Heel voorzichtig en goed beschermd met een kapruin (de witte kap op de imker zijn hoofd) haalt de imker de raten uit de kast.
Waarom goed beschermd??
Om dat de bijen wel eens durven aanvallen, je 'steelt' immers hun voedselvoorraden