Tornant al vespre a l' alberg hem conegut una parella de catalans. Sense donar-nos-en compte hem passat 2h intercanviant informacio i impressions!

16 novembre 2003

Dia d' excursio al Whitsunday islands. Com sempre hem agafat el barco forca d' hora pel mati per aixi poder a profitar el dia. L' excursio estava organitzada de la seguent manera: primer aniriem fins a una de les illes dels whitsundays per a fer snorkel. despres dinar a bord i finalement aniriem a un dels punts mes coneguts d' aquest conjunt d' illes. L' snorkel el vam fer en una illa coralina. la fauna d' aquest tipus de corall es diferent del que trobem a la barrera de corall. Pero vam quedar imperssionades i sincerament jo vaig preferir aquest lloc. Ens hi vam estar prop de 2 hores malgrat el fred que feia disnd e l' aigua!!!!

Despres de dinar vam navegar fins a Hill Inlet. Alla vam anar fins a la costa i vam caminar uns 15mins fins a un look-out (vista panoramica). El paisatge era impressionant!!! Hill inlet es la desembocaduyra d' un dels rius interns d' aquesta illa.  La sorra de les whitsundays es d' un tipus silicat que fa qie sigui extranyament blanca. Els colors eren senzillamanet extraordinaris. imagineu el verd de la selva envoltant-vos, la sorra blanca i l' aigua turquesa del mar barrejant-se amb l' aigua verda del riu...a part de tulum 9 amexic) mais havia trobat un paisatge tant maco!

mes tard vam baixar a la platja de White haven beach ( la platja de cel blanc) i ens hi vam quedar unes 2 hores...magnific!!! Una imatge que encara recordo com una de les millors d' aquest viatge!

17 Novembre 2003

Avui es l'ultim dia a Airlie i es tambe el dia que farem el vol panoramic. El vol durava 65min i sobrevolava les illes mes importants i l' outer barrier reef, o la barrera de corall mes allunyada de la costa. Volavem amb un hidroavio amb capacitat per a 6 perones mes el pilot. Quan vaig entrat i em vaig asseure vaig pensar que no duraria tot evol aixi, pero de seguida que vam comencar a sobrevolar  les illes em vaig oblidar de l' espau, la calor i de la senyra massa grassa que del costat que ocupava practicament tot el seient!

la p[rimera part del viatge era molt maca. veure les illes des de l' aire es una altre forma d' apreciar la seva bellesa. pero quan vam arribar a la barrera no m' ho podia creure!! havia vist fotos i propagandes, pero sempres havia pensat que havien trucat les imatges per fer-ho mes atractiu...m' equivocava! Mais havia vist uns colors aixi i una aigua tant neta. des de l' aire veiem les tortugues i les rajades...i els colors del corall...heu de veure les fotos!

Tornat cap a l' aeroport el pilot va fer un aterratge al mar!!! tota una experiencia!!!!

Despres d' aixo vam agafar el nostres tren per anar en diraccio de Rockhampton (o rocky), la capital de la vedella!!!

18 Novembre 2003

Vam arribar a rocky a les 4.40am...haviem reservat l' alberg pero ens havien explicat que fins a les 6.30h del mati no ens podrien venir a buscar. Vam decidir de pendre-nos amb calma. la nostra sorpresa va ser quan a les 5h la senyra es va plantar a l' estacio i ens va dur a l' alberg!! Que be!!

A l' alberg vam dormir una mica i despres vam anar a explorar la ciutat. Rocky es la capital administrativa de Queensland. Quan llegeixes aico penses en una ciutat moderna, cosmopolita...pero be, hem apres que els nostres conceptes no tenen res a veure amb els conceptes australians. De fet, rocky es una ciutat amb alguns edificies macos (3?) i un sol carrer principal on s' agrupen els bars, restaurants, botigues...que es considerat com el centre ciutat.

A totes les ciutats o pobles els espais son enormes. un carrer a australia te l' amplada de la diagonal;...i aixo es considerat com a normal. tenen tant d' espau en aquest pais que no sabem com fer-ho per utilitzar-lo. El problema es que el transport  public es gairebe inexistent, excepte a grans ciutats com melbourne o sidney....

A rocky nomes ens hi vam quedarde passada per a poder anar a la nostra veritable destinacio: Great Keppel island. Una illa situada a uns 8km de Rosselyn bay. Una nit despres d' arribar a rocky tornavem a agafar el ferry per a visitar una nova illa.

19 novembre 2003

Com sempre vam sortir d' hora de rocky per prmier poder agafar un bus fins a rosselyn bay i despres un ferry fins  a Great keppel. L' illa es la mes gran d' un conjunt petit d' illes i l' unica habitada. Els unics habitnats [ero son els turistes que arriben per a quedar-se normalment 3 dies. Nosaltres vam decidir de quedar-nos 5 nits...quin error. L' illa en si esta be...No hi ha gaires turistes i nomes hi ha una part habitada (el canto oest). iaox fa que la majoriua de les platges siguin practicament verges... El nostre dia consistia en anar a fer snorkel pel mati a una part de l' illa. per arribar-hi haviem de caminar gaire una hora. Pwer la tarda ens quedavem a la platje situada davant de l' hotel o anavem a passejar...tot i que es maco, al cap de 3 dies comenca a ser avorrit. Al final erem contentes de tornar a agafar el ferry per a tinar a la capital de la vedelle!!!

Aquesta ultima nit a ricky la vam passar en un hotel diferent, ja que el primer era realment brut i massa lluny del centre i l' estacio de tren. va ser una bona eleccio!!!

25 nov 2003.

marxem de rocky per anar a Bundaberg. Vam descobrir que podiem agafar un nou tren mes modern i mes rapid!! No us podeu imagibar el canvi...viatge a 150km/h...seria com un tgv espanyol, no? be, vam arribar a Bundy a mig mati i vam esperar a l' estacio a que l' alberg ens vingues a buscar...aqui ja van comencar els problemes...Quand vam prerar l' estada a bindaberg vam decidir que ens hi quedariem 3 dies. D' entrada voliem anar a veure com les tortugues ponien els ous a la platja i dsspres ja veuriem que fariem. Trucant als albergs ningu ens volia allotjar. la rao? bundy es un poble que acull principalment a bacvkpackers que volen treballar en les granges o els camps de sucre. Els albersg nomes acuillen a gent que estigui disposada a treballar. despres de trucar a tots els albergs de la ciutat en vam trobar un que ens va dir ok...En arribar a l' estacio quand vam trucar a l' alberg per veure que passava el nou no es veia molt motivat per a acollir 2 noves hostes. Primer, no trobava la reserva i ens va dir que l' habitacio estava ocupada, que ens hauriem d' esperar a que el noi aplegues de treballar. No teniem enlloc mes a on anar o sigui que vam acceptar. Pel cami d' anada a l' alberg, el xicot no parava d' explicar-nos totes les coses degatives del lloc: que era un working hostel, o sigui que tothom treballava i es llebava d' hora, que no era gaire net, que era lluny del centre...nosakltres ens miravem espantades...i les nostres sospites es van confirmar quan vam arribar-hi: era mesa que brut, es queia a trossos i feia pudor a caca de vaca!!!!! Vam dir-li que no ens quedavem. Ell mateix ens va buscar allotjament en un altre lloc i ens hi va acompanyar!!!!
Hosted by www.Geocities.ws

1