|
VOLUNTARIA
A UN CAMP
DE
TREBALL DE TANZANIA
A
continuació transcrivim una entrevista publicada al Full
Dominical de l'Arquebisbat
de Barcelona el novembre de 1999, feta per Òscar Bardají i
Martín,
en la que Margarida Cuerva, professora del Col·legi Maristes
d'Igualada,
explica la seva experiència com a voluntària a Tanzània durant
el passat
estiu.
"La
Marga Cuerva és mestra a I'Escola Maristes d'Igualada i, alhora,
col·labora
com a voluntària a l'ONG Solidaritat, Educació i
Desenvolupament (SED).
Aquest estiu, durant un mes i mig, va ser en un camp de treball
de SED
a Tanzània per tal de construir-hi una escola. I és que la
Marga sent la "necessitat
de cooperar amb el Tercer Món", ja que "hi ha molta
feina a fer" i,
per aixó, hi ha anat diversos anys.
Pregunta:
Per què necessites cooperar, anar al Tercer Món ?
Resposta:
Vaig començar anant a un camp de treball i em va agradar. Vaig
comprovar
com allò que em deia gent que hi havia anat era veritat:
coneixes gent,
convius amb ells... i em va omplir. Aleshores, vaig pensar que
ho havia de
repetir, però més temps. Me'n vaig anar per un any al Paraguai;
i, quan comences
a conèixer la gent, el seu tarannà .... necessites
tornar-hi.
P.:
No és arriscat marxar tant de temps i deixar-ho tot ?
R.:
En el meu cas ho tinc molt fàcil, perquè jo treballo en una
escola marista i
el projecte que vaig realitzar a l'estiu era construir una
escola marista. En aquest
sentit, és com continuar el que estàs fent aquí; quan acabo,
torno, em reincorporo
i ja està. I, pel que fa a la família i als amics, saps que la
gent que t'estima
t'acompanya igualment. El temps i l'espai són molt relatius:
t'adones que et sents acompanyat i no et falta gran cosa.
P.:
Com t'enriqueix, quant a la fe ?
R.:
Vam estar convivint amb la comunitat de germans maristes i ens
hi vàrem afegir
al 100%. Érem a la mateixa casa: pregàvem amb ells, fèiem els
àpats plegats...
El seu testimoni és molt enriquidor. Vam fer un seminari
intensiu amb
dones de diferents poblats, amb qui fèiem tallers pràctics de
costura, treballs
d'higiene, de salut, nutrició..., que després elles havien de
transmetre al
seu poblat. Realment, quan ets allà , t'adones que les
coses que sembla que
no
tinguin valor en tenen molt."
|