Solidaritat

 

 

VOLUNTARI A UN CAMP

DE REFUGIATS D'HONGRIA

 

 

A la ciutat hongaresa de Debrecen, a pocs quilometres de la frontera amb Rumania, hi ha un Camp de refugiats on hi viuen, o, més ben dit, es troben al voltant de mil cinc-centes persones (nens, joves, adults, velas ... ) procedents de mes de trenta països. Aquestes persones han hagut de desplaçar-se i fugir de tot allò que va trencar les seves vides. És gent que fuig de guerres, de la misèria, de conflictes racials o polítics, ...; es tracta, però, de persones que com qualsevol de nosaltres portaven una vida que podríem considerar normal: l'escola, el treball, la família, els amics, els esports, ..., però que ara viuen una vida plena de monotonia, quasi sense cap sentit, enfosquida per la crua realitat dels records que a tots ens provoquen els noms de Kosovo, Bósnia, Afganistan, ..., i així  fins a trenta països diferents, i tantes imatges que nosaltres només hem pogut veure als mitjans de comunicació.

 

Aquest Camp de refugiats existeix a Debrecen des de l'any 1996, quan va ser "fundat" per acollir als refugiats de la guerra de Bòsnia. Aquell mateix any, ja vaig tenir l'oportunitat de participar com a voluntari de la ONG S.E.D. (Solidaritat, Educació i Desenvolupament), que pertany als Maristes, en un Camp-Missió que allà  vàrem dur a terme, i que es va repetir l'any 1997.

 

En el mes de maig del present any vaig tornar a rebre l'oferta de tornar cap a Debrecen per a poder oferir el petit ajut a un nou Camp-Missió. Es tractava de posar el meu gra de sorra, d'alegria i d'il·lusió a aquelles persones que allà  malviuen. I així aquest estiu, durant els mesos de juliol i agost, vàrem realitzar la nostra aportació. La nostra tasca anava dirigida, principalment, als infants i als joves d'aquell lloc, amb els quals portàvem a terme activitats de caire lúdic i esportiu: cançons, tallers de manualitats, jocs de camp, esports diversos, petites sortides, ..., tot això encaminat a fer aquelles quatre setmanes de vacances d'estiu una mica diferents per a tots: per a ells i també per tots els voluntaris que vàrem participar.

 

Enmig de l'alegria que ens proporcionaven aquelles activitats, ens vam poder acostar a la veritable realitat de viure com a un refugiat: les famílies trencades, històries que de vegades no volíem creure, 

 

 

pàgina anterior8 10pàgina següent
Hosted by www.Geocities.ws

1