|
|










|
|
20.11.2003 Orionin tie on tullut
päätökseensä. Pitkään tätä asiaa mietin eli päätös ei ollut
hätiköity. Oriasemien tilanne ei nykyaikana virtuaalimaailmassa ole kovin
hääppöinen ja koska astutusmäärät jäivät kovin pieniksi siitäkin
huolimatta, että oriit ovat kovin menestyneitä, niin päätin jättää leikin
sikseen. Ehkä tamman omistajat löytävät oriit helpommin uusien omistajiensa
ja liisajien luota..? Oreista luopuminen on joka tapauksessa kovin vaikeata; ei
varmasti vähiten siksi, että tallista lähtee 11 kantakirja-oriita, kuusi VIR
MVA Ch- ja kuusi Ch-arvonimeen oikeuttavat SERtit saavuttanutta hevosta, kuuden
kuukauden ajan KRJ:n ranking 1-paikkaa hallussa pitänyt ori ja kaiken kaikkiaan
orikatras, jonka jokaiselta yksilöltä löytyy kisanäyttöjä sekä esteiltä
että koulusta. Kovasti vaivaa on siis näiden oriiden eteen nähty ja nyt ne
ovat lähdössä muiden talleihin. :( Kaikista oreistani en kuitenkaan täysin
pysty luopumaan ja siksi osa jääkin minun omistukseeni, vaikka oriit
menevätkin liisauksen kautta muiden hoitoon. Orionin sivuille on tässä
piakkoin tulossa lista oreista, mitkä ovat menossa myyntiin/takaisin
kasvattajilleen sekä mitkä aion pitää itselläni ja liisata. Ostotarjouksia
en ota vielä vastaan, sillä suuri osa oreista alkukyselyjen perusteella on
menossa takaisin kasvattajille. Itse tulen jatkamaan virtuaalimaailmassa
jossakin muodossa, vielä en ole tarkempia jatkosuunnitelmia tehnyt. Kokonaan
että siis minusta eroon pääse. ;) Ai niin, lisäsin kuvan/kuvia Orion´s
Ambassadorille, Orion´s Daiquirille, Orion´s Khalid ox´lle ja Orion´s
Lombardolle. ;)
22.10.2003 Orion´s Mahoganylle
myönnettiin tänään Ch-arvonimi. :) Ori on tarkoitus myös ilmoittaa
seuraavaan KTK-tilaisuuteen eli peukut pystyyn! Oriilla ei kovin hyvin
kisaamiset ole lähteneet käyntiin, mutta toivottavasti poika saataisiin
kantakirjattua ja sitä kautta sitten oriille hieman menestystä. Lisäsin yhden
syntyneen varsan sivuille. Ch Orion´s Lord Presto sai nimittäin todella komean
orijälkeläisen nimeltä Hautolahden Kaspar. :) Päivittelin tänään taas
vaihteeksi kisakalentereita lähinnä tulleiden tulosten osalta. Menestystäkin
oli tullut, VIR MVA Ch Orion´s Khalid ox sai mm. kaksi voittoa koulukentiltä
ja Orion´s Jaïpur yhden. :) Muitakin hyviä sijoituksia saatiin eli todella
kivasti on kisakausi tähän asti tuntunut menevän.
Haluaisin vielä muistuttaa
Orionin oriiden myytävistä jälkeläisistä eli myynnissä on tällä
hetkellä kolme tammaa. 6-vuotias pv-tamma Feline CF koulumestaristamme Orion´s
Entrecano. Emänä R.M. Runaway Fame ja pidemmältä suvusta löytyvät myös nimet Fame
Facita V, Runaway Star T ja Oroaq. Tässä todella hyvän kisasuvun omaava
tamma! Lisäksi myynnissä 3-vuotias morab-tamma Tuohimäen Prise, jolla siis
pääsisi pian kisaamaankin. Isänä tallin VIR MVA Ch Orion´s Karma ja emänä
nyt jo edesmennyt arabi-tamma Magician Prize ox. Sukua siis löytyy eli jos rotu
kiinnostaa, niin tässä oikein hyvä tamma myös siitoskäyttöä ajatellen! Ja
viimeisenä, mutta ei suinkaan vähäisimpänä, tässä kuussa syntynyt FWB-tamma Sunrise´s
Shai-nefer.
Tamman emä on kirjava FWB-tamma Lizette Luna, jolla on useita hyviä
kisasuorituksia sekä esteiltä, että koulusta. Ko. tamma on myös yhden
Orion-oriin, nimittäin Orion´s Pilgrimin emä. Isänä tallin nuorukainen, hannover-ori
Orion´s Notorious. Oriilla on nuoresta iästään huolimatta jo lupaavia
suorituksia etenkin esteiltä. Tämän varsan suvusta löytyvät myös nimet
Sunrise´s Suprium, Ch Casino Star T, OG Charmian xx, Texas Suicide xx jne... Ja
etukäteen on mahdollista varata ox-varsa oriistamme VIR MVA Ch
Orion´s Khalid ox (KTK II). Varsan laskettuaika on 4.11. emänä Agosto´s
Heroína ox. Myytävien hevosten omistajien yhteystiedot löytyvät
astutuskalenteristamme aina kunkin varsan kohdalta.
19.10.2003 Orionin oreista on syntynyt
muutamia varsoja ja niiden tietoja päivitin sekä astutuskalenteriin, että
oriiden jälkeläistietoihin niiden omille sivuille. Sunrisessa syntyi kaksi
tammavarsaa, toinen Orion´s Dark Fury xx:stä (xx-tamma) ja toinen
hannover-oriistamme Orion´s Notorious (myöskin tamma, rodultaan FWB). Näistä
Norin FWB-varsa on myytävänä eli jos olet puokkitamman ostoaikeissa, niin
Sunrisessa olisi tarjolla mukava varsa. ;) Orion´s Khalid ox:sta syntyi
wpb-tammavarsa Frondon Tallilla eli kovin tammavoittoista on tällä hetkellä
poikiemme varsasato. :) Lisäsin oriiden sivuille myös muutamia tulleita
tuloksia. Olen tässä hieman miettinyt orikantamme pienentämistä, mutta en
ole vielä päättänyt mitä asian kanssa tekisin. Tällä hetkellä
yhdestäkin oriista luopuminen tuntuu kovin vaikealta eli saa nyt nähdä,
tuleeko oreja myyntiin/menevätkö kasvattajille vai ei...
13.10.2003 Estekisojen tulokset sivuille.
:)
11.10.2003 Huh, huh.... Koko päivän
olen laskenut tänään pidettyjen koulukisojen tuloksia ja vihdoin sain ne
valmiiksi. Estekisoista koitan saada tulokset myös mahd. pian nettiin, mutta
huomenna en välttämättä saa vielä kaikkia laskettua. Olen päivitellyt
myös muutaman astutuksen astutuskalenteriin ja oriiden kisoja ja kisatuloksia
kalentereihin. Ch Orion´s Dark Fury kantakirjattiin III-palkinnolla samoin kuin
VIR MVA Ch Orion´s Vagabond. Orion´s Legolaksen pisteet eivät riittäneet
palkinnoille eli täytyy joskus yrittää sitten uudestaan. :) Kiirettä pitää
IRL:ssa, siksi päivitykset ovat jääneet. Kisoihin olen poikia kuitenkin
pyrkinyt entiseen malliin ilmoittelemaan eli sillä puolella kaikki ok. :)
01.10.2003 Minä olen ollut tänään
todella, todella ahkera! ;) Kirjoittelin nimittäin kaikille syyskuussa 8-vuotta
täyttäneille hevosille ja poneille (yht. 9 kappaletta!) 8-vuotiskatsaukset.
Lisäksi päivitin hevosten kisakalentereita oikein urakalla sekä tulosten
että uusien ilmoittautumisten suhteen. Hirmuinen homma, mutta nyt kaikki on
taas ajan tasalla. :) Kisoihin saatiin myös lisää osallistujia ja nyt
näyttää niiden suhteen asiat jo hieman valoisammalta. Vielä on vajaa viikko
aikaa osallistua eli jos et omia ilmoittautumisiasi vielä ole pistänyt
postiin, niin pika-pikaa mailaamaan. ;)
29.09.2003 Ihan pientä päivitystä.
Karma sai tänään VIR MVA Ch-arvonimensä eli lisäsin merkinnät sivuille.
VIR MVA Ch Orion´s Eperonille syntyi tuossa muutama päivä sitten kaksi
tamma-varsaa eli astutuskalenteri ja Ronin sivut päivittyivät myös. Tällä
kertaa ei muuta. :)
25.09.2003 Tänään onkin jo syyskuun
astutuskauden viimeinen päivä! Tässä kuussa astutuksia varattiin eniten kuin
missään aiemmassa kuussa, hienot yhdeksän kappaletta. Eilen varattiin
nimittäin vielä yksi astutus VIR MVA Ch Orion´s Khalid ox´lle. Kyllä, luit
aivan oikein. ;) Kallelle ja Bondille (VIR MVA Ch Orion´s Vagabond) myönnettiin
eilen VIR MVA-arvonimet! :D Olen todella ylpeä oreistani. :) Karman VIR MVA
Ch-anomukset ovat vielä sisällä, mutta muuten oreilla on ihan ansioidensa
mukaiset tittelit sivuilla. ;) Osallistujia kisoihin olisi hyvä vielä saada
lisää. Muuten on ollut aika hiljaista, mitä nyt vaihteeksi olen hevosia
ilmoitellut kisoihin. ;)
23.09.2003 Taas muutama ilmoittautuminen
kisoihin. Lisää saisi vielä tulla, että saataisiin kunnon kisat aikaan!
Orion hyväksyttiin Marinean virtuaalitallirinkiin; sekä ykkös- että
kakkosrinkiin. Lisäsinpä siis linkin ko. sivuille. :) Tarkoituksena olisi taas
tänään päivitellä hevosten ja ponien kisakalentereita. Täytyy katsoa miten
ehdin, kun pitäisi tenttiinkin lukea. :/
21.09.2003 Lisäsin osallistujia
kisoihin, lisää kaipaillaan. :) Myös kaksi astutusvarausta
astutuskalenteriin! :) Sunrisesta tulee tammavieraita, toinen syntyvistä
varsoista (FWB) on luultavasti menossa myyntiin. Käy vilkaisemassa kalenteria,
jos kiinnostuit. :) Lisäsin myös Nooran kirjoittaman kuvaustekstin Hartsan
sivuille.
20.09.2003 Lisäsin kisoihin
osallistujia. Ihan mukavasti on tullut ilmoittautumisia, mutta toki lisää saa
tulla. ;) Lisäksi astutussivulle lisäsin kaksi astutusvarausta, tämän kuun
kaudelle Ch Orion´s Blue Havenille ja lokakuun astutuskaudelle Ch Orions Khalid
ox´lle. :)
19.09.2003 Taas on sivuja päivitelty. :)
Roni sai kaksi astutusvarausta hooriyalta ja tammat tulevat vierailulle
huomenissa. :) Ringo myytiin Maija-Stinalle eli onnea vaan yhteiselle
taipaleellenne! Lisäsin myös Orion´s Hazardin sivuille oriin isästä
kuvaustekstin, Nooralta vielä odottelen emän kuvausta. :) Lisäksi julkaisin
kisakutsun este- ja koulukisoihimme, jotka pidetään 11.-12.10. Kisoissa on
käytössä uusi arvostelumenetelmä eli käyhän tutustumassa arvosteluun ja
osallistu! Paljon luokkia tarjolla. :) Päivittelen vielä tänään hevosten
kisakalentereita osallistumisten ja toivottavasti myös tulleiden tulosten
osalta.
15.09.2003 Ilmoittauduttiin taas kisoihin
ja näyttelyihinne, tietoa odotellaan, mahduttiinko mukaan. :) Ch Orion´s
Khalid ox sai astutusvarauksen nyt syyskuun astutuskaudelle, joka käynnistyy
muuten ihan muutaman päivän sisällä. Tammavieras tulee Frondon Tallilta ja
on nimeltään Frondon Feather (welsh B). :) Hienoja varsauutisia saimme
Stallion Station Music´sta, sillä siellä tamma Devilish SP varsoi
friisi-orivarsan oriistamme Ch Orion´s Lord Presto. Lisäksi aseman omistaja
Sanna osti oriasemalleen myynnissä olevan PRE-oriimme Orion´s Descaro, joka
siis tästä eteenpäin tunnetaan nimellä MB Descaro. :) Onnea vaan Sannalle ja
Eerolle yhteiselle taipaleelle! Lisäilin taas kisatuloksia sivuille ja mm. Furi
sai yhden voiton ja yhden sijoituksen koulukisoista. :) Että tämmöistä
tällä kertaa. ;)
13.09.2003 Karma sai yhden astutuksen ja
lisäilin sen astutuskalenteriin. Ilmoitin oreja taas muutamaan NJ:n näyttelyyn
ja kaikki mahtuivat mukaan. :) Myös muutamiin ERJ:n kisoihin tuli osallistuttua
ja ne kisat, joihin varmuudella olemme jo mukaan mahtuneet, on jo päivitelty
hevosten kisakalentereihin. Tällä kertaa ei tämän ihmeempiä. :)
11.09.2003 Tänään on ollutkin todella
upea päivä! Heti aamupäivällä syntyi Luminallessa se kauan odotettu
connemara-ori. :) Ori sai nimekseen Orion´s Hazard ja tekaisinpa saman tien
sivutkin tällä todella lupaavan tuntuiselle ponioriille. Käy ihmeessä
katsomassa! :) Lisäksi näyttelyiden kermaa päivitettiin ja näin ollen
seuraavien hevosten palkintokaapit ovat komistuneet arvonimillä: VIR MVA Ch
Orion´s Daiquiri, VIR MVA Ch Orion´s Eperon, Ch Orion´s Blue Haven, Ch
Orion´s Dark Fury xx, Ch Orion´s Lord Presto sekä Ch Orion´s Vagabond. Omien
sekoilujeni vuoksi Ch Orion´s Khalid ox´n VIR MVA-titteli jäi vielä
myöntämättä, sillä olin anomuksessa ilmoittanut vahingossa yhden SERTin
liian vähän. Tuo siitä huolimatta, että oriilla on peräti kolme MVA-SERTiä
ja huikeat 13 irtoSERTiä! ;) Tuon korjauksen lisäksi postitin myös Ch
Orion´s Vagabondin VIR MVA-anomuksen. Ovat pojat kunnostautuneet
näyttelykehässä oikein urakalla. :D Orion´s Lord Presto sai yhden
astutuksen, muuten on ollut aika hiljaista. :)
10.09.2003 Tänään kävin läpi oriiden
kisakalentereita ja lisäsin tulleita tuloksia. Karma ja Vagabond olivat saaneet
molemmat MVA:t ja molemmilla olisi nyt SERTit kasassa VIR MVA Ch-titteleitä
varten. :) Täytyy vaan odotella, että tulokset tulevat BIS-listalle, niin voin
postittaa anomukset. Huomenna pitäisi syntyä Luminallessa meille connemara-ori.
:) Innolla jo odotan uutisia Nooralta, toivottavasti ovat iloisia. Jos kaikki
sujuu odotetusti, niin pieni mies saisi sivunsa jo huomenna. :) Olen tässä
hieman mietiskellyt, että jos järjestäisin Orionissa taas kisat. Tällä
kertaa vaan ajattelin jotain muuta arvostelutyyliä kuin arvontaa... Jotain,
missä otettaisiin huomioon hevosen/ponin aiemmat kisaamiset ja osin myös sen
vanhempien kisaamiset. Tuo on vielä kehittelyvaiheessa, mutta minusta olisi
realistisempi arvostelutapa kuin arpaonneen luottaminen... :)
09.09.2003 Päivitystauko loppui!
Täällä ollaan siis taas, mukana menossa. :) Kehittelin Orionille uuden
ulkoasun, kommenttia saa jättää viekkuun (etenkin jos jotkut linkit eivät
toimi tai jos sivut alkavat vakituiseen ruuhkautumaan, Geosta kun ei ikinä
tiedä). Myyntiin tuli kaksi oriita, issikka-oriimme Hringur frá Orion ja
PRE-ori Orion´s Descaro. Lisää oreista myynti-sivultamme.
Päivitystauon aikana olen myös tilannut itselleni connemara-varsan Noora
Ruuhimäeltä ja laskettuaika olisi ylihuomenna. :) Alan tässä jo pikkuhiljaa
tekemään pienelle herralle omia sivuja. Katkon aikana osa oreista on
ollut kesähoitajilla hoidossa. Nyt odottelen heiltä viestiä, että tulokset
ja mahdolliset astutukset ovat kesäsivuilla kunnossa, että pääsen
lisäämään kaikki tiedot myös omille sivuilleni. Haluan tässä vielä
kiittää ahkeria hoitajia hoitoavusta! :) Näyttelyistä on tullut
todella kivoja tuloksia, laitoin tuossa kerman uudelle pitäjälle juuri mailia,
missä oli neljä Ch- ja kolme MVA-anomusta. Päivittelin tämän jälkeen
vielä lisää tuloksia sivuille ja ainakin yksi MVA-hakemus
"pitäisi" vielä postittaa. ;) Ihan siis näin vaan vinkkinä, jos olet
etsimässä oriita tammallesi -> kannattaa käydä tutustumassa tarkemmin
tarjontaan. ;) Tältä erää tuossa taisikin olla kaikki. Orion palailee nyt siis normaaliin
rytmiinsä eli tervetuloa vierailemaan täällä jatkossa useamminkin. :) Ai
niin, päätin kirjoittaa oriiden sivuille ns. 8-vuotiskatsauksia. Eli oriin
ollessa 8-vuotta teen hieman yhteenvetoa sen kisa- ja näyttelymenestyksestä
sekä mahdollisista jälkeläisnäytöistä. Tällä hetkellä kaikki elokuussa
8-vuotta täyttäneet oriit ovat jo tekstinsä saaneet, tämän kuukauden
tekstit ovat vielä tekemättä. 8-vuotiskatsauksen lisäksi kirjoittelen
oreille luultavasti siinä 16-vuoden iässä 16-vuotiskatsauksen. Tuon jälkeen
oriit jäävät kisaeläkkeelle, mutta ottavat vielä tammoja vastaan. :) 26.07.2003 Onpahan
vierähtänyt taas aikaa, kun olen tänne viimeksi kirjoitellut! Oikeastaan
mitään eriskummallista ei ole päivitystauon aikana tapahtunut. Muutama
astutusvaraus on lisätty kalenteriin, samoin kuin tietysti oriiden
kisaosallistumiset ja -tulokset. Hevosten kantakirjalle on saatu uusi pitäjä
Sannasta ja seuraavaan oriiden tilaisuuteen koitan saada mukaan oriit Orion´s
Blue Haven, Orion´s Dark Fury xx, Orion´s Karma, Orion´s Lord Presto sekä
Orion´s Showdown. Furin SERTiä ei vielä BIS-listalta löydy ja sen saaminen
sinne on kyllä työn ja tuskan takana. Näyttelyiden pitäjä ei saa
lähetettyä jostain syystä BIS-listan pitäjälle postia. :( Poneista yritän
varmaan seuraavassa tilaisuudessa kantakirjata Orion´s Legolaksen. Orihan oli
jo kerran KTK-tilaisuudessa mukana, mutta hylättiin, koska oriin kaulaa on
kuulema kuvista mahdoton nähdä. Itse en ymmärrä lainkaan ko. tuomiota ja
päätin koittaa uudestaan. Champion-titteliin tarvittavat SERTit ovat
saavuttaneet Orion´s Dark Fury xx sekä Orion´s Lord Presto. Samainen Furin
SERTi, josta aiemmin mainitsin, estää tosin arvonimen hakemista. :( Lisäksi
ei ole tietoa, milloin kerman sivuille saadaan seuraavan kerran päivityksiä.
:( Kesän aikana Ch Orion´s Daiquiri ja Ch Orion´s Khalid ox ovat keränneet
MVA-SERTit muotovalio-arvonimiä varten. Kovasti olisi siis hevosia menossa
kantakirjaan ja kerman sivuille. :) Sitten ihan muita uutisia, eli Orionin
sähköpostiosoite tulee vaihtumaan. Olemme nimittäin muuttamassa ja tämän
vuoksi [email protected] jää pois
käytöstä elokuun lopussa. Uusi sähköpostiosoitteemme on [email protected]
eli siihen osoitteeseen kannattaa tästä lähtien lähettää kaikki Orioniin
tarkoitetut sähköpostit. Pääsen elokuun loppuun asti vielä lukemaan Soneran
osoitteeseen tulleet postit, mutta tuon jälkeen siis siihen ei enää pysty
laittamaan postia. Ja ilmoitusluontoista asiaa, joka ei varsinaisesti Orioniin
liity, eli olen ostanut Katan kanssa Irlannista connemara-oriin nimeltä Divine
Rhythm CG. Ori ei vielä ole siitoskäytössä, koska keskitymme ensin
kunnolla kisaamiseen. Oriita saa ja pitää kuitenkin käydä vilkaisemassa ja
pistää nimi muistiin joulukuuta varten, kun ori tulee virallisesti
siitoskäyttöön. ;)
15.06.2003 Päivittelin
taas hieman, lähinnä jälleen kisatuloksia ja osallistumisia. Lisäsin myös
oriiden kesäsivuille merkittyjä kisaosallistumisia niiden kisakalentereihin.
Kovin monia osallistumisia ei vielä ole pojat saaneet, mikä on harmillista.
Toivottavasti pääsisivät kuitenkin jo seuraavana kisakautena kunnolla
kisaamaan. Ch Orion´s Khalid ox´n KTK-tulos on nyt ilmeisesti II. Pisterajoja
muutettiin jälleen eli tällä hetkellä pisteet oikeuttavat kakkospalkintoon.
:) Eipä sen ihmeempiä. Ensi viikonloppuna olen menossa viettämään
juhannusta maalle eli päivityksiä ei välttämättä silloin ole luvassa.
Etukäteen siis jo kaikille oikein hyvää juhannusta ja eläkäähän
ihmisiksi. ;)
08.06.2003 Taas
kerran tuli päiviteltyä kisoja ja tuloksia sivuille. Orion´s Daiquirille,
Orion´s Damodredille sekä Orion´s Eperonille myönnettiin Ch-arvonimet! :)
Myös ponioriiden KTK-tulokset tulivat. Orion´s Damodred ja Orion´s Eperon
palkittiin III-palkinnoilla. Orion´s Legolas jäi pisteen päähän
III-palkinnosta. Yksi tuomari oli kuitenkin arvattavasti antanut muita
selkeästi huonommat pisteet, sillä kommenttina luki, että kuvista on
mahdotonta nähdä oriin kaulaa. Itse olen eri mieltä, mutta voihan toki olla,
että olen hieman puolueellinen. Täytyy varmaan yrittää jossain vaiheessa
uudestaan. Orion´s Fabergesta syntyi tammalle Liinu´s Joliette Belle kaunis wpb-tamma
nimeltä Ofelia Luna. :) Lisäksi Orion´s Khalid ox sai yhden astutusvarauksen.
Muuten on ollut melko hiljaista, sillä virallisestihan tässä ollaan
päivityskatkolla. ;)
01.06.2003 Viikonloppu
tuli vietettyä ihan lepäillessä, sillä ensimmäinen viikko metsikössä oli
aika raskas. :/ Eiköhän se kuitenkin tästä, kun tottuu ajatukseen ja
pääsee rytmiin kiinni... ;) Päivittelin hieman kuitenkin Orionin sivuja,
lähinnä kisatuloksia ja -osallistumisia (tuttuun tapaan). :) Orion´s Damodred
voitti upeasti Luminallessa järjestetyn NK-ridersin minimestaruuden 80cm
esteluokassa. :D Olin oriiseen todella, todella tyytyväinen! Näyttelypuolella
on tullut myös menestystä. Hevosoreista olisi peräti viisi menossa seuraavaan
KTK-tilaisuuteen, poneista mukaan on jo ilmoitettu neljä. Lisäksi yhteensä
neljä oreistamme on saavuttanut tarvittavat SERTit Ch-titteliä varten eli kun
Jaana saa vaan Kerman-sivut kuntoon, niin hän saakin sitten jo meiltä useamman
hakemuksen postilaatikkoonsa. ;) Tallissa olisi tuon jälkeen siis yhteensä
kuusi Ch-oriita! Tämän lisäksi kaksi oriita (Orion´s Karma ja Orion´s Lord
Presto) ovat yhden SERTin päässä Ch-arvonimestä ja Ch Orion´s Khalid ox
yhden MVA:n päässä VIR MVA-tittelistä. :D Nyt täytyy vaan toivoa, että
oriit pääsevät kesähoitopaikoissaan kesän aikana myös kunnolla kisaamaan,
että saataisiin näyttöjä myös tuolta saralta plakkariin. Kesähoidosta
puheen ollen, tänään matkasivat kaikki tallin oriit Orion´s Legolasta lukuun
ottamatta hoitokoteihinsa eli talli on todella tyhjän tuntuinen. Lassin tilanne
on vielä auki, sillä odottelen vastausta Katalta, mahtuisiko ori hänelle
kesän ajaksi hoitoon. Katsellaan, jos viikon päästä taas ehtisin tänne
jotain kirjoittelemaan, mutta tällä erää siis tällaisia kuulumisia Orionin
maisemista. :)
24.05.2003 Viimeisimpiä
ellei viimeinen päivitys (tai oikeastaan uutisiin kirjoittaminen) ennen
päivityskatkoa! Tuohimäen Noora on lupautunut ottamaan ainakin Orion´s Karman
ja Orion´s Showdownin hoiviinsa kesän ajaksi :) Mahdollisesti myös Orion´s
Descaro ja Orion´s Mahogany olisivat menossa hänelle. Orion´s Legolas saattaa
matkata Luanaan, mutta tuo on vielä auki. Joka tapauksessa, jos nuokin kolme
oriita saisivat kodin em. henkilöiltä, niin kaikki Orionin oriit olisi saatu
sijoitettua kesän ajaksi hyviin hoitopaikkoihin! :D Päivittelin tänään
tuota kesä 2003-sivua, lisäilin sinne osoitteita ja muutenkin hieman siistin
sitä. Lisäksi päivitin hevosten sivuille näyttelyosallistumisia mihin on
tullut varmuus, että mahdumme mukaan. Huomenna olisi tarkoitus vielä katsastaa
kisatulokset, jos ehdin. Olen nimittäin huomenillalla jo lähdössä
Tampereelle eli siitä se sitten alkaa... :o Toivottakaahan onnea, että en tee
itseäni siellä täysin naurunalaiseksi. ;) Pääsen kesälläkin vastailemaan
sähköposteihin eli minulle saa/pitää mailata! ;) Päivittelen ehkä myös
Orionin sivuja kesän aikana, joskus viikonloppuisin, jos on aikaa. Lähinnä
kisa- ja näyttelytuloksia hevosten sivuille ja tuo kohokohdat-sivukin pitäisi
uusia. Muistakaahan kiusata oriemme hoitajiksi lupautuneita astutuspyynnöillä
kesän aikana. :) Jos ei ennen syksyä törmätä, niin erinomaista kesää 2003
kaikille; nauttikaa auringosta ja myös niistä sateisista päivistä, lomaa se
on sekin (sanoo hän, joka on koko piiiiitkän kesän opiskelemassa ja itikoiden
syötävänä metsässä)! ;)
21.05.2003 Muutamia
varmistuneita kisaosallistumisia olen taas heposten sivuille lisäillyt.
Tuloksia ei suorituslajeista tällä kertaa päivitetty, mutta muutamia oikein
mukavia näyttelytuloksia kylläkin :) Orion´s Damodred sai Sinitaivaan
näyttelyistä kolmannen irtonsa eli olisi menossa Orion´s Eperonin kanssa
Champion-listalle. Täytyy kuitenkin katsoa, missä vaiheessa anomukset
lähetetään, sillä olen kuullut huhuja, että Sanna lopettaisi :( Pitää
siis odotella ja katsella tilannetta, mutta periaatteessa molemmat poni-oriit
olisivat myöntöä vaille Ch-tittelin arvoisia :) Tänään varmistui myös
Orion´s Eperonin, Orion´s Legolaksen ja Orion´s Damodredin osallistumiset
ponioriiden KTK-tilaisuuteen eli pääsemme jännittämään
kesäkuussa oikein toden teolla ;) Myös hevosten puolelle saatiin
hienoja näyttelytuloksia. Ch Orion´s Khalid ox saavutti nimittäin
ensimmäisen MVA-SERTinsä BIS-1 sijalla SFD Arabiansista. Eipä noita irtoja
ollutkaan kertynyt kuin vaivaiset kahdeksan kappaletta tuota ennen (melkein
kolmen Ch-tittelin verran). Voin siis sanoa, että tuota MVA:ta oltiin odotettu
kuin kuuta nousevaa ;) Vielä pitäisi toinen sellainen saavuttaa, että oriista
saataisiin VIR MVA. Morab-oriimme Orion´s Showdown oli myös upeasti BIS-1
Ninitran näyttelyissä saaden MVA-SERTin. Pääsee tämäkin ori ottamaan osaa
KTK-tilaisuuteen! Samaisissa näyttelyissä Orion´s Karma oli irtoilla :)
Todella kivasti on siis näyttelyissä tähän saakka mennyt; pitää toivoa,
että tuomarit eivät kyllästy katselemaan Orionin oreja näyttelykehissä
tulevaisuudessakaan ;) Astutuksia on myös varailtu ihan kolmen kappaleen
edestä. Orion´s Showdown sai ensimmäiseksi varauksekseen morgan-tamman
nimeltä Nectar´s Isabellina. Myös wpb-oriimme Orion´s Faberge saa
ensimmäisen tamma-vieraansa nyt toukokuun astutuskaudella. Tammana Liinun
kaunis Liinu´s Joliette Belle :) Ch Orion´s Khalid ox - Bearly Chokolate ox
yhdistelmästä syntyvä varsa on tulossa myyntiin eli kiinnostuneet
käykäähän kurkkaamassa astutuskirjaamme ;) Sain myös osoitteet Orion´s
Entrecanon, Orion´s Eperonin ja Hringur frá Orionin kesäsivuille. Näistä
kahden ensimmäisen sivut ovat vielä lataamatta nettiin, mutta toivottavasti
ilmestyvät sinne kesäkuun alkuun mennessä :) Kohokohdat-sivu ei sitten muuten
ole yhtään ajan tasalla. Sivu uudistuu täysin joko kesän aikana (jos saan
järjestettyä aikaa sen tekemiseen) tai sitten ensi syksynä. Sitä ennen
kannattaa seurata hevosten edesottamuksia sekä niiden omilta sivuilta että
kesäsivuilta.
19.05.2003 Pitkästä
aikaa taas tänne kirjoittelemassa! :) Sunnuntai ja minun kesäopintojeni
alkaminen lähestyy uhkaavasti. Lisäsin tänään mahdollisimman paljon
kisaosallistumisia ja -tuloksia oriiden sivuille. Ilmoittelin myös poikia näin
päivitystauon jälkeen näyttelyihin ja kisoihin, toivottavasti mahtuisimme
edes joihinkin vielä mukaan. Muutamia kesäsivujen osoitteita olen saanut,
mutta vielä ovat monen oriin sivujen osoitteet tietämättömissä. Täytyy
laitella uudemman kerran postia noista osoitteista, sillä ne pitäisi jo
tosiaan saada linkitettyä. Näyttää myös siltä, että peräti seitsemän
oriita olisi jäämässä kesän ajaksi täysin hunningolle :( Vielä siis
tässä koitan rohkaista teitä ottamaan yhteyttä kesähoidon merkeissä, jos
vaan yhtään aika antaa periksi. Positiivisiakin uutisia toki on kerrottavana,
sillä Orion´s Eperon sai kolmannen irtonsa eli Champion-hakemus laitetaan
menemään. Ilmoittelin Orion´s Damodredin, Orion´s Eperonin ja Orion´s
Legolaksen myös ponioriiden KTK-tilaisuuteen, täytyy katsoa mahtuvatko mukaan.
Etenkin Mossen tuloksia odotan jännityksellä, sillä oriin menestys
näyttelyissä on ollut kovasti tuomarista kiinni. Saa nähdä, mitä
KTK-tuomarit ovat pojasta mieltä. Hieman on vielä lomafiilikset päällä,
vaikka tuntuu siltä, että olen väsyneempi kuin lomalle lähtiessä :/
06.05.2003 Ihanaa!
Eilen oli viimeinen tentti yliopistolla tänä keväänä :) Toivottavasti
meni läpi, ettei tarvitse mennä uusimaan. Mutta asiaan ;) Ch Orion´s Lombardo
sai ensimmäisen astutusvarauksensa ja syntyvä shire-varsa menee Nooralle
Luminalleen. Loni on muuten menossa Avril Zéroon ensi kesäksi, sain Sinin
kanssa sovittua asiasta. Vielä on kuitenkin kuusi oriita vailla hoitopaikkaa
eli jos sinulla on tilaa/aikaa, niin nopsasti minulle mailia ;) Eilen oli viimeinen
ilmoittautumispäivä KRJ:n koulukisoihimme eli niistä ryhdyn tässä pian
tuloksia arpomaan. Orion´s Lord Presto oli BIS-4 SNAW´n näyttelyissä eli ori
pääsee yrittämään kantakirjaan pääsyä :) Tein sivut tallillemme parin viikon päästä
saapuvalle hannover-oriille nimeltä Orion´s Notorious. Käykäähän
katsomassa uusinta Orion-oriita :) Lisäilin Orion´s Damodredille ja Orion´s
Lombardolle yhdet kuvat oriiden sivuille. Päivittelin myös uusia kisaosallistumisia
hevosten sivuille, muutamia tuloksiakin oli tullut. Näistä positiivisimpana
Orion´s Legolaksen kaksi estevoittoa :)
04.05.2003 Koulukisoihin
on tullut paljon osallistujia, mutta vielä olisi parissa luokassa tilaa :)
Astutuskalenteriin astutus täykkäri-oriille Orion´s Dark Fury xx. Toukokuun
astutuskaudelle on nyt varattu kahdeksan astutusta ja puolet näistä Furille :)
Lisäilin taas kisatuloksia poikin kalentereihin ja muutamia kivoja tuloksia
tuli sekä suorituslajeista että näyttelyistä. Näistä mainittakoon mm.
Orion´s Eperonin kaksi ykköstilaa Helmen sekä Luminalle koululuokissa ja
Furin saavuttama toinen irtoSERT Silverlaken näyttelyistä. Lisäilin tänään
sivuille myös infoa tuosta tulevasta kesästä; vielä on yhteensä seitsemän
oriita vailla hoitopaikkaa kesäksi. Kannattaa siis käydä lukaisemassa ko.
sivu (linkki löytyy etusivulta), jos kiinnostuit :) Niin, ja jos sinulla on
myynnissä hannover-orivarsa hyvistä vanhemmista, niin otahan yhteyttä. Etsin
jälleen Orioniin yhtä tulevaisuuden nimeä .)
28.04.2003 Kutsu
KRJ:n alaisiin koulukilpailuihin julkaistiin eli tervetuloa osallistumaan :)
Laitoin viikonloppuna muutamille henkilöille mailia koskien oriidemme
kesähoitoa, mutta en ole vielä saanut vastauksia muilta kuin Katalta. Tässä
siis odotellaan ja katsellaan jonkun aikaa, mutta täytyy pian varmaan laittaa
oriit ihan yleiseen tarjoukseen, koska kohtahan on jo toukokuu ja kaiken
pitäisi olla kunnossa viim. 25.5.! Lisäilin taas hevosten kisaosallistumisia
sivuille ja luultavasti jatkan hommaa vielä myöhemmin tänään. Täytyy
katsella, jos olisi tuloksiakin joistakin kisoista tullut, niin laitan ne sitten
samalla esille. Muuten on ollut aika hiljaista :)
25.04.2003 Mistäs
sitä taas aloittaisi? ;) Varmasti unohdan taas puolet asioista kertoa, mutta
koitan nyt suurimman osan ainakin muistaa :) Elikkä astutusrintamalta nyt
vaikka ensin. Tänään Orion´s Daiquiri sai ensimmäisen tammavieraansa Jaana
Lahden arabi-tammasta Greymask´s Meredith ox. Tulossa olisi siis wpb-varsa,
jonka laskettuaikakin on ihan tässä muutaman viikon sisällä eli
toivottavasti saamme taas iloisia varsa-uutisia :) Näyttelyrintamalta sen
verran (en kaikkia tuloksia viitsi luetella), että morgan-oriimme Orion´s
Karma oli BIS-1 Fiction´s tallilla ja sai ensimmäisen ja tähän mennessä
ainoan Orionin MVA-SERTin! Ori pääsee siis kantakirjaustilaisuuteen, kunhan
entiset vaan saataisiin pidettyä alta pois.. Rikkinäisestä Unelmasta tuli
kaksi irtoa kotiin, tällä kertaa Orion´s Daiquirille sekä Orion´s
Eperonille ja Orion´s Khalid ox nappasi jo kahdeksannen irtonsa Jalon
Yksityistallin näyttelyistä (MVA-SERTiä odotetaan kuin kuuta nousevaa!) ;)
Harmillisia uutisia MayHar´in näyttelyistä, sillä ilmeisesti tallin pitäjä
on lopettanut, eikä aio pitää näyttelyitä loppuun. Vain kolmesta luokasta
puuttuisivat tulokset. Siellä olisi kaksi oriitamme ehdolla irtoille ja
pitäisin näyttelyt itse loppuun, jos vain aikaa olisi. Koulu on vienyt niin
paljon voimavaroja, että haluaisin lomailla toukokuussa ennen kuin lähden taas
koko kesäksi opiskelemaan. Toivottavasti joku kuitenkin ottaisin näyttelyt
loppuun vietäviksi. Eipä kai tässä tämän ihmeempiä, päivittelen
seuraaviksi töikseni mahdollisia kisatuloksia sivuille ja koitan hoidella oriit
viikonlopun - ensi viikon aikana hoitoon eri talleille. Ajattelin myös
järjestää koulukisat tässä ennen päivityskatkoa, kun KRJ:n kisoja on niin
harvoin nykyään tarjolla. Ai niin, Orion´s Entrecano on jälleen
kunnostautunut koulukentillä; ori nappasi kaksi GP-luokan voittoa ja vaikka
luokat olivatkin kovin pieniä, niin suorituksiin olin todella tyytyväinen!
17.04.2003 Huh
huh, kun oli taas vaihteeksi päivittelemistä! ;) Lisäsin kisaosallistumisia
ja -tuloksia hevosten ja ponien sivuille, myös muutamia näyttelyosallistumisia
on saatu läpi ja niistäkin on nyt tiedot sivuilla. Vielä muutamista
kisoista/näyttelyistä odotetaan tietoja, että mahduttiinko mukaan vai ei eli ne
vielä odottavat. Muutamia oikein mukavia tuloksia saivat kisauraansa aloittavat
hevoset/ponit Orion´s Dark Fury xx, Orion´s Daiquiri, Orion´s Damodred sekä
Orion´s Eperon, kannattaa siis käydä tutkailemassa, jos vaan aikaa löytyy :)
Eilen Orion´s Lombardo´lle myönnettin Ch-titteli eli
tallista löytyy nyt kaksi ko. arvonimen saavuttanutta oriita :D Historiallisia
uutisia myös jälkeläisrintamalta, sillä ensimmäinen Orion-oriin
jälkeläinen syntyi 10.04.2003! Tämän kunnian sai lusitano-oriimme Orion´s
Entrecano, kun trakehner-tamma R.M. Runaway Fame varsoi kauniin pv-tamman
Neilikassa, joka ristittiin nimellä Feline CF. Ko. varsa on myytävänä eli
jos etsit itsellesi todellista kisatammaa, otahan yhteyttä Jenni Lehtoon -> [email protected].
Tein myös sivut varaamalleni SWB-oriille, joka syntyi 12.04. Ori sai nimekseen
Orion´s Blue Haven ja on yllättävää kyllä kimo, vaikka molemmat vanhemmat
ovat ruunikkoja! Jonkunlainen mutaatio geenityksessä on siis ilmeisesti tuon
suhteen tapahtunut ;) Ori on joka tapauksessa todella komea eli käykäähän
katsastamassa tapaus :) Olemme pääsiäisen päivitystauolla, sillä olen
lähdössä maalle hieman rentoutumaan koulukiireistä. Palailen luultavasti
myöhään sunnuntai-iltana, mutta koska minulla on keskiviikkona tentti, voi
olla, että päivityksiä tulee vasta keskiviikon jälkeen.. Mutta katsellaan ja
hyviä pääsiäisiä kaikille (älkää herkutelko liikaa pääsiäismunilla)
;)
13.04.2003 Tänään
tein sivut keskiviikkona (9.4.) syntyneelle issikka-oriillemme Hringur frá
Orion´lle :) Ori on oikein suloinen eli nopeasti tutustumaan ;) Lisäilin
sivuille muutamia näyttelytuloksia ja Orion´s Damodred oli mahtavasti BIS-1
Aloha Sunshinen näyttelyissä ja on näin ollen oikeutettu osallistumaan
ponioriiden KTK-tilaisuuteen :D Myös Kalle oli jälleen pärjännyt hienosti,
tällä kertaa New Morning´ssa saavuttaen jo kuudennen irtonsa! Orion´s Karma
oli LKV-1 Fiction´s tallin näyttelyissä eli sieltä odotamme jännityksellä
BIS-tuloksia toivoen Karmalle SERT´iä ja mahdollisesti jopa BIS-sijaa :) En
ole vielä saanut lähetettyä niitä sähköposteja koskien oriiden ensi
kesää, mutta ensi viikolla pyrin sen tekemään. Näillä näkymin kotia ovat
vielä vailla Eperon, Kenzo, Damodred, Descaro, Lord Presto, Entrecano, Karma,
Lombardo, Mahogany ja Showdown. Nämä uusimmat tulokkaat (Ambassador &
Hringur) saattavat mennä kasvattajilleen, en ole vielä asiasta heiltä ehtinyt
kysymään :)
10.04.2003 Tänään
on minulla ollut oikein hyvä päivä :D Pääsin läpi siitä kasvitentistä,
mitä olen manannut tässä varmaan jo neljä kuukautta :) Mutta myös todella mukavia
virtuaalisia uutisia
on kerrottavana, sillä tänään
Luminallessa
syntyi varaamani FWB-varsa, joka sai nimekseen Orion´s Ambassador. Tein
oriille jo sivut valmiiksi, vaikka oriin vieroitus on vasta huhtikuun
loppupuolella eli käykäähän ihmeessä tutustumassa jo näin etukäteen
tähän tulokkaaseen :) Pian pitäisi kuulua uutisia myös varaamistani issikka-
ja SWB-varsoista eli lisää hevosia on tulossa. Tein tuossa alustavaa
tiedustelua muutamilta hevosteni/ponieni kasvattajilta, olisivatko he halukkaita
ottamaan oriit kesäksi hoitoon ja muutamalle on nyt sitten jo hoitopaikat
löytyneet. Spicaan menevät Orion´s Daiquiri ja Ch Orion´s Khalid ox,
Sunriseen taas Orion´s Jaïpur, Orion´s Dark Fury xx sekä Orion´s Pilgrim.
Myös Whitewoodin Leena otti kasvattinsa hoitoon eli Orion´s Gestion ja
Orion´s Vagabond ovat menossa sinne :) Odottelen vielä vastausta Helmijärven
Ellalta Orion´s Fabergen suhteen, mutta muuten muista hepsuista lähetän muutamille
valitsemilleni henkilöille asiasta postia koittaen saada oreja heille :) Saa
nähdä kuinka käy! Kisaosallistumisia lisäilin eilen sivuille aika kivasti ja
sain myös osallistuttua Sprietland Stud´n sekä Belthil Stud ´n näyttelyihin.
Laitan kuitenkin nuo sivuille vasta huomenna tai jos olen tosi ahkera ;) niin
tänään myöhemmin illalla... :)
06.04.2003 Lisäilin
Renon sivuille kisatuloksia ja ori oli saanut Fire Road´in koulukisoista pari
sijoitusta, joista kirjoitin myös tuonne kohokohdat-sivuillemme :) Myös
muutamia kisaosallistumisia tuli lisäiltyä myös noiden nuorempien
kalentereihin. Aloitan tässä pian miettimään, mistä kyselisin oreilleni
hoitopaikkoja kesän ajaksi (01.06.-31.08.2003), sillä olen koko kesän
koulussa ja en siis pääse koneelle kuin vain viikonloppuisin (jos
sitäkään). Jokaisen oriin kohdalla täytyy miettiä erikseen kaikki asiat
(kisaamiset, astutukset jne.), mutta toivottavasti saisin jokaisen niistä
hyvään hoitoon tuoksi ajaksi! :)
05.04.2003 Oriaseman
osoite muuttui ja tämän vuoksi toivoisin kävijöidemme ilmoittavan minulle,
jos jossain vaiheessa kaikki kuvamme eivät Geocities´in ruuhkarajoituksien
vuoksi näy. Toivoisin, että jos näin käy, niin minulle ilmoitettaisiin
asiasta, että voisin jakaa kuvia useammille geo-sivustoille! Orion´s
Khalid ox on nyt sitten virallisesti Ch :) Viime päivityksen jälkeen sain
asiasta tiedon Sannalta eli poika on nyt siis virallisesti Orionin ensimmäinen
champion-ori :) Kisatuloksia olen taas lisäillyt sivuille, lähinnä
näyttelyistä, koska pojat ovat vielä niin nuoria, että vielä ei kukaan muu
kisaile kuin Reno (Orion´s Entrecano). Daikku (Orion´s Daiquiri) ja Roni (Orion´s
Eperon) aloittavat tosin kisauransa ihan tässä huhtikuun alkupuolella eli
jännitystä riittää, millaisiin tuloksiin oriit ensimmäisissä kisoissaan
yltävät. Orion´s Dark Fury xx saavutti ensimmäisensä irtonsa Tuuliharjun
näyttelyistä :) Samaisissa näyttelyissä oli Champion-oriimme Kalle jo
viidettä kertaa perätysti irtoilla ja toista kertaa BIS-2. Ori on jokaisessa
näyttelyissään ollut ehdolla irtoille ja tähän mennessä aina myös sellaisen
saanut! Valitettavasti ori jouduttiin hylkäämään ensimmäisistä
aikuis-näyttelyistään, missä sillä olisi ollut mahdollisuus saavuttaa
MVA-SERT, koska (jälleen kerran Soneran vuoksi) sivumme eivät toimineet tuomarin
tuomaroidessa luokkaa :( Tästä syystä päätinkin nyt ainakin väliaikaisesti
siirtää sivut tänne Geocities´ille, jos tuo auttaisi asiaa. Olen jakanut
kuvatiedostot parille omille "sivustoilleen" toivoen, että emme saisi
niitä Geolle tyypillisiä ruuhkailmoituksia. Jos niitä kuitenkin alkaa
tulemaan, niin täytyy sitten ottaa vielä muutama muu sivusto tuohon
käyttöön.
Orion´s Pilgrimille varattiin oriin ensimmäinen astutus toukokuun
astutuskaudelle, mistä olen todella iloinen :) Pääsee tämä kirjava-herramme
näyttämään taitonsa periyttäjänä, varsa on menossa Rivulet´s siittolaan.
27.03.2003 Arabi-oriillemme
Orion´s Khalid ox myönnettiin tänään NJ:n Ch-arvonimi! Ori saavutti
tittelin 2-vuoden iässä eli tämä ori on totisesti näyttänyt taitonsa :)
Olemme erityisen ylpeitä tästä Hevos- ja Ponitila Spican kasvatista! Olen
päivitellyt sivuja hevosten kisakalentereiden osalta pitkin viikkoa ja
tänään sama homma jatkui lähinnä uusien kisailmoittautumisten osalta.
Orion´s Entrecanon kisakalenterista bittiavaruuteen hävinneet
kisailmoittautumiset ja tulokset olen omien laskujeni mukaan saanut melko hyvin
keräiltyä takaisin. Tosin oriilta puuttuu kaksi sijoitusta koululuokista, sillä
mainitsin jo tuolla 08.03.2003 päivityksessä, että oriilla olisi 12
sijoitusta koulukentiltä. Kun tuloksia kalenteriin keräsin, löysin ko.
sijoituksia "vain" ;) kymmenen kappaletta (nyt siellä tosin on taas
kaksitoista, mutta nuo kaksi ovat siis tulleet kisoista, joista tulokset ovat
tulleet juuri äskettäin). Jos siis joku muistaa, että Orion´s Entrecano oli
hänen tallillaan kisaamassa koululuokissa, sijoittui, mutta oriin
kisakalenterissa tuosta ei ole merkintää, niin minulle vaan pian mailia, niin
lisäilen heti kalenteriin :) Omista tallimme koulukisoista tuli tänään myös
tulokset. Hieman "ajoissa" tosin, sillä kisat ovat virallisesti vasta
lauantaina, mutta onneksi tämä virtuaalimaailma ei ole niin nöpö-nuukaa ;)
Onnea vaan kaikille voittajille ja sijoittuneille :) Astutusrintamalla on taas
kaikki hyvin :) Issikka-varsa on nyt saatu varattua ja itse asiassa ko. astutus
tapahtui eilen. Kahden viikon kuluttua pitäisi siis Draugurissa syntyä meille
suloinen pieni ori-varsa. Näyttelyrintamalla myös mukavia uutisia, sillä
Orion´s Lombardo pääsi jälleen serteille ja on nyt siis vain hyväksyntää
vaille Ch-ori :D Tallissa olisi siis jo kaksi tuon arvonimen saavuttanutta
herraa, arabi- sekä shire-oriit :) Muutkin oriit ovat hienosti näyttelyissä
pärjänneet eli jos teillä on aikaa, niin käykäähän huviksenne tutkimassa
poikien kisakalentereita. Aloitin tuossa eilen pyörittämään VRL:n kisalupia
eli jos sellaisen omistat, niin käyhän katsomassa uudet sivut, sillä sinne on
tullut muutoksia, jotka vaikuttavat monen kisaajan kisalupaan!
19.03.2003 Tänään
suoritettiin Oriasema Orion´in historian ensimmäinen astutus! :) Tämän
kunnian sai KRJ:n ranking ykkönen, lusitano-oriimme Orion´s Entrecano. Astutus
sujui oikein hyvin; Renoa hieman alussa jännitti, olihan tämä oriin
ensimmäinen tammavieras, mutta herrasmiehen tavoin poika leidiänsä kohteli :)
Iloisia uutisia jälleen näyttelyrintamalta, sillä Orion´s Legolas oli ensimmäisissä
näyttelyissään BIS-2 ja näin ollen poika on menossa seuraavaan ponioriiden
KTK-tilaisuuteen :) Furille (Orion´s Dark Fury xx) varattiin tänään astutus
ja varsasta tuleekin puhdas täykkäri :) Oriilla on ensimmäiselle
astutuskaudelle varattuna jo kolme astutusta. FWB- ja SWB-varsat on nyt lopullisesti
saatu varattua. Astutuksista Sunrise´s Eos Aglaia - Livingstone (20.3.) ja
Falcon´s Poinsettia - Overgraaf (22.3.) syntyvät varsat saapuvat siis Orioniin
joskus tuossa hieman ennen huhtikuun puoliväliä :) Enää on siis vain tuon
issikka-varsan kohtalo auki. Saattaa olla, että turvaudun taas
tuontihevoseen... Orion´s Entrecanon kilpailukalenteri on jotenkin
ihmeellisesti kadonnut koneeltani ja netistä eli joudun nyt siis
metsästämään kaikki oriin kisat jostakin tuloksien kera. Onneksi suurin osa
kisoista oli ERJ:n ja KRJ:n kisoja eli käyn ensin nuo kalenterit läpi.
Toivottavasti saisin talteen mahdollisimman paljon oriin kisatuloksista ja
-ilmoittautumisista. Älkää siis ihmetellkö oriin kisakalenterista tällä
hetkellä löytyvää
ihmeellistä mongerrusta -> en tiedä mistä se on sinne tullut, mutta koitan
korjata kalenterin piakkoin kuntoon. Näyttelyidemme tuloksia kannattaa odotella
tämän viikon lopulla (perjantain paikkeilla), sillä Sanna on luvannut koittaa saada nuo
BIS-sijat ja irtoSERT´it tuolloin jaettua :) Tällä kertaa ei tämän
kummempia, lähden tästä metsästämään Renon kisaosallistumisia...
17.03.2003 Kyllästyin
odottelemaan vastausta lähettämääni maileihin siitä friisiläis-varsasta ja
olin radikaali -> peruin astutusvarauksen ja toin oriin ulkomailta :)
Käykäähän siis tutustumassa uusimpaan tulokkaaseen Mohikaaniin (Orion´s
Mahogany). Ori on oikein valloittava persoonallisuus :) Lisäilin taas hevosten
sivuille kisailmoittautumisia. Tuloksien tulo on tyssännyt näyttelyistä ja
meilläkin on vaikeuksia saada omistamme BIS-tulokset tuomaroitua. Sannalla on
sen verran kiireitä, että kysyin muutamaa muuta tuomaria hommaan, toinen
vastasi kieltävästi ja toiselta odotellaan vielä vastausta. Saa nähdä,
milloin nuo lopulliset tulokset oikein sivuille saadaan. Nuo issikka-, SWB- ja
FWB-astutukset alkavat hieman selviintymään. FWB-ori olisi löytynyt Noora
Ruuhimäen tammalle ja nyt odotellaan tuleeko astutukseen oriin
omistajalta myöntävä vastaus. Myös SWB-parin astutuksesta on laitettu mailia
menemään ja siitäkin siis vastausta odotellaan. Issikka-parista on Draugurin
kanssa ollut puhetta, mutta mitään päätöksiä ei vielä olla tehty.
Odottavalla kannalla ollaan siis senkin suhteen.
15.03.2003 On
ollut minulla kyllä tämä viikko ihan vastoinkäymisten viikko :/ Olen
yrittänyt saada sovittua astutukset issikka-parille samoin kuin SWB- ja
FWB-pareille, mutta jokaisessa näyttää olevan ongelmia -> ko. hevosten
omistajat eivät vastaile sähköposteihin (joko palvelinongelmien vuoksi, tai
sivujen päivittämättömyyden vuoksi) :( Lisäksi olen koittanut saada tietoa
siitä varaamastani friisi-orivarsasta, jonka laskettupäivä oli tänään,
mutta ko. tamman omistajasta ei ole kuulunut pihaustakaan. Turhauttavaa... :/
Toivottavasti saan tietooni pian, onko varsa tulossa vai ei. Jos ei, niin
täytyy varmasti turvautua tuonti-puuhiin (en jaksa enää toista kuukautta
odotella ko. orivarsaa). No, tuttuun tapaan päivittelin kuitenkin sekä
osallistumisia, että tuloksia hevosten sivuille. Näyttelyiden suhteen menestys
on ollut hieman vaihtelevaa, mutta erityisesti Orion´s Lombardolla on mennyt
mukavasti :) Lopullisia tuloksia näyttelyistä odotellaan innolla, sillä
serteille ovat tällä hetkellä ehdolla peräti kuusi tallin oripojista :)
Orion´s Entrecano johtaa KRJ:n ratsukohtaista rankingia, olisikohan poika jo
toista viikkoa kärjessä! Olemme kovasti valmistelleet oriaseman astutuspuolen
asioita kuntoon, sillä ensimmäinen astutuskausi pyörähtää käyntiin
19.päivä tätä kuuta. Tuolloin on Renolla jo ensimmäinen astutus luvassa eli
kaiken täytyisi olla kunnossa :) Ihan näin vaan vinkiksi tamman omistajille,
että kannattaa kyllä tutustua tuohon Renoon (Orion´s Entrecano) tarkemmin, ei
ori ole ihan turha epeli, kun on KRJ:n ranking-ykkönen tällä hetkellä! :D
Semmoista tällä kertaa, pitäkää kaikki nyt peukkuja, että saisin nuo
astutukset sovittua. Kova hinku olisi saada nuo kolme astutusta sovittua hyville
hevosille ja vielä saada tuo friisi-ori kotiin.
08.03.2003 Lisäilin
tänään taas oriiden kisakalentereihin kisa- ja näyttelyosallistumisia.
Päivittelin muutenkin sinne tulleita tuloksia ja muutenkin vähän siistin
niitä :) Orion´s Lombardo sai irton VHK:n näyttelyistä ja on näin ollen
Kallen (Orion´s Khalid ox) lisäksi toinen tuohon yltänyt oriimme. Loni on
myös ehdolla peräti BIS-sijalle Sprietland Stud´n kanssa järjestämissämme
näyttelyissä eli täytyy todella pitää sormet ja varpaat ristissä, että
BIS-sija irtoaisi ja tuota kautta myös oikeus osallistua KTK-tilaisuuteen :)
Niistä puheen ollen, ilmoitin Kallen oriiden seuraavaan KTK-tilaisuuteen eli
pääsemme jännäämään oriin edesottamuksia myös tuolla saralla. Ja hyviä
uutisia on tullut myös siinä mielessä, että Ch- ja VIR MVA-arvonimien
pääsyvaatimuksia ei nosteta eli Orion´s Khalid ox olisi nyt vain hakemusta ja
hyväksyntää vaille Champion-ori! Todella uskomaton saavutus tältä alle
2-vuotiaalta oripojalta :D Laitan hakemuksen menemään kunhan kerman-sivut
palaavat päivityskatkoltaan. Iloisia uutisia lisää, sillä fell-oriimme
Orion´s Legolas on ehdolla BIS-sijalle Koivumetsän näyttelyissä, jotka
olivat avoinna fell-poneille ja tinkereille. Ko. näyttelyistä puuttuvat enää
BIS-tulokset eli tuotakin tulossivua on tullut seurattua useamman kerran
päivässä ;) Niin ja kaiken kukkuraksi Orion´s Entrecano jatkaa erinomaista
työskentelyä kouluaitojen sisällä, tällä hetkellä jo kahden voiton ja 12
sijoituksen arvoisesti! Ori sai myös ensimmäisen astutusvarauksensa, joka on
Orionin historian ensimmäinen suoritettava astutus :) Ko. varsa on tulossa
myyntiin eli käyhän katsomassa astutuskalenteria, jos yhdistelmä vaikka sinua
miellyttäisi :) Kauhiasti taas on teille kerrottavaa ;) Ihan lyhkäisesti
vielä tähän loppuun, että olen päättänyt tilata tallille issikka-, SWB-
ja FWB-oriit eli mahdollisista ehdokkaista vanhemmiksi saa minulle ilmoitella :)
Alustavasti olen issikan-vanhempia jo kysellyt astutukseen samoin kuin tammaa
FWB-oriin emäksi, mutta etenkin tuon SWB-oriin vanhemmat ovat vielä täysin
etsingolla, apu otetaan siis mielellään vastaan :)
03.03.2003 Furi
sai toisen astutusvarauksensa heti ensimmäisen astutuskautensa alkuun. Hyvissä
ajoin ovat liikkeellä ko. oriiseen mieltyneet :) Tässä vaiheessa on myös
pakko kehoittaa teitä kaikkia käymään tarkastamassa Renon (Orion´s
Entrecano) kilpailukalenterin. Ori on pärjännyt aivan uskomattoman hienosti
koulukisoissa, peräti kymmenen sijoitusta on poika kahminut! Suosittelen kyllä
oriita ehdottomasti kouluhevosen isäksi, vaikka tamma ei samaa rotua Renon
kanssa olisikaan (jos nimittäin olet aikeissa varata kunnon kouluvarsaa itsellesi kisamielessä). Harmillista, että ori ei niinkään pääse esille
rodullisesti, kun lusitanoja ei v-maailmassa niin hirvittävästi ole. Mutta
tosiaan, pistäkäähän sana kiertämään, että kouluhevosta etsivälle olisi
Orionissa erinomainen isäehdokas tarjolla (tulee siitoskäyttöön 19.03.2003)
:) Olen lisäillyt myös näyttelytuloksia poikien sivuille ja ilokseni voin
todeta, että Kallen lisäksi myös Mosse (Orion´s Damodred), Loni (Orion´s
Lombardo) ja Roni (Orion´s Eperon) ovat kunnostautuneet tuolla saralla ja ovat
ehdolla irtoille :) Kalle itse tuntuu olevan näyttelykehässä itse varmuus,
poika on kolmesta näyttelystä kerännyt kolme irtoa ja orihan kisaa vasta muut
varsat-luokissa :) Olisi Ch-titteli jo ennen toista ikävuotta hallussa, jos NJ:n
vaatimuksia ei muuteta. Todella erinomainen saavutus!
Näyttelyidemme tuloksia tässä odotellaan ja Renoa koitetaan myös nyt
5-vuotiskeväällä saada kisoihin ilmoitettua. Ensi kuussa tulevat siitokseen
sitten Renon seuraksi myös Daikku, Roni, Famu ja Karma eli toivottavasti jo
silloin päästäisiin suorittamaan Orionin ensimmäisiä astutuksia, jos Reno
ei vielä tänä syksynä (lue tämän kuun puolivälin jälkeen) niitä saa :)
27.02.2003 Shire-oriimme
Orion´s Lombardo saavutti tänään kolmannen irtoSERT´insä YT & Siittola
Gem´in näyttelyissä ja on näin ollen hyväksyntää vaille Ch-ori! Ori on
myös ehdolla BIS-sijoille jo kolmatta kertaa (tällä kertaa MayHar´in
näyttelyissä) eli toivottavasti sanonta: "Kolmas kerta toden sanoo."
pitää paikkansa ja ori pääsisi tavoittelemaan menestystä myös
KTK-tilaisuudessa :)
25.02.2003 Olen
ollut kipeänä (kuumetta eilen 39ºC), mutta tänään on jo olo onneksi
parempi :) Hyviä uutisia on tullut myös näyttelyrintamalta, sillä Orion´s
Khalid ox on napannut muut varsat-luokista jo kaksi irtoa ja toisen BIS-2
sijalla! :D Olen todella ylpeä tästä Spican kasvatista! Myös Reno jatkoi
vaihtelevaa kisamenestystään ollen viimeinen 4-vuotiskeväänsä toisissa
koulukisoissa, mutta yltäen ykköseksi Va B-luokassa tuosta vuoden eteenpäin.
Oriilla ovat tulokset vaihdelleet todella paljon eli kyseessä on kai hevonen,
joka joko on erinomaisessa kunnossa tai sitten ei kerta kaikkiaan hotsita ;)
Tein tänään myös sivut valmiiksi tänään syntyneelle Vaahteran
kasvattamalle PRE-oriille, joka sai nimekseen Orion´s Descaro. Olen ilmoittanut
nuorukaisen jo yksiin näyttelyihinkin eli saa nähdä, miten Eeron kanssa
yhteinen taival lähtee käyntiin. Lisäsin myös tuohon kohokohdat-palstalle
linkkejä aiempiin päivityksiin eli sieltä voi lukea menestyksistä pieniä
pätkiä, jotka on kirjoitettu varsinaisen päivitystekstin jälkeen tuloksien
tultua :)
23.02.2003 Orion´s
Legolas saavutti tänään hienosti Orion´in toisen BIS-sijan ollessaan BIS-2
Koivumetsän näyttelyissä. Näyttelyt olivat avoinna vain tinkereille ja
fell-poneille ja tästä syystä BIS-sijoille ei päässytkään kuin vain kaksi
hevosta, näistä Lassi siis toisena. Näyttelyt olivat oriin ensimmäiset ja
olemme todella ylpeitä pojan saavutuksesta!
22.02.2003 Jälleen
on Orioniin varattu tilausvarsa, tällä kertaa kasvattajana toimii Dollar´s
Farm :) Varsa tulee olemaan friisiläinen eli Orionista löytyy pian Pressan
lisäksi myös toinen tämän hienon rodun edustaja. Vaahterasta meille tulevan
PRE-varsan laskettuaika lähestyy ja jos oikein laskin, niin oriin tulisi
syntyä ensi viikon tiistaina (25.02'03). Koitan saada syntyvälle varsalle
sivut valmiiksi taas mahdollisimman pian. Päätin järjestää taas kerran
Orionissa kilpailut, kun muuten tätä hiljaiseloa tallilla riittäisi poikien
ollessa vielä kovin nuoria :) Ja onhan se oreillekin ihan kivaa ja
hyödyllistä totutella kisatunnelmaan, niin eivät sitten toivottavasti omissa
kisoissaan niin kovasti jännittäisi. ERJ:lta siis on anottu lupaa
estekilpailuihin päivämäärällä 29.03., toivottavasti lupa saadaan :)
Sprietland Stud´n kanssa järjestämistämme näyttelyistä on tulokset tullut
jo 13:sta luokasta, joista tosin vasta kymmenen on sivuilla esillä. Vielä siis
uupuu monen luokan tulokset, mutta toivottavasti tuomareilla olisi aikaa niitä
piakkoin ryhtyä lähettelemään. Lopullisia tuloksia ei vielä ole tullut
myöskään niistä näyttelyistä, joissa muutamalla oreistamme on
mahdollisuudet serteihin. Orion´s Entrecano on kuitenkin saanut
kisakalenteriinsa oikein kivoja kisasuorituksia (kolme sijoitusta koulussa, mm.
yksi Va B-luokasta ja myös esteiltä on ori napannut kolme rusettia). Olen
enemmän kuin hurjan tyytyväinen pojan suorituksiin :) Renohan tulee
siitoskäyttöönkin ensi kuussa eli jos lusitano-tammoja löytyy, niin ori on
todella lupaava isäehdokas! Tällä kertaa ei tämän ihmeempiä, mutta
pitäkää silmällä ERJ:n kisakalenteria ja laittakaahan minulle
osallistumisia tulemaan, kun kutsumme sinne ilmestyy :)
18.02.2003 Koulukisojen
tulokset jo sivuille, sillä en huomenna pääse sivuja päivittämään. Olen
lisäillyt sivuille taas hevosille kisaosallistumisia ja muutamia tuloksiakin on
jo tullut. Kalle, Mosse ja Bondi ovat ehdolla irtoSERT´eille NJ:n
näyttelyissä :D Reno on pärjännyt kisoissa vaihtelevalla menestyksellä,
mutta ilokseni ori on myös sijoittunut viidesti [joista kolme esteillä, vaikka
ori on koulupainotteinen ;) ]. Oman tallin NJ:n näyttelyistä on tuloksia jo
jonkun verran tullut, mutta lisää odotellaan. Tänään en jaksa enempiä
tänne kirjoitella, mutta seuraavalla kerralla sitten taas enemmän juttua :)
17.02.2003 Orion´s
Khalid ox näyttää jälleen kykynsä näyttelyareenoilla. Ori teki puhtaan
hattutempun voittaessaan kolmannen irtoSERT´in kolmansista näyttelyistään.
Oriin menestys on ylittänyt kaikki odotuksemme! :)
11.02.2003 Shire-oriimme
Orion´s Lombardo selviytyi hienosti SERT´eille VHK:ssa käydyissä NJ:n
näyttelyissä. Loni oli oman luokkansa toinen, kun ko. muut varsat-luokan LKV
pääsi BIS-sijoille asti. Erinomainen suoritus siis tältä isolta
herrasmieheltämme :)
10.02.2003 Orion´s
Khalid ox´n menestys jatkuu! Tänään ori ylti Dahabu Arabians´issa
luokassaan toiseksi ja sai toisen irtoSERT´insä :) Ko. muut varsat-luokan
LKV-1 oli koko näyttelyn BIS-1 eli ei poika huonolle hevoselle hävinnyt ;)
08.02.2003 Tänään
Orion´s Khalid ox saavutti Orionin historian ensimmäisen BIS-sijan Amour
Stud´n näyttelyissä ollen LKV-1 muut varsat-luokassa ja BIS-kehässä
kakkonen. Ori sai nuoresta iästään johtuen MVA-SERTin sijasta irtoSERTin,
joka on ensimmäinen lajiaan oriasemamme palkintokaapissa :D Olen
lisäillyt osallistujia sivuille pitkin viikkoa ja vielä olisi paikkoja vapaana
sekä NJ:n näyttelyissä, että KRJ:n koulukisoissa. Taitaa olla näyttelyiden
viimeisten paikkojen täyttäminen ongelmallista, kun ihmiset varmaankin
luulevat että eivät enää mahdu luokkaan, jos luokassa on vaikkapa vain yksi
paikka jäljellä :( Olen myös ihmetellyt, miksei KRJ:n suhteutetun arvonnan
luokkiin tule enempää ilmoittautumisia, saahan niistä enemmän
ranking-pisteitäkin! Eihän siinä osallistujalta itseltään vaadita muuta
kuin että ilmoittaa osallistumisessa myös hevosen sivun osoitteen mistä
löytyvät sen kisatulokset, niin minä sitten laskeskelen kisaindeksit. Todella
kummallista :/ No, täytyypi toivoa että luokkiin saataisiin lisää
ilmoittautumisia ja näin ollen kunnon kisat järjestettyä :) Tein sivut
kahdelle uudelle oriille, haflinger-oriille Orion´s Kenzo (Kentsu) ja
friisiläis-oriille Orion´s Lord Presto (Pressa). Molemmat ovat oikein lupaavia
herroja eli nopsasti tutustumaan ;) Odottelen molempien oriiden vanhemmista
vielä kuvaustekstejä sivuille eli aivan valmiit ne siis eivät vielä ole. En
malttanut kuitenkaan enää poikia omalla koneellani pitää eli toivottavasti
tykkäätte :) Pressa saapuu tallille virallisesti vasta huomenna, mutta näin
etukäteen päätin jo pojan sivut pistää nettiin. Olen etsimässä
friisi-vanhempia toiselle Orioniin tilattavalle friisi-oriille eli jos teillä
on hyviä ehdokkaita tarjolla, niin pikimmiten minulle mailia!
04.02.2003 Osallistumisia
taas lisäilty sivuille ja KRJ:n kisoistakin täyttyi jo yksi luokka :) Varasin
Vaahteran Hennalta varsan hänen PRE-tammastaan Único Belleza. Syntyvän varsan
isä on Evernian hieno Atropus Parus eli oikein lupaava PRE-varsa on tulossa
talliin :) Lisäilin kisaosallistumisia lähinnä Renon kalenteriin, mutta
mahtuipa mukaan muutama NJ-osallistuminen muillekin. Tulokset tulivat Ruiskukan
näyttelyistä, missä meiltä oli mukana Daikku ja Roni. Roni oli hienosti
LKV-2 ja sai kunniamaininnan. Oikein tyytyväinen olen tuohon suoritukseen,
olihan ko. luokan LKV-1 myös näyttelyiden BIS-2! Daikulla meni hieman
huonommin, sijoitus oli 6/13. Sai poika kuitenkin JS:n eli ilmeisesti ihan
siitokseen sopiva herra ;) Kisatulosten lisäksi Orionissa odotellaan myös
tietoa haffu-varsan syntymästä (kasvattaja Sprietland Stud), toivottavasti
kuulisimme pian hyviä uutisia :)
02.02.2003 Laittelin
osallistumisia KRJ:n sekä NJ:n kisoihin pitkin päivää esille. Näyttelyistä
ihan odotetusti täyttyikin jo luokkia ja olen laittanut tuomareille
sähköpostia, että ko. luokkia voi ryhtyä jo arvostelemaan :) Lisäsin
astutuskalenteriimme myös Orionin ensimmäisen astutusvarauksen! Syntyvä varsa
tulee myyntiin eli käykäähän katsomassa millaisesta yhdistelmästä on kyse,
jos vaikka innostuisitte varsan ostamaan :)
01.02.2003 Jouduin
hieman muuttamaan Orionin astutussysteemiä. Entisen kahden viikon astutusjakson
sijasta oriit astuvatkin tulevaisuudessa vain yhden viikon aikana kuukaudesta.
Tuo jättää enemmän aikaa kisaamiselle ja koska oriit voivat tarvittaessa
astua useamman tamman saman päivän aikana, uskon viikon olevan ihan tarpeeksi
pitkä aika siitoskaudelle. Ajoitin astutuskaudet sellaiseen ajankohtaan, että
tammat varsovat sitten touko- ja heinäkuun välisenä aikana (VHKR:n ajanlaskun
mukaan) eli tuo on varmasti tamman omistajillekin on mieleen :) Muutos vaikutti
myös oriiden siitoskäyttöön tulemiseen eli nuokin päivämäärät nyt
muuttuivat. Tallilla
on ollut muuten melko hiljaista, mutta kisoja on suunniteltu hieman
tallielämää piristämään :) KRJ:lle on lähetetty anomus koulukisoista
päivämäärälle 19.02. ja NJ:lle taasen näyttelyanomus päivämäärälle
21.02. Näyttelyt järjestetään yhteistyössä Sprietland Stud´n kanssa :)
Täytyy toivoa, että molemmat kisat hyväksytään ja pääsemme ottamaan
osallistumisia vastaan. Molempiin kisoihin viimeinen ilmoittautumispäivä on
15. helmikuuta eli seuraavat pari viikkoa tulevat varmasti olemaan aika täynnä
osallistumisten selvittelyä. Ilmoitin Renon taas pariin koululuokkaan. Orihan täyttää 4-vuotta
10.2. ja pian päästään vierailemaan muilla talleilla kisailun merkeissä :)
MYYTÄVÄNÄ
40% MORGAN-TAMMASTA VIR
MVA CH MMM PURE POETRY! OSTOTARJOUKSET -> [email protected] 30.01.2003 Ensimmäisen
astutusvarauksen Orionin taipaleella sai täysiveri-oriimme Orion´s Dark Fury
xx. Astutus varattiin hyvissä ajoin, sillä päivämääräksi sovittiin oriin
ensimmäinen mahdollinen astumispäivä, 19.05.2003! 29.01.2003 Tänään
päivittelin kaikki hevosten kisakalenterit kuntoon ja toivon, että kaikki
kisat nyt varmasti ovat siellä :) Pitäisi aina tehdä tuo ajallaan, niin ei
tarvitsisi sitten jälkikäteen käydä kaikkia lippu-lappuja läpi, että
olikohan tuossa nyt kaikki vai ei :/ Talliin asteli myös yksi uusi ori,
nimittäin shire-herra Orion´s Lombardo. Tämä tuttavuus on luonteeltaan niin
ihana tapaus, että olen aivan ihastunut :) Käykäähän tervehtimässä Lonia,
ori on erittäin ihmisrakas! Olen aikeissa tilata tallille yhden P.R.E.-oriin ja
astutusneuvottelut ovat parhaillaan käynnissä. Pitäkäähän peukkuja, että
kaikki loksahtaisi paikalleen ja Orion saisi tulevaisuudessa Renon seuraksi
toisen espanjalaisverisen hevosen riveihinsä! Kohokohtiin lisäsin Mossen
saavuttamat Orionin oriiden ensimmäiset näyttelymaininnat :)
26.01.2003 Tämä
päivä on mennytkin ihan kokonaan koneella, vaikka hieman toisin olin
suunnitellut ;) Tein kuitenkin nyt sivut molemmille Whitewood´ista tuleville
oreille; ratsuponille Orion´s Vagabond (a.k.a. Bondi) sekä KWPN-oriille
Orion´s Gestion (a.k.a. Onni) :) Myös KRJ:n koululuokat saatiin hyvillä
mielin järjestettyä, tämä viikonloppu onkin ollut melkoista kisarumbaa
täällä Orionissa! Onnittelut kaikille voittajille ja sijoittuneille ja kiitos
kaikille osallistujille hyvästä kisahengestä :) Olen lähettänyt tulokset
molempien jaoksien ranking-listoille eli pisteitä pitäisi ropsahdella
seuraavissa listojen päivityksissä. Omien hevosteni kisaosallistumisia en
vielä ehtinyt lisätä sivuille, mutta pitää katsoa, jos vielä tänään
jaksaisin ne sinne päivitellä. Jos en, niin seuraavalla kerralla sitten. Nyt
olen oikein tyytyväinen siihen, että kaikki tähän mennessä syntyneet
Orionin oriit ovat saaneet sivunsa! :)
25.01.2003 On
ollut niin paljon kiireitä, että en ole kunnolla ehtinyt sivuja päivitellä
:( Tänään tallillamme järjestetyt estekisat saatiin kuitenkin kunnialla
vietyä läpi ja tulokset löytyvätkin jo sivuilta. Tein luokkavoittajille
lupaamani pienet bannerit, jotka voittajat voivat halutessaan kopioida ja
liittää esim. hevosen/ponin kisasivulle. Huomenna edessä ovat vielä KRJ:n
koululuokat eli tapahtumissa riittää tallin oripojilla ihmettelemistä :)
Sivut uupuvat vielä oreilta Orion´s Vagabond sekä Orion´s Gestion, mutta
ainakin Bondin sivut pyrin tekemään huomenissa. Olen ilmoitellut hevosia
jälleen näyttelyihin ja mukaankin olemme mahtuneet ihan kivasti :) Lisäilen
ne hevosten kisakalentereihin huomenna, sillä tänään on niin kiireinen
päivä, että ERJ:n tuloksia lukuun ottamatta en oikein ehdi sivuille muuta
lisäillä :/ 18.01.2003 Tapahtunut
onkin viime päivityksestä jonkin verran :) Spicasta meille tuleva arabi-ori on
syntynyt ja sai sivunsa jo tänään. Nimekseen tämä nuori ori sai Orion´s
Khalid ox, joka tarkoittaa Orionin Ikuista. Lisäksi Whitewoodista tuli iloisia
uutisia, sillä varaamani ratsuponi-ori ja KWPN-ori ovat myös syntyneet :)
Ratsuponi ristittiin Orion´s Vagabond´iksi ja KWPN-ori Orion´s Gestion´iksi.
Teen sivut varmasti ratsuponille valmiiksi ensin, sillä Onnin kuvien kanssa on
vielä pientä säätöä. Olen ilmoitellut hevosia näyttelyihin ja mukaan ovat
mahtuneet ainakin Orion´s Khalid ox, Orion´s Daiquiri sekä Orion´s Damodred.
Vastausta odottelen vielä Orion´s Fabergen ja Orion´s Jaïpurin
osallistumisista. Lisäksi ilmoitin Orion´s Entrecanon kolmiin estekisoihin ja
yhteen koululuokkaan helmikuun puolelle. Kisat ovat oriin ensimmäisellä
kisakaudella (4-vuotiskeväänä) eli saa nähdä, miten ensimmäisten
kisasuoritusten kanssa käy. :) Orihan on koulupainotteinen ja tämän vuoksi
olisin halunnut sille enemmän koulukisoja kalenteriin, mutta KRJ:n kalenterista
ei vielä löytynyt sopivia luokkia sopivana aikana. No, toivottavasti
viimeistä seuraavana kisakautena on sitten sopivia luokkia tarjolla. :) Jouduin
myös vaihtamaan sähköpostiosoitettani, sillä horsemail ryhtyi jostain
syystä jättämään kaikki ä- ja ö-kirjaimet sekä heittomerkit maileista
pois :/ Uusi osoite on [email protected]
:)
16.01.2003 Tänään
tallille saapui suoraan Espanjasta komea, jo 3-vuotias lusitano-ori Orion´s
Entrecano. Halusin tilata lusitano-oriin ulkomailta, sillä Suomessa ei
tiedossani ole kuin yksi kasvattaja ja hänelläkin on siitoskäytössä
ainoastaan kourallinen hevosia. Oli siis ihan paikallaan tuoda uutta verta
tähän vielä kovin pienikantaiseen rotuun. Lisäksi Reno on jo siinä iässä,
että pääsen pian oriilla jo osallistumaan kisoihin! Olen aikeissa ostaa
itselleni/tilata vielä ainakin yhden (ehkä jopa kaksi) lusitano-oriita eli jos
tiedät lusitano-kasvattajia taikka -omistajia, niin laitathan minulle
sähköpostia :) Myös friisi-oriin aion tilata, vanhemmat ovat vielä auki.
Muutama osallistuja tuli taas lisää kisoihin ja esteillä on tilaa enää
parissa luokassa koulukisojen GP-luokan lisäksi. Odottelen par´aikaa tietoa
Spicasta, joko varaamani arabi-ori olisi syntynyt :) Toivottavasti myös
Whitewoodista kuuluisi pian hyviä uutisia, sillä varaamani ratsuponi-oriin
laskettuaika lähestyy kovaa vauhtia :)
13.01.2003 Tein
tänään sivut Sunrise´sta saapuvalle WPB-oriille Orion´s Jaïpur eli
vilkaiskaahan tulokasta ori-sivultamme :) Muutama osallistuja saatiin lisää
estekisoihin, muuta sen ihmeempää ei oikeastaan olekaan tapahtunut. Kovasti
odottelen varsojen syntymisiä, sillä tässä vaiheessa tallin orien kanssa ei
oikein koulutuksien ja arkipäivän asioiden lisäksi ole muuta mainittavaa
kerrottavaa :/ Pojat pääsivät tänään taas kesälaitumelle [ virtuaalikesä
;) ] muutaman päivän ajaksi :) 11.01.2003 Taas
kerran päivittelin osallistujia sivuille ;) Estekisoista täyttyi muutama
luokka ja myös koulun GP:seen tuli pari osallistujaa lisää. Suunnittelimme
Sprietlandin Sannan kanssa yhteisiä NJ-näyttelyitä eli semmoisia kannattaa
odotella ensi kuun puolella :) Tein sivut nyt vihdoin ja viimein morab-oriille
Orion´s Showdown eli käykäähän aikanne kuluksi tutustumassa. Lisäksi
tänään syntyi Sunrise-tallilla tilaamani wpb-varsa (75% wm, 25% FWB), joka
sai nimekseen Orion´s Jaïpur. Sivut pieni oriherra saa piakkoin :)
10.01.2003 Uusi
kone toimii hyvin ja kaikki tiedostot ovat tallessa :D Tänään en
hirvittävästi päivitellyt, ei oikeastaan ollut tarvettakaan. Muutamia
osallistumisia lisäilin taas sivuille ja poistin sivuilta NJ:n kisakutsun,
sillä emme valitettavasti saaneet näyttelyä tuolle haluamalleni päivälle.
Täytyy anoa uudestaan järjestettäväksi sitten vähän myöhemmin, kun
päivämäärällä ei ole niin väliä. Vaihdoin Grimin rodun puoliveriseksi,
siitähän vieraskirjassamme onkin ollut aika vilkas keskustelu (tai oikeastaan
roduista ylipäätään). Mietinnässä on, otanko oriin omaksi yksityisekseni,
tuo ratkeaa heti kun saan selville, minkä rodun alle Grimin jälkeläiset
merkittäisiin. Souvin (Orion´s Showdown) sivut ovat vielä vaiheessa, sillä
odotan Katalta tekstejä oriin vanhemmista Mintun Aladdin ox´sta sekä First
Morgan Of Mable´sta. Heti kun saan ko. tekstit, lisään oriin oriaseman muiden
oriiden joukkoon :)
08.01.2003 (lisätty myöhemmin) Ensimmäiset näyttelymaininnat Orionin historiassa saavutti
tänään Orion´s Damodred ollen toinen Kuupölyn NF-näyttelyiden
varsaluokassa. Ori sai palkinnoksi kunniamaininnan sekä kommentin
"jalostukseen suositellaan" :)
07.01.2003 Esteluokat
ovat saaneet hurjasti osallistujia ja yksi luokka jopa täyttyi jo (muutamassa
muussakin on vain ihan pari paikkaa jäljellä). Lienee ERJ:n päivityskatko
saanut osallistujat vahtimaan sivua tarkkaan päivityksien varalta :) Minun piti
tänään tehdä sivut Orion´s Showdownille, mutta olen joutunut tekemään
kaikennäköisiä varmuuskopioita tiedostoistani, sillä saan perjantaina uuden
koneen tämän vanhan tilalle, niin aikaa ei oikein ole ollut muulle kuin
kisaosallistumisien päivityksille :/ Yhden astutuksen olen kuitenkin varannut,
nimittäin sen haluamani haflinger-varsan :) Tammana on Sprietlandin menestynyt
haffu-tamma ja oriina Dollarin Wise Traum, todella mukavista vanhemmista siis
varsa tulossa ja odotukset ovat korkealla :) Astutus suoritetaan huomenna eli
varsominen menee sinne kuunvaihteen tienoille. Eipä tässä tämän kummempia,
minä joudun nyt tulemaan pari päivää toimeen ilman konetta ja nettiä, mutta
toivon mukaan olen täällä seurassanne taas viikonloppuna. Pitäkäähän
sormet ja varpaat ristissä, että uusi kone toimisi hyvin ja kaikki ohjelmat
rullaisivat ja tiedostot toimisivat! See U soon, I hope ;)
06.01.2003 Ajattelin,
että en tänään olisi päivitellyt lainkaan, mutta kun ERJ:n kisamme
hyväksyttiin, niin päätin heti ryhtyä laittamaan osallistumisia sivuille :)
K.N. Special täyttyi eli enää olisi koululuokista tilaa GP:ssä.
Yritin löytää jotain lupaavia haflinger-poneja, mutta en oikein onnistunut
tehtävässä :/ Pari ponia minulla oli entuudestaankin jo tiedossa (tamma &
ori), mutta en halua tuosta yhdistelmästä varsaa, eli molemmille pitäisi
löytää puolisot :) Täytyy kai vaan olla kärsivällinen ja toivoa, että
jostain jotain löytyisi. En vielä ryhtynyt tekemään Orion´s Showdownille
sivuja, katsotaan jos sitten seuraavassa päivityksessä pääsisitte jo
tulokkaaseen tutustumaan.
05.01.2003 Va
A-luokka täyttyi ja K.N. Special´iinkin on enää pari paikkaa jäljellä :)
Vielä ei ole ERJ:n kisakalenteria päivitetty eli olen saanut pitää hieman
taukoa kisaosallistumisten selvittelystä, vaikka ei se loppujen lopuksi niin
kamalaa ole :) Tänään syntyi Spicassa tallillemme morab-ori, joka sai
nimekseen Orion´s Showdown. Ori saapuu Orioniin vasta parin viikon vieroituksen
jälkeen, mutta täytyy katsoa, jos ehtisin sille jo sivut tekemään tuota
ennen :) Muuten on ollut aika hiljaista ja olen tullut siihen tulokseen, että
ainakin yksi haflinger-ori on tilalle hankittava. Aion katsella sopivia
vanhempia tässä tänä iltana, toivottavasti mukavia poneja löytyisi :)
Daikku, Roni ja Mosse mahtuivat mukaan niihin NJ:n näyttelyihin, mihin oriit
ilmoitin :) Karman osallistuminen ei vielä ole varma, sillä osallistuja-sivua
ei ole päivitetty.
03.01.2003 Koulukisojen
luokkia täyttyi jo useampikin, vielä mahtuu osallistujia muutama K.N.
Special´iin ja vaikeammista luokista Va A- ja GP-tasolle. Muihin ei enää
kannata ilmoittautumisia laittaa tulemaan kuten ei myöskään NJ:n eikä ERJ:n
kisoihin, ennen kuin ne löytyvät ko. jaosten kisakalentereista. ERJ:ta
päivitetään huomenna eli silloin saattaa meidänkin kutsu tulla
hyväksytyksi. NJ:n näyttelyistä ei ole mitään tietoa. Jaoksen
vieraskirjassa on kovasti ollut puhetta näyttelykalenterin jäädyttämisestä
eli saa nähdä, saammeko näyttelyt vai emme. Tein tänään jo sivut
fell-oriille nimeltä Orion´s Legolas, josta tuossa eilen jo hieman
mainitsinkin. Minusta ori on todella valloittava :) Lisäksi olisi vielä
semmoista tiedotusasiaa, että ensi viikolla Orionilla on päivitystauko
keskiviikosta ainakin perjantaihin asti, sillä saan uuden keskusyksikön. Jos
kaikki menee hyvin (ts. ohjelmat toimivat ja kaikki tiedot ovat tallessa), niin
viikonloppuna pääsen toivottavasti taas tänne virtuaalimaailmaan pyörimään
:) Tuosta tulee kuitenkin vielä lähempänä maininta etusivulle, mutta
ajattelin jo näin etukäteen asiasta mainita. 02.01.2003 Lisäilin
KRJ:n kisoihimme osallistujia, joita on ilmoittautunut todella mukavasti. Eniten
tilaa on vielä GP-luokassa ja tuota hieman arvelinkin, kun kutsua suunnittelin.
Halusin kuitenkin ohjelmaan myös jonkun vaikean luokan, joten jos se ei
täyteen tule, niin ei haittaa :) Kohta puoliin ryhdyn tekemään sivuja tuolle
fell-oriille, joka saapuu tallille tasan viikon päästä. Ori on todella,
todella komea eli suosittelen pitämään silmät auki! Tuon jälkeen seuraava
ori saapuukin sitten vasta 17.01. eli siinä on ihan mukava hengähdystauko.
Ilmoittelin Daikun, Ronin, Karman ja Mossen ihka ensimmäisiin näyttelyihin.
Toivottavasti kaikki mahtuivat vielä mukaan. Muille ei vielä näyttelyitä
kalenteriin saatu, mutta täytyy pitää silmällä NJ:n kalenteria, jos jotain
ilmaantuisi :)
01.01.2003 Tein
tänään sivut eilen syntyneelle täykkäri-oriille Orion´s Dark Fury.
Kannattaa käydä tarkastamassa ori, kyseessä on todella lupaava hevonen :) Julkaisin
kutsun oriasemamme avajaiskisoihin. Tarkoituksena on järjestää
kolmipäiväiset kisat, yhtenä päivänä esteitä, yhtenä päivänä koulua
ja päätteeksi vielä orinäyttelyt. KRJ ehti jo hyväksyä kisa-anomuksemme
eli koulukisoihin olen saanut jo osallistujia lisätä sivuille. Toivottavasti
saisimme myös näyttelyt ja estekisat järjestää suunnitteleminani päivinä.
En ole vieläkään ehtinyt tallia sen kummemmin mainostaa, mutta muutama
ihminen tänne on jo tiensä löytänyt :) Paljon hyvää palautetta olen
sivuista saanut ja täytyy sanoa, että uusi vuosi on Orionissa alkanut hyvissä
merkeissä!
31.12.2002 Oriasema
avattiin! Tallissa asuu tällä hetkellä kolme vasta vieroitettua oriita (wm
Orion´s Daiquiri, wd Orion´s Eperon & wpb Orion´s Faberge), mutta tammi-helmikuussa talliin on tulossa paljon lisää nuoria
oreja. Ko. oreista sivut ovat jo valmiina
morgan-oriille Orion´s Karma (saapuu tallille 02.01'03), nf-oriille Orion´s
Damodred (saapuu tallille 09.01'03) sekä FWB-oriille
Orion´s Pilgrim (saapuu tallille 11.01'03). Listasin alas kaikki oriasemalle saapuvat
oriit, mikä helpottaa minuakin pysymään ajan tasalla, kun koitan pitää kaikki "narut
käsissäni":
-
fell-ori / kasvattaja: Salla Salminen / saapuu n. 09.01'03
- xx-ori / kasvattaja
Sunrise-talli / saapuu n. 13.01'03
- morab-ori / kasvattaja: Ultimate Morggans / saapuu n.
17.01'03
- wpb-ori / kasvattaja:
Sunrise-talli / saapuu 25.01'03 - arabi-ori / kasvattaja:
Hevos- ja ponitila Spica / saapuu n. 29.01'03 -
ratsuponi-ori / kasvattaja: Whitewood / saapuu n. 31.01'03
- KWPN-ori / kasvattaja: Whitewood / saaapuu n. 01.02'03
- shire-ori / kasvattaja: Hopeaharjan Siittola / saapuu
tammi-helmikuussa '03
Lisäksi olen kaavaillut tilaavani
tässä jossain vaiheessa yhden haflinger-oriin. Myös kisoja
on tulossa tässä
piakkoin eli pitäkäähän silmällä eri järjestöjen kisakalentereita tai
Orionin tapahtumat-sivua ;)
|
|
|