|
Oriasema Orionin perusajatus Orionista löydät oreja oikeastaan
melkeinpä joka lähtöön (poikkeuksen tähän tekevät ravihevoset, joita
ainakaan toistaiseksi ei tallistamme tule löytymään). Tarkoituksena on
tarjota tamman omistajille monipuolinen ja tasokas valikoima ratsupuolen oreja
sekä hevosissa että poneissa. Kaikki oriimme tulevat siitoskäyttöön noin
neljän vuoden iässä ja ovat käytettävissä myös risteytys-varsojen
jalostukseen. Orionin oriit ovat tilausvarsoja hyvin valituista vanhemmista ja
jokainen niistä tulee näkymään kisakentillä useaan otteeseen.
"Orion´s"-tunnuksen idea Koska tallini on oriasema, ei
minulle synny yhtäkään kasvattia, vaan kaikki orieni varsat tulevat
astutuksissa käytettävien tammojen omistajien kasvattajanimien alle. Halusin
kuitenkin jotenkin näiden syntyvien varsojen sukuihin näkyviin omien orieni
panoksen ja tästä lähti idea pyytää oriasemalleni tilattavien orien nimeen
oriaseman tunnus niiden kasvattajien tunnusten sijasta. Melkeinpä poikkeuksetta
orien kasvattajat tähän ovat suostuneet, sillä pääseväthän heidän
kasvattinsa hyvään ja aktiiviseen kotiin sekä kasvettuaan myös
siitoskäyttöön. Jonkinnäköistä mainosta tämä lienee myös oriin
kasvattajalle, kun hänen kasvatti-oriinsa pääsee tähän pieneen, mutta
toivottavasti menestyksekkääseen Oriasema Orionin hevosjoukkoon. :)
Oriasema orien kotina Olen pyrkinyt tekemään kaikkeni, että
Orionin oreilla olisi tilalla mahdollisimman hyvät elinolot. Neljään
virtuaali-ikävuoteen saakka oriit ovat kesäisin Hevos- ja Ponitila Spican
nuorten orien kanssa yhteisillä orilaitumilla ja muun ajan vuodesta kotosalla
viettäen mukavaa nuorten elämää koulutuksen ja lekottelun puitteissa. Orien
tullessa siitosikään ne ottavat vastaan astutuksia ainoastaan joka
virtuaalivuoden elokuun ja lokakuun välisenä aikana (IRL joka kuukauden kahden
viimeisen viikon vaihteessa). Tällöin varsat syntyvät tammoille
touko-heinäkuun välisenä aikana. Kesä- ja heinäkuun oriit viettävät
laitumella (IRL 4-5 päivää ennen astutuskauden alkua) ja muu aika on
pyhitetty kisakaudelle. Näyttelyissä toki käydään ympäri vuoden, mutta
varsinaiset suorituslajien kilpailut ajoitetaan kisakausille. Tämä järjestys
takaa sen, että oriimme eivät sompaile samaan aikaan sekä kisakentillä että
siitospuuhissa ja kaiken lisäksi oriit saavat myös mukavan kesäloman kaikesta
tohinasta.
Mitä muuta Orion oikein on? Astutustoiminnan
lisäksi Orion pyrkii järjestämään kilpailuja sekä näyttelyitä
mahdollisimman monipuolisesti. Omien kisojemme lisäksi tulet varmasti
näkemään oriimme useissa muiden tallien ja järjestöjen kilpailuissa sekä
näyttelyissä, sillä tottahan haluamme tarjota tamman omistajien käyttöön
parhaat mahdolliset virtuaalioriit. Seuraamme myös aktiivisesti oriemme
jälkeläisten edesottamuksia ja niistä voi sivuiltamme lukea kunhan
kerrottavaa ilmenee :) Luvassa on myös jonkinnäköistä toimintaa
koskien virtuaalioreja noin yleisesti, mutta siitä enemmän myöhemmin...

|