Oriasema Orionin perusajatus
Orionista löydät oreja oikeastaan melkeinpä joka lähtöön (poikkeuksen tähän tekevät ravihevoset, joita ainakaan toistaiseksi ei tallistamme tule löytymään). Tarkoituksena on tarjota tamman omistajille monipuolinen ja tasokas valikoima ratsupuolen oreja sekä hevosissa että poneissa. Kaikki oriimme tulevat siitoskäyttöön noin neljän vuoden iässä ja ovat käytettävissä myös risteytys-varsojen jalostukseen. Orionin oriit ovat tilausvarsoja hyvin valituista vanhemmista ja jokainen niistä tulee näkymään kisakentillä useaan otteeseen.

"Orion´s"-tunnuksen idea
Koska tallini on oriasema, ei minulle synny yhtäkään kasvattia, vaan kaikki orieni varsat tulevat astutuksissa käytettävien tammojen omistajien kasvattajanimien alle. Halusin kuitenkin jotenkin näiden syntyvien varsojen sukuihin näkyviin omien orieni panoksen ja tästä lähti idea pyytää oriasemalleni tilattavien orien nimeen oriaseman tunnus niiden kasvattajien tunnusten sijasta. Melkeinpä poikkeuksetta orien kasvattajat tähän ovat suostuneet, sillä pääseväthän heidän kasvattinsa hyvään ja aktiiviseen kotiin sekä kasvettuaan myös siitoskäyttöön. Jonkinnäköistä mainosta tämä lienee myös oriin kasvattajalle, kun hänen kasvatti-oriinsa pääsee tähän pieneen, mutta toivottavasti menestyksekkääseen Oriasema Orionin hevosjoukkoon. :)

Oriasema orien kotina
Olen pyrkinyt tekemään kaikkeni, että Orionin oreilla olisi tilalla mahdollisimman hyvät elinolot. Neljään virtuaali-ikävuoteen saakka oriit ovat kesäisin Hevos- ja Ponitila Spican nuorten orien kanssa yhteisillä orilaitumilla ja muun ajan vuodesta kotosalla viettäen mukavaa nuorten elämää koulutuksen ja lekottelun puitteissa. Orien tullessa siitosikään ne ottavat vastaan astutuksia ainoastaan joka virtuaalivuoden elokuun ja lokakuun välisenä aikana (IRL joka kuukauden kahden viimeisen viikon vaihteessa). Tällöin varsat syntyvät tammoille touko-heinäkuun välisenä aikana. Kesä- ja heinäkuun oriit viettävät laitumella (IRL 4-5 päivää ennen astutuskauden alkua) ja muu aika on pyhitetty kisakaudelle. Näyttelyissä toki käydään ympäri vuoden, mutta varsinaiset suorituslajien kilpailut ajoitetaan kisakausille. Tämä järjestys takaa sen, että oriimme eivät sompaile samaan aikaan sekä kisakentillä että siitospuuhissa ja kaiken lisäksi oriit saavat myös mukavan kesäloman kaikesta tohinasta.

Mitä muuta Orion oikein on?
Astutustoiminnan lisäksi Orion pyrkii järjestämään kilpailuja sekä näyttelyitä mahdollisimman monipuolisesti. Omien kisojemme lisäksi tulet varmasti näkemään oriimme useissa muiden tallien ja järjestöjen kilpailuissa sekä näyttelyissä, sillä tottahan haluamme tarjota tamman omistajien käyttöön parhaat mahdolliset virtuaalioriit. Seuraamme myös aktiivisesti oriemme jälkeläisten edesottamuksia ja niistä voi sivuiltamme lukea kunhan kerrottavaa ilmenee :)  Luvassa on myös jonkinnäköistä toimintaa koskien virtuaalioreja noin yleisesti, mutta siitä enemmän myöhemmin...

 

 
 
 
 

 

 

Hosted by www.Geocities.ws

1