. Tosin oriilta puuttuu kaksi sijoitusta koululuokista, sillä mainitsin jo tuolla 08.03.2003 päivityksessä, että oriilla olisi 12 sijoitusta koulukentiltä. Kun tuloksia kalenteriin keräsin, löysin ko. sijoituksia "vain" ;) kymmenen kappaletta (nyt siellä tosin on taas kaksitoista, mutta nuo kaksi ovat siis tulleet kisoista, joista tulokset ovat tulleet juuri äskettäin). Jos siis joku muistaa, että Orion´s Entrecano oli hänen tallillaan kisaamassa koululuokissa, sijoittui, mutta oriin kisakalenterissa tuosta ei ole merkintää, niin minulle vaan pian mailia, niin lisäilen heti kalenteriin :) Omista tallimme koulukisoista tuli tänään myös tulokset. Hieman "ajoissa" tosin, sillä kisat ovat virallisesti vasta lauantaina, mutta onneksi tämä virtuaalimaailma ei ole niin nöpö-nuukaa ;) Onnea vaan kaikille voittajille ja sijoittuneille :) Astutusrintamalla on taas kaikki hyvin :) Issikka-varsa on nyt saatu varattua ja itse asiassa ko. astutus tapahtui eilen. Kahden viikon kuluttua pitäisi siis Draugurissa syntyä meille suloinen pieni ori-varsa. Näyttelyrintamalla myös mukavia uutisia, sillä Orion´s Lombardo pääsi jälleen serteille ja on nyt siis vain hyväksyntää vaille Ch-ori :D Tallissa olisi siis jo kaksi tuon arvonimen saavuttanutta herraa, arabi- sekä shire-oriit :) Muutkin oriit ovat hienosti näyttelyissä pärjänneet eli jos teillä on aikaa, niin käykäähän huviksenne tutkimassa poikien kisakalentereita. Aloitin tuossa eilen pyörittämään VRL:n kisalupia eli jos sellaisen omistat, niin käyhän katsomassa uudet sivut, sillä sinne on tullut muutoksia, jotka vaikuttavat monen kisaajan kisalupaan!


19.03.2003
Tänään suoritettiin Oriasema Orion´in historian ensimmäinen astutus! :) Tämän kunnian sai KRJ:n ranking ykkönen, lusitano-oriimme Orion´s Entrecano. Astutus sujui oikein hyvin; Renoa hieman alussa jännitti, olihan tämä oriin ensimmäinen tammavieras, mutta herrasmiehen tavoin poika leidiänsä kohteli :) Iloisia uutisia jälleen näyttelyrintamalta, sillä Orion´s Legolas oli ensimmäisissä näyttelyissään BIS-2 ja näin ollen poika on menossa seuraavaan ponioriiden KTK-tilaisuuteen :) Furille (Orion´s Dark Fury xx) varattiin tänään astutus ja varsasta tuleekin puhdas täykkäri :) Oriilla on ensimmäiselle astutuskaudelle varattuna jo kolme astutusta. FWB- ja SWB-varsat on nyt lopullisesti saatu varattua. Astutuksista Sunrise´s Eos Aglaia - Livingstone (20.3.) ja Falcon´s Poinsettia - Overgraaf (22.3.) syntyvät varsat saapuvat siis Orioniin joskus tuossa hieman ennen huhtikuun puoliväliä :) Enää on siis vain tuon issikka-varsan kohtalo auki. Saattaa olla, että turvaudun taas tuontihevoseen... Orion´s Entrecanon kilpailukalenteri on jotenkin ihmeellisesti kadonnut koneeltani ja netistä eli joudun nyt siis metsästämään kaikki oriin kisat jostakin tuloksien kera. Onneksi suurin osa kisoista oli ERJ:n ja KRJ:n kisoja eli käyn ensin nuo kalenterit läpi. Toivottavasti saisin talteen mahdollisimman paljon oriin kisatuloksista ja -ilmoittautumisista. Älkää siis ihmetellkö oriin kisakalenterista tällä hetkellä löytyvää ihmeellistä mongerrusta -> en tiedä mistä se on sinne tullut, mutta koitan korjata kalenterin piakkoin kuntoon. Näyttelyidemme tuloksia kannattaa odotella tämän viikon lopulla (perjantain paikkeilla), sillä Sanna on luvannut koittaa saada nuo BIS-sijat ja irtoSERT´it tuolloin jaettua :) Tällä kertaa ei tämän kummempia, lähden tästä metsästämään Renon kisaosallistumisia...


17.03.2003
Kyllästyin odottelemaan vastausta lähettämääni maileihin siitä friisiläis-varsasta ja olin radikaali -> peruin astutusvarauksen ja toin oriin ulkomailta :) Käykäähän siis tutustumassa uusimpaan tulokkaaseen Mohikaaniin (Orion´s Mahogany). Ori on oikein valloittava persoonallisuus :) Lisäilin taas hevosten sivuille kisailmoittautumisia. Tuloksien tulo on tyssännyt näyttelyistä ja meilläkin on vaikeuksia saada omistamme BIS-tulokset tuomaroitua. Sannalla on sen verran kiireitä, että kysyin muutamaa muuta tuomaria hommaan, toinen vastasi kieltävästi ja toiselta odotellaan vielä vastausta. Saa nähdä, milloin nuo lopulliset tulokset oikein sivuille saadaan. Nuo issikka-, SWB- ja FWB-astutukset alkavat hieman selviintymään. FWB-ori olisi löytynyt Noora Ruuhimäen tammalle ja nyt odotellaan tuleeko astutukseen oriin omistajalta myöntävä vastaus. Myös SWB-parin astutuksesta on laitettu mailia menemään ja siitäkin siis vastausta odotellaan. Issikka-parista on Draugurin kanssa ollut puhetta, mutta mitään päätöksiä ei vielä olla tehty. Odottavalla kannalla ollaan siis senkin suhteen.


15.03.2003
On ollut minulla kyllä tämä viikko ihan vastoinkäymisten viikko :/ Olen yrittänyt saada sovittua astutukset issikka-parille samoin kuin SWB- ja FWB-pareille, mutta jokaisessa näyttää olevan ongelmia -> ko. hevosten omistajat eivät vastaile sähköposteihin (joko palvelinongelmien vuoksi, tai sivujen päivittämättömyyden vuoksi) :( Lisäksi olen koittanut saada tietoa siitä varaamastani friisi-orivarsasta, jonka laskettupäivä oli tänään, mutta ko. tamman omistajasta ei ole kuulunut pihaustakaan. Turhauttavaa... :/ Toivottavasti saan tietooni pian, onko varsa tulossa vai ei. Jos ei, niin täytyy varmasti turvautua tuonti-puuhiin (en jaksa enää toista kuukautta odotella ko. orivarsaa). No, tuttuun tapaan päivittelin kuitenkin sekä osallistumisia, että tuloksia hevosten sivuille. Näyttelyiden suhteen menestys on ollut hieman vaihtelevaa, mutta erityisesti Orion´s Lombardolla on mennyt mukavasti :) Lopullisia tuloksia näyttelyistä odotellaan innolla, sillä serteille ovat tällä hetkellä ehdolla peräti kuusi tallin oripojista :) Orion´s Entrecano johtaa KRJ:n ratsukohtaista rankingia, olisikohan poika jo toista viikkoa kärjessä! Olemme kovasti valmistelleet oriaseman astutuspuolen asioita kuntoon, sillä ensimmäinen astutuskausi pyörähtää käyntiin 19.päivä tätä kuuta. Tuolloin on Renolla jo ensimmäinen astutus luvassa eli kaiken täytyisi olla kunnossa :) Ihan näin vaan vinkiksi tamman omistajille, että kannattaa kyllä tutustua tuohon Renoon (Orion´s Entrecano) tarkemmin, ei ori ole ihan turha epeli, kun on KRJ:n ranking-ykkönen tällä hetkellä! :D Semmoista tällä kertaa, pitäkää kaikki nyt peukkuja, että saisin nuo astutukset sovittua. Kova hinku olisi saada nuo kolme astutusta sovittua hyville hevosille ja vielä saada tuo friisi-ori kotiin.


08.03.2003
Lisäilin tänään taas oriiden kisakalentereihin kisa- ja näyttelyosallistumisia. Päivittelin muutenkin sinne tulleita tuloksia ja muutenkin vähän siistin niitä :) Orion´s Lombardo sai irton VHK:n näyttelyistä ja on näin ollen Kallen (Orion´s Khalid ox) lisäksi toinen tuohon yltänyt oriimme. Loni on myös ehdolla peräti BIS-sijalle Sprietland Stud´n kanssa järjestämissämme näyttelyissä eli täytyy todella pitää sormet ja varpaat ristissä, että BIS-sija irtoaisi ja tuota kautta myös oikeus osallistua KTK-tilaisuuteen :) Niistä puheen ollen, ilmoitin Kallen oriiden seuraavaan KTK-tilaisuuteen eli pääsemme jännäämään oriin edesottamuksia myös tuolla saralla. Ja hyviä uutisia on tullut myös siinä mielessä, että Ch- ja VIR MVA-arvonimien pääsyvaatimuksia ei nosteta eli Orion´s Khalid ox olisi nyt vain hakemusta ja hyväksyntää vaille Champion-ori! Todella uskomaton saavutus tältä alle 2-vuotiaalta oripojalta :D Laitan hakemuksen menemään kunhan kerman-sivut palaavat päivityskatkoltaan. Iloisia uutisia lisää, sillä fell-oriimme Orion´s Legolas on ehdolla BIS-sijalle Koivumetsän näyttelyissä, jotka olivat avoinna fell-poneille ja tinkereille. Ko. näyttelyistä puuttuvat enää BIS-tulokset eli tuotakin tulossivua on tullut seurattua useamman kerran päivässä ;) Niin ja kaiken kukkuraksi Orion´s Entrecano jatkaa erinomaista työskentelyä kouluaitojen sisällä, tällä hetkellä jo kahden voiton ja 12 sijoituksen arvoisesti! Ori sai myös ensimmäisen astutusvarauksensa, joka on Orionin historian ensimmäinen suoritettava astutus :) Ko. varsa on tulossa myyntiin eli käyhän katsomassa astutuskalenteria, jos yhdistelmä vaikka sinua miellyttäisi :) Kauhiasti taas on teille kerrottavaa ;) Ihan lyhkäisesti vielä tähän loppuun, että olen päättänyt tilata tallille issikka-, SWB- ja FWB-oriit eli mahdollisista ehdokkaista vanhemmiksi saa minulle ilmoitella :) Alustavasti olen issikan-vanhempia jo kysellyt astutukseen samoin kuin tammaa FWB-oriin emäksi, mutta etenkin tuon SWB-oriin vanhemmat ovat vielä täysin etsingolla, apu otetaan siis mielellään vastaan :)


03.03.2003
Furi sai toisen astutusvarauksensa heti ensimmäisen astutuskautensa alkuun. Hyvissä ajoin ovat liikkeellä ko. oriiseen mieltyneet :) Tässä vaiheessa on myös pakko kehoittaa teitä kaikkia käymään tarkastamassa Renon (Orion´s Entrecano) kilpailukalenterin. Ori on pärjännyt aivan uskomattoman hienosti koulukisoissa, peräti kymmenen sijoitusta on poika kahminut! Suosittelen kyllä oriita ehdottomasti kouluhevosen isäksi, vaikka tamma ei samaa rotua Renon kanssa olisikaan (jos nimittäin olet aikeissa varata kunnon kouluvarsaa itsellesi kisamielessä). Harmillista, että ori ei niinkään pääse esille rodullisesti, kun lusitanoja ei v-maailmassa niin hirvittävästi ole. Mutta tosiaan, pistäkäähän sana kiertämään, että kouluhevosta etsivälle olisi Orionissa erinomainen isäehdokas tarjolla (tulee siitoskäyttöön 19.03.2003) :) Olen lisäillyt myös näyttelytuloksia poikien sivuille ja ilokseni voin todeta, että Kallen lisäksi myös Mosse (Orion´s Damodred), Loni (Orion´s Lombardo) ja Roni (Orion´s Eperon) ovat kunnostautuneet tuolla saralla ja ovat ehdolla irtoille :) Kalle itse tuntuu olevan näyttelykehässä itse varmuus, poika on kolmesta näyttelystä kerännyt kolme irtoa ja orihan kisaa vasta muut varsat-luokissa :) Olisi Ch-titteli jo ennen toista ikävuotta hallussa, jos NJ:n vaatimuksia ei muuteta. Todella erinomainen saavutus! Näyttelyidemme tuloksia tässä odotellaan ja Renoa koitetaan myös nyt 5-vuotiskeväällä saada kisoihin ilmoitettua. Ensi kuussa tulevat siitokseen sitten Renon seuraksi myös Daikku, Roni, Famu ja Karma eli toivottavasti jo silloin päästäisiin suorittamaan Orionin ensimmäisiä astutuksia, jos Reno ei vielä tänä syksynä (lue tämän kuun puolivälin jälkeen) niitä saa :)


27.02.2003
Shire-oriimme Orion´s Lombardo saavutti tänään kolmannen irtoSERT´insä YT & Siittola Gem´in näyttelyissä ja on näin ollen hyväksyntää vaille Ch-ori! Ori on myös ehdolla BIS-sijoille jo kolmatta kertaa (tällä kertaa MayHar´in näyttelyissä) eli toivottavasti sanonta: "Kolmas kerta toden sanoo." pitää paikkansa ja ori pääsisi tavoittelemaan menestystä myös KTK-tilaisuudessa :)


25.02.2003
Olen ollut kipeänä (kuumetta eilen 39ºC), mutta tänään on jo olo onneksi parempi :) Hyviä uutisia on tullut myös näyttelyrintamalta, sillä Orion´s Khalid ox on napannut muut varsat-luokista jo kaksi irtoa ja toisen BIS-2 sijalla! :D Olen todella ylpeä tästä Spican kasvatista! Myös Reno jatkoi vaihtelevaa kisamenestystään ollen viimeinen 4-vuotiskeväänsä toisissa koulukisoissa, mutta yltäen ykköseksi Va B-luokassa tuosta vuoden eteenpäin. Oriilla ovat tulokset vaihdelleet todella paljon eli kyseessä on kai hevonen, joka joko on erinomaisessa kunnossa tai sitten ei kerta kaikkiaan hotsita ;) Tein tänään myös sivut valmiiksi tänään syntyneelle Vaahteran kasvattamalle PRE-oriille, joka sai nimekseen Orion´s Descaro. Olen ilmoittanut nuorukaisen jo yksiin näyttelyihinkin eli saa nähdä, miten Eeron kanssa yhteinen taival lähtee käyntiin. Lisäsin myös tuohon kohokohdat-palstalle linkkejä aiempiin päivityksiin eli sieltä voi lukea menestyksistä pieniä pätkiä, jotka on kirjoitettu varsinaisen päivitystekstin jälkeen tuloksien tultua :)


23.02.2003
Orion´s Legolas saavutti tänään hienosti Orion´in toisen BIS-sijan ollessaan BIS-2 Koivumetsän näyttelyissä. Näyttelyt olivat avoinna vain tinkereille ja fell-poneille ja tästä syystä BIS-sijoille ei päässytkään kuin vain kaksi hevosta, näistä Lassi siis toisena. Näyttelyt olivat oriin ensimmäiset ja olemme todella ylpeitä pojan saavutuksesta!


22.02.2003

Jälleen on Orioniin varattu tilausvarsa, tällä kertaa kasvattajana toimii Dollar´s Farm :) Varsa tulee olemaan friisiläinen eli Orionista löytyy pian Pressan lisäksi myös toinen tämän hienon rodun edustaja. Vaahterasta meille tulevan PRE-varsan laskettuaika lähestyy ja jos oikein laskin, niin oriin tulisi syntyä ensi viikon tiistaina (25.02'03). Koitan saada syntyvälle varsalle sivut valmiiksi taas mahdollisimman pian. Päätin järjestää taas kerran Orionissa kilpailut, kun muuten tätä hiljaiseloa tallilla riittäisi poikien ollessa vielä kovin nuoria :) Ja onhan se oreillekin ihan kivaa ja hyödyllistä totutella kisatunnelmaan, niin eivät sitten toivottavasti omissa kisoissaan niin kovasti jännittäisi. ERJ:lta siis on anottu lupaa estekilpailuihin päivämäärällä 29.03., toivottavasti lupa saadaan :) Sprietland Stud´n kanssa järjestämistämme näyttelyistä on tulokset tullut jo 13:sta luokasta, joista tosin vasta kymmenen on sivuilla esillä. Vielä siis uupuu monen luokan tulokset, mutta toivottavasti tuomareilla olisi aikaa niitä piakkoin ryhtyä lähettelemään. Lopullisia tuloksia ei vielä ole tullut myöskään niistä näyttelyistä, joissa muutamalla oreistamme on mahdollisuudet serteihin. Orion´s Entrecano on kuitenkin saanut kisakalenteriinsa oikein kivoja kisasuorituksia (kolme sijoitusta koulussa, mm. yksi Va B-luokasta ja myös esteiltä on ori napannut kolme rusettia). Olen enemmän kuin hurjan tyytyväinen pojan suorituksiin :) Renohan tulee siitoskäyttöönkin ensi kuussa eli jos lusitano-tammoja löytyy, niin ori on todella lupaava isäehdokas! Tällä kertaa ei tämän ihmeempiä, mutta pitäkää silmällä ERJ:n kisakalenteria ja laittakaahan minulle osallistumisia tulemaan, kun kutsumme sinne ilmestyy :)


18.02.2003
Koulukisojen tulokset jo sivuille, sillä en huomenna pääse sivuja päivittämään. Olen lisäillyt sivuille taas hevosille kisaosallistumisia ja muutamia tuloksiakin on jo tullut. Kalle, Mosse ja Bondi ovat ehdolla irtoSERT´eille NJ:n näyttelyissä :D Reno on pärjännyt kisoissa vaihtelevalla menestyksellä, mutta ilokseni ori on myös sijoittunut viidesti [joista kolme esteillä, vaikka ori on koulupainotteinen ;) ]. Oman tallin NJ:n näyttelyistä on tuloksia jo jonkun verran tullut, mutta lisää odotellaan. Tänään en jaksa enempiä tänne kirjoitella, mutta seuraavalla kerralla sitten taas enemmän juttua :)


17.02.2003
Orion´s Khalid ox näyttää jälleen kykynsä näyttelyareenoilla. Ori teki puhtaan hattutempun voittaessaan kolmannen irtoSERT´in kolmansista näyttelyistään. Oriin menestys on ylittänyt kaikki odotuksemme! :)


11.02.2003
Shire-oriimme Orion´s Lombardo selviytyi hienosti SERT´eille VHK:ssa käydyissä NJ:n näyttelyissä. Loni oli oman luokkansa toinen, kun ko. muut varsat-luokan LKV pääsi BIS-sijoille asti. Erinomainen suoritus siis tältä isolta herrasmieheltämme :)


10.02.2003
Orion´s Khalid ox´n menestys jatkuu! Tänään ori ylti Dahabu Arabians´issa luokassaan toiseksi ja sai toisen irtoSERT´insä :) Ko. muut varsat-luokan LKV-1 oli koko näyttelyn BIS-1 eli ei poika huonolle hevoselle hävinnyt ;)


08.02.2003

Tänään Orion´s Khalid ox saavutti Orionin historian ensimmäisen BIS-sijan Amour Stud´n näyttelyissä ollen LKV-1 muut varsat-luokassa ja BIS-kehässä kakkonen. Ori sai nuoresta iästään johtuen MVA-SERTin sijasta irtoSERTin, joka on ensimmäinen lajiaan oriasemamme palkintokaapissa :D
Olen lisäillyt osallistujia sivuille pitkin viikkoa ja vielä olisi paikkoja vapaana sekä NJ:n näyttelyissä, että KRJ:n koulukisoissa. Taitaa olla näyttelyiden viimeisten paikkojen täyttäminen ongelmallista, kun ihmiset varmaankin luulevat että eivät enää mahdu luokkaan, jos luokassa on vaikkapa vain yksi paikka jäljellä :( Olen myös ihmetellyt, miksei KRJ:n suhteutetun arvonnan luokkiin tule enempää ilmoittautumisia, saahan niistä enemmän ranking-pisteitäkin! Eihän siinä osallistujalta itseltään vaadita muuta kuin että ilmoittaa osallistumisessa myös hevosen sivun osoitteen mistä löytyvät sen kisatulokset, niin minä sitten laskeskelen kisaindeksit. Todella kummallista :/ No, täytyypi toivoa että luokkiin saataisiin lisää ilmoittautumisia ja näin ollen kunnon kisat järjestettyä :) Tein sivut kahdelle uudelle oriille, haflinger-oriille Orion´s Kenzo (Kentsu) ja friisiläis-oriille Orion´s Lord Presto (Pressa). Molemmat ovat oikein lupaavia herroja eli nopsasti tutustumaan ;) Odottelen molempien oriiden vanhemmista vielä kuvaustekstejä sivuille eli aivan valmiit ne siis eivät vielä ole. En malttanut kuitenkaan enää poikia omalla koneellani pitää eli toivottavasti tykkäätte :) Pressa saapuu tallille virallisesti vasta huomenna, mutta näin etukäteen päätin jo pojan sivut pistää nettiin. Olen etsimässä friisi-vanhempia toiselle Orioniin tilattavalle friisi-oriille eli jos teillä on hyviä ehdokkaita tarjolla, niin pikimmiten minulle mailia!


04.02.2003
Osallistumisia taas lisäilty sivuille ja KRJ:n kisoistakin täyttyi jo yksi luokka :) Varasin Vaahteran Hennalta varsan hänen PRE-tammastaan Único Belleza. Syntyvän varsan isä on Evernian hieno Atropus Parus eli oikein lupaava PRE-varsa on tulossa talliin :) Lisäilin kisaosallistumisia lähinnä Renon kalenteriin, mutta mahtuipa mukaan muutama NJ-osallistuminen muillekin. Tulokset tulivat Ruiskukan näyttelyistä, missä meiltä oli mukana Daikku ja Roni. Roni oli hienosti LKV-2 ja sai kunniamaininnan. Oikein tyytyväinen olen tuohon suoritukseen, olihan ko. luokan LKV-1 myös näyttelyiden BIS-2! Daikulla meni hieman huonommin, sijoitus oli 6/13. Sai poika kuitenkin JS:n eli ilmeisesti ihan siitokseen sopiva herra ;) Kisatulosten lisäksi Orionissa odotellaan myös tietoa haffu-varsan syntymästä (kasvattaja Sprietland Stud), toivottavasti kuulisimme pian hyviä uutisia :)


02.02.2003

Laittelin osallistumisia KRJ:n sekä NJ:n kisoihin pitkin päivää esille. Näyttelyistä ihan odotetusti täyttyikin jo luokkia ja olen laittanut tuomareille sähköpostia, että ko. luokkia voi ryhtyä jo arvostelemaan :) Lisäsin astutuskalenteriimme myös Orionin ensimmäisen astutusvarauksen! Syntyvä varsa tulee myyntiin eli käykäähän katsomassa millaisesta yhdistelmästä on kyse, jos vaikka innostuisitte varsan ostamaan :)


01.02.2003
Jouduin hieman muuttamaan Orionin astutussysteemiä. Entisen kahden viikon astutusjakson sijasta oriit astuvatkin tulevaisuudessa vain yhden viikon aikana kuukaudesta. Tuo jättää enemmän aikaa kisaamiselle ja koska oriit voivat tarvittaessa astua useamman tamman saman päivän aikana, uskon viikon olevan ihan tarpeeksi pitkä aika siitoskaudelle. Ajoitin astutuskaudet sellaiseen ajankohtaan, että tammat varsovat sitten touko- ja heinäkuun välisenä aikana (VHKR:n ajanlaskun mukaan) eli tuo on varmasti tamman omistajillekin on mieleen :) Muutos vaikutti myös oriiden siitoskäyttöön tulemiseen eli nuokin päivämäärät nyt muuttuivat. Tallilla on ollut muuten melko hiljaista, mutta kisoja on suunniteltu hieman tallielämää piristämään :) KRJ:lle on lähetetty anomus koulukisoista päivämäärälle 19.02. ja NJ:lle taasen näyttelyanomus päivämäärälle 21.02. Näyttelyt järjestetään yhteistyössä Sprietland Stud´n kanssa :) Täytyy toivoa, että molemmat kisat hyväksytään ja pääsemme ottamaan osallistumisia vastaan. Molempiin kisoihin viimeinen ilmoittautumispäivä on 15. helmikuuta eli seuraavat pari viikkoa tulevat varmasti olemaan aika täynnä osallistumisten selvittelyä. Ilmoitin Renon taas pariin koululuokkaan. Orihan täyttää 4-vuotta 10.2. ja pian päästään vierailemaan muilla talleilla kisailun merkeissä :)

MYYTÄVÄNÄ 40% MORGAN-TAMMASTA VIR MVA CH MMM PURE POETRY! OSTOTARJOUKSET -> [email protected]
 
 
30.01.2003
Ensimmäisen astutusvarauksen Orionin taipaleella sai täysiveri-oriimme Orion´s Dark Fury xx. Astutus varattiin hyvissä ajoin, sillä päivämääräksi sovittiin oriin ensimmäinen mahdollinen astumispäivä, 19.05.2003!
 
 
29.01.2003

Tänään päivittelin kaikki hevosten kisakalenterit kuntoon ja toivon, että kaikki kisat nyt varmasti ovat siellä :) Pitäisi aina tehdä tuo ajallaan, niin ei tarvitsisi sitten jälkikäteen käydä kaikkia lippu-lappuja läpi, että olikohan tuossa nyt kaikki vai ei :/ Talliin asteli myös yksi uusi ori, nimittäin shire-herra Orion´s Lombardo. Tämä tuttavuus on luonteeltaan niin ihana tapaus, että olen aivan ihastunut :) Käykäähän tervehtimässä Lonia, ori on erittäin ihmisrakas! Olen aikeissa tilata tallille yhden P.R.E.-oriin ja astutusneuvottelut ovat parhaillaan käynnissä. Pitäkäähän peukkuja, että kaikki loksahtaisi paikalleen ja Orion saisi tulevaisuudessa Renon seuraksi toisen espanjalaisverisen hevosen riveihinsä! Kohokohtiin lisäsin Mossen saavuttamat Orionin oriiden ensimmäiset näyttelymaininnat :)


26.01.2003
Tämä päivä on mennytkin ihan kokonaan koneella, vaikka hieman toisin olin suunnitellut ;) Tein kuitenkin nyt sivut molemmille Whitewood´ista tuleville oreille; ratsuponille Orion´s Vagabond (a.k.a. Bondi) sekä KWPN-oriille Orion´s Gestion (a.k.a. Onni) :) Myös KRJ:n koululuokat saatiin hyvillä mielin järjestettyä, tämä viikonloppu onkin ollut melkoista kisarumbaa täällä Orionissa! Onnittelut kaikille voittajille ja sijoittuneille ja kiitos kaikille osallistujille hyvästä kisahengestä :) Olen lähettänyt tulokset molempien jaoksien ranking-listoille eli pisteitä pitäisi ropsahdella seuraavissa listojen päivityksissä. Omien hevosteni kisaosallistumisia en vielä ehtinyt lisätä sivuille, mutta pitää katsoa, jos vielä tänään jaksaisin ne sinne päivitellä. Jos en, niin seuraavalla kerralla sitten. Nyt olen oikein tyytyväinen siihen, että kaikki tähän mennessä syntyneet Orionin oriit ovat saaneet sivunsa! :)


25.01.2003
On ollut niin paljon kiireitä, että en ole kunnolla ehtinyt sivuja päivitellä :( Tänään tallillamme järjestetyt estekisat saatiin kuitenkin kunnialla vietyä läpi ja tulokset löytyvätkin jo sivuilta. Tein luokkavoittajille lupaamani pienet bannerit, jotka voittajat voivat halutessaan kopioida ja liittää esim. hevosen/ponin kisasivulle. Huomenna edessä ovat vielä KRJ:n koululuokat eli tapahtumissa riittää tallin oripojilla ihmettelemistä :) Sivut uupuvat vielä oreilta Orion´s Vagabond sekä Orion´s Gestion, mutta ainakin Bondin sivut pyrin tekemään huomenissa. Olen ilmoitellut hevosia jälleen näyttelyihin ja mukaankin olemme mahtuneet ihan kivasti :) Lisäilen ne hevosten kisakalentereihin huomenna, sillä tänään on niin kiireinen päivä, että ERJ:n tuloksia lukuun ottamatta en oikein ehdi sivuille muuta lisäillä :/
 
 
18.01.2003

Tapahtunut onkin viime päivityksestä jonkin verran :) Spicasta meille tuleva arabi-ori on syntynyt ja sai sivunsa jo tänään. Nimekseen tämä nuori ori sai Orion´s Khalid ox, joka tarkoittaa Orionin Ikuista. Lisäksi Whitewoodista tuli iloisia uutisia, sillä varaamani ratsuponi-ori ja KWPN-ori ovat myös syntyneet :) Ratsuponi ristittiin Orion´s Vagabond´iksi ja KWPN-ori Orion´s Gestion´iksi. Teen sivut varmasti ratsuponille valmiiksi ensin, sillä Onnin kuvien kanssa on vielä pientä säätöä. Olen ilmoitellut hevosia näyttelyihin ja mukaan ovat mahtuneet ainakin Orion´s Khalid ox, Orion´s Daiquiri sekä Orion´s Damodred. Vastausta odottelen vielä Orion´s Fabergen ja Orion´s Jaïpurin osallistumisista. Lisäksi ilmoitin Orion´s Entrecanon kolmiin estekisoihin ja yhteen koululuokkaan helmikuun puolelle. Kisat ovat oriin ensimmäisellä kisakaudella (4-vuotiskeväänä) eli saa nähdä, miten ensimmäisten kisasuoritusten kanssa käy. :) Orihan on koulupainotteinen ja tämän vuoksi olisin halunnut sille enemmän koulukisoja kalenteriin, mutta KRJ:n kalenterista ei vielä löytynyt sopivia luokkia sopivana aikana. No, toivottavasti viimeistä seuraavana kisakautena on sitten sopivia luokkia tarjolla. :) Jouduin myös vaihtamaan sähköpostiosoitettani, sillä horsemail ryhtyi jostain syystä jättämään kaikki ä- ja ö-kirjaimet sekä heittomerkit maileista pois :/ Uusi osoite on [email protected] :)


16.01.2003
Tänään tallille saapui suoraan Espanjasta komea, jo 3-vuotias lusitano-ori Orion´s Entrecano. Halusin tilata lusitano-oriin ulkomailta, sillä Suomessa ei tiedossani ole kuin yksi kasvattaja ja hänelläkin on siitoskäytössä ainoastaan kourallinen hevosia. Oli siis ihan paikallaan tuoda uutta verta tähän vielä kovin pienikantaiseen rotuun. Lisäksi Reno on jo siinä iässä, että pääsen pian oriilla jo osallistumaan kisoihin! Olen aikeissa ostaa itselleni/tilata vielä ainakin yhden (ehkä jopa kaksi) lusitano-oriita eli jos tiedät lusitano-kasvattajia taikka -omistajia, niin laitathan minulle sähköpostia :) Myös friisi-oriin aion tilata, vanhemmat ovat vielä auki. Muutama osallistuja tuli taas lisää kisoihin ja esteillä on tilaa enää parissa luokassa koulukisojen GP-luokan lisäksi. Odottelen par´aikaa tietoa Spicasta, joko varaamani arabi-ori olisi syntynyt :) Toivottavasti myös Whitewoodista kuuluisi pian hyviä uutisia, sillä varaamani ratsuponi-oriin laskettuaika lähestyy kovaa vauhtia :)


13.01.2003
Tein tänään sivut Sunrise´sta saapuvalle WPB-oriille Orion´s Jaïpur eli vilkaiskaahan tulokasta ori-sivultamme :) Muutama osallistuja saatiin lisää estekisoihin, muuta sen ihmeempää ei oikeastaan olekaan tapahtunut. Kovasti odottelen varsojen syntymisiä, sillä tässä vaiheessa tallin orien kanssa ei oikein koulutuksien ja arkipäivän asioiden lisäksi ole muuta mainittavaa kerrottavaa :/ Pojat pääsivät tänään taas kesälaitumelle [ virtuaalikesä ;) ] muutaman päivän ajaksi :)
 
 
11.01.2003
Taas kerran päivittelin osallistujia sivuille ;) Estekisoista täyttyi muutama luokka ja myös koulun GP:seen tuli pari osallistujaa lisää. Suunnittelimme Sprietlandin Sannan kanssa yhteisiä NJ-näyttelyitä eli semmoisia kannattaa odotella ensi kuun puolella :) Tein sivut nyt vihdoin ja viimein morab-oriille Orion´s Showdown eli käykäähän aikanne kuluksi tutustumassa. Lisäksi tänään syntyi Sunrise-tallilla tilaamani wpb-varsa (75% wm, 25% FWB), joka sai nimekseen Orion´s Jaïpur. Sivut pieni oriherra saa piakkoin :)


10.01.2003
Uusi kone toimii hyvin ja kaikki tiedostot ovat tallessa :D Tänään en hirvittävästi päivitellyt, ei oikeastaan ollut tarvettakaan. Muutamia osallistumisia lisäilin taas sivuille ja poistin sivuilta NJ:n kisakutsun, sillä emme valitettavasti saaneet näyttelyä tuolle haluamalleni päivälle. Täytyy anoa uudestaan järjestettäväksi sitten vähän myöhemmin, kun päivämäärällä ei ole niin väliä. Vaihdoin Grimin rodun puoliveriseksi, siitähän vieraskirjassamme onkin ollut aika vilkas keskustelu (tai oikeastaan roduista ylipäätään). Mietinnässä on, otanko oriin omaksi yksityisekseni, tuo ratkeaa heti kun saan selville, minkä rodun alle Grimin jälkeläiset merkittäisiin. Souvin (Orion´s Showdown) sivut ovat vielä vaiheessa, sillä odotan Katalta tekstejä oriin vanhemmista Mintun Aladdin ox´sta sekä First Morgan Of Mable´sta. Heti kun saan ko. tekstit, lisään oriin oriaseman muiden oriiden joukkoon :)


08.01.2003 (lisätty myöhemmin)
Ensimmäiset näyttelymaininnat Orionin historiassa saavutti tänään Orion´s Damodred ollen toinen Kuupölyn NF-näyttelyiden varsaluokassa. Ori sai palkinnoksi kunniamaininnan sekä kommentin "jalostukseen suositellaan" :)


07.01.2003
Esteluokat ovat saaneet hurjasti osallistujia ja yksi luokka jopa täyttyi jo (muutamassa muussakin on vain ihan pari paikkaa jäljellä). Lienee ERJ:n päivityskatko saanut osallistujat vahtimaan sivua tarkkaan päivityksien varalta :) Minun piti tänään tehdä sivut Orion´s Showdownille, mutta olen joutunut tekemään kaikennäköisiä varmuuskopioita tiedostoistani, sillä saan perjantaina uuden koneen tämän vanhan tilalle, niin aikaa ei oikein ole ollut muulle kuin kisaosallistumisien päivityksille :/ Yhden astutuksen olen kuitenkin varannut, nimittäin sen haluamani haflinger-varsan :) Tammana on Sprietlandin menestynyt haffu-tamma ja oriina Dollarin Wise Traum, todella mukavista vanhemmista siis varsa tulossa ja odotukset ovat korkealla :) Astutus suoritetaan huomenna eli varsominen menee sinne kuunvaihteen tienoille. Eipä tässä tämän kummempia, minä joudun nyt tulemaan pari päivää toimeen ilman konetta ja nettiä, mutta toivon mukaan olen täällä seurassanne taas viikonloppuna. Pitäkäähän sormet ja varpaat ristissä, että uusi kone toimisi hyvin ja kaikki ohjelmat rullaisivat ja tiedostot toimisivat! See U soon, I hope ;) 


06.01.2003
Ajattelin, että en tänään olisi päivitellyt lainkaan, mutta kun ERJ:n kisamme hyväksyttiin, niin päätin heti ryhtyä laittamaan osallistumisia sivuille :) K.N. Special täyttyi eli enää olisi koululuokista tilaa GP:ssä. Yritin löytää jotain lupaavia haflinger-poneja, mutta en oikein onnistunut tehtävässä :/ Pari ponia minulla oli entuudestaankin jo tiedossa (tamma & ori), mutta en halua tuosta yhdistelmästä varsaa, eli molemmille pitäisi löytää puolisot :) Täytyy kai vaan olla kärsivällinen ja toivoa, että jostain jotain löytyisi. En vielä ryhtynyt tekemään Orion´s Showdownille sivuja, katsotaan jos sitten seuraavassa päivityksessä pääsisitte jo tulokkaaseen tutustumaan.


05.01.2003

Va A-luokka täyttyi ja K.N. Special´iinkin on enää pari paikkaa jäljellä :) Vielä ei ole ERJ:n kisakalenteria päivitetty eli olen saanut pitää hieman taukoa kisaosallistumisten selvittelystä, vaikka ei se loppujen lopuksi niin kamalaa ole :) Tänään syntyi Spicassa tallillemme morab-ori, joka sai nimekseen Orion´s Showdown. Ori saapuu Orioniin vasta parin viikon vieroituksen jälkeen, mutta täytyy katsoa, jos ehtisin sille jo sivut tekemään tuota ennen :) Muuten on ollut aika hiljaista ja olen tullut siihen tulokseen, että ainakin yksi haflinger-ori on tilalle hankittava. Aion katsella sopivia vanhempia tässä tänä iltana, toivottavasti mukavia poneja löytyisi :) Daikku, Roni ja Mosse mahtuivat mukaan niihin NJ:n näyttelyihin, mihin oriit ilmoitin :) Karman osallistuminen ei vielä ole varma, sillä osallistuja-sivua ei ole päivitetty.


03.01.2003
Koulukisojen luokkia täyttyi jo useampikin, vielä mahtuu osallistujia muutama K.N. Special´iin ja vaikeammista luokista Va A- ja GP-tasolle. Muihin ei enää kannata ilmoittautumisia laittaa tulemaan kuten ei myöskään NJ:n eikä ERJ:n kisoihin, ennen kuin ne löytyvät ko. jaosten kisakalentereista. ERJ:ta päivitetään huomenna eli silloin saattaa meidänkin kutsu tulla hyväksytyksi. NJ:n näyttelyistä ei ole mitään tietoa. Jaoksen vieraskirjassa on kovasti ollut puhetta näyttelykalenterin jäädyttämisestä eli saa nähdä, saammeko näyttelyt vai emme. Tein tänään jo sivut fell-oriille nimeltä Orion´s Legolas, josta tuossa eilen jo hieman mainitsinkin. Minusta ori on todella valloittava :) Lisäksi olisi vielä semmoista tiedotusasiaa, että ensi viikolla Orionilla on päivitystauko keskiviikosta ainakin perjantaihin asti, sillä saan uuden keskusyksikön. Jos kaikki menee hyvin (ts. ohjelmat toimivat ja kaikki tiedot ovat tallessa), niin viikonloppuna pääsen toivottavasti taas tänne virtuaalimaailmaan pyörimään :) Tuosta tulee kuitenkin vielä lähempänä maininta etusivulle, mutta ajattelin jo näin etukäteen asiasta mainita.
 
 
02.01.2003
Lisäilin KRJ:n kisoihimme osallistujia, joita on ilmoittautunut todella mukavasti. Eniten tilaa on vielä GP-luokassa ja tuota hieman arvelinkin, kun kutsua suunnittelin. Halusin kuitenkin ohjelmaan myös jonkun vaikean luokan, joten jos se ei täyteen tule, niin ei haittaa :) Kohta puoliin ryhdyn tekemään sivuja tuolle fell-oriille, joka saapuu tallille tasan viikon päästä. Ori on todella, todella komea eli suosittelen pitämään silmät auki! Tuon jälkeen seuraava ori saapuukin sitten vasta 17.01. eli siinä on ihan mukava hengähdystauko. Ilmoittelin Daikun, Ronin, Karman ja Mossen ihka ensimmäisiin näyttelyihin. Toivottavasti kaikki mahtuivat vielä mukaan. Muille ei vielä näyttelyitä kalenteriin saatu, mutta täytyy pitää silmällä NJ:n kalenteria, jos jotain ilmaantuisi :)


01.01.2003
Tein tänään sivut eilen syntyneelle täykkäri-oriille Orion´s Dark Fury. Kannattaa käydä tarkastamassa ori, kyseessä on todella lupaava hevonen :) Julkaisin kutsun oriasemamme avajaiskisoihin. Tarkoituksena on järjestää kolmipäiväiset kisat, yhtenä päivänä esteitä, yhtenä päivänä koulua ja päätteeksi vielä orinäyttelyt. KRJ ehti jo hyväksyä kisa-anomuksemme eli koulukisoihin olen saanut jo osallistujia lisätä sivuille. Toivottavasti saisimme myös näyttelyt ja estekisat järjestää suunnitteleminani päivinä. En ole vieläkään ehtinyt tallia sen kummemmin mainostaa, mutta muutama ihminen tänne on jo tiensä löytänyt :) Paljon hyvää palautetta olen sivuista saanut ja täytyy sanoa, että uusi vuosi on Orionissa alkanut hyvissä merkeissä!


31.12.2002
Oriasema avattiin!
Tallissa asuu tällä hetkellä kolme vasta vieroitettua oriita (wm Orion´s Daiquiri, wd Orion´s Eperon & wpb Orion´s Faberge), mutta tammi-helmikuussa talliin on tulossa paljon lisää nuoria oreja. Ko. oreista sivut ovat jo valmiina morgan-oriille Orion´s Karma (saapuu tallille 02.01'03), nf-oriille Orion´s Damodred (saapuu tallille 09.01'03) sekä FWB-oriille Orion´s Pilgrim (saapuu tallille 11.01'03). Listasin alas kaikki oriasemalle saapuvat oriit, mikä helpottaa minuakin pysymään ajan tasalla, kun koitan pitää kaikki "narut käsissäni":

        - fell-ori / kasvattaja: Salla Salminen / saapuu n. 09.01'03
        - xx-ori / kasvattaja Sunrise-talli / saapuu n. 13.01'03
        - morab-ori / kasvattaja: Ultimate Morggans / saapuu n. 17.01'03
        - wpb-ori / kasvattaja: Sunrise-talli / saapuu 25.01'03
        - arabi-ori / kasvattaja: Hevos- ja ponitila Spica / saapuu n. 29.01'03
        - ratsuponi-ori / kasvattaja: Whitewood / saapuu n. 31.01'03
        - KWPN-ori / kasvattaja: Whitewood / saaapuu n. 01.02'03
        - shire-ori / kasvattaja: Hopeaharjan Siittola / saapuu tammi-helmikuussa '03

Lisäksi olen kaavaillut tilaavani tässä jossain vaiheessa yhden haflinger-oriin. Myös kisoja on tulossa tässä piakkoin eli pitäkäähän silmällä eri järjestöjen kisakalentereita tai Orionin tapahtumat-sivua ;)

 
 
 

 

1
Hosted by www.Geocities.ws