|
JOAN
PAU II L'HA PROCLAMAT SANT.
I
NOSALTRES......., QUE?
El
18 d'abril de 1999 passarà a la nostra historia com el dia en
que finalment - feia temps que ho volíem i pregàvem -
l'Església va dir públicament allò que tants pensàvem d'anys:
Marcel·lí Champagnat és sant i, per això mateix, patrimoni
universal de l'Esglèsia.
Més
de mig any després, aquesta canonització per força ens
interpel·la vivament.
Que
ens ofereix Champagnat des dels altars?
L'esperit
revolucionari de Marcel·lí ens dóna el seu compromís de vida
perquè el fem avançar - recordeu la cançó? No
podemos renunciar a lo que otros nos dejaron - . Marcel·lí
ens parla de Montaigne, de l'experiència reveladora que el
commogué fins al punt de fundar els maristes per atendre qui
els necessitava. Avui podem deixar de tnir la mirada atenta i el
cor despert per atendre i estimar aquells Montaigne, que de ben
segur, la vida ens posarà al devant. La santedat reconeguda de
Champagnat ens ha d'empènyer encara més a seguir les seves
bones passes i preocuparnos d'allò que passa al nostre voltant,
amb l'esperit i la voluntat tant ferms com sigui possible.
La
canonització de Marcel·lí també ens recorda que formem part
d'aquesta Església que ara l'ha reconegut sant. Sovint, el fet
de seguir un carisma concret ens pot fer perdre de vista que
aquell estil de vida és, per damunt de tot, una manera de
|