|
Divendres 7 Novembre
Hola un altre cop!!! Les nostres vacances continuen. ja se que fa temps que no explico res de res, pero no soc gaire disciplinada amb aixo de portar un diari...sempre he estat una mala escriptora. Avui hem anat a la Barrera de Corail que es troba davant les costes de Cairns. Hem passat tot el dia dins d' un barco i ha estat genial (al memys per a mi i ara us explicare perque!). Hem marxat d' hora al mati perque el viatge en vaixell dura 2h fins a la primera parada. A Cairns el temps no s' anunciava gaire bo, pero un cop a alta mar el sol ha lluit potser amb massa forca! Durant el viatge hem visitar primer de tot la barrera de corail. La barrera s' esten des de cairns fins a Bundaberg (si teniu un mapa, mireu on es situen, aixi us donara una idea de l' immensitat d' aquest paradis que forma part del patrimoni de l' humanitat). Feia molt de vent, o sigui que el viathe en vaixell no ha estat facil, sobretot per a la sophie1. Un cop a la barrera ens han donat tot el que calia per a fer snorkel. No us puc explicar amb paraules tot el que es pot veure...es com un somni...magnific. Els colors dels coralls, els peixos, les estrelles de mar,l' aigua transparent...no se si us ho podeu imaginar. Ens hi hem estat forca estona, fins a l' hora de menjar. Despres de dinar, hem navegat fins a una illa de sorra situada al vell mig de l' ocea. A mesura que t' hi apropes t' adones de la bellesa de les seves platges...la sorra blanca, l' aigua turquesa. Al voltant de l' illa hi ha alguns esulls de corall i hem tornat a aprofitar per fer hi snorkel. Cansats pero felicos al vespre hem tornat cap a Cairns. La sophie pero no te el mateix record que jo d' aquest viatge. Tot i haver se pres una pastilla contra el mareig, mitja hora despres de salpar...la gran vomitada. I segur que no em creureu, pero va vomitar tot, tot el viatge!. Va poder fer una mica d' snorkel, pero no ho va poder aprofitar. Com es logic es trobava marejada i cansada. No va poder menjar i quan bevia alguna cosa, el mar ho tornava a rebre...be espero que aviat podrem tornar a fer un intent!
Dissabte 8 Novembre 2003
la nostra estada a Cairns s' ha acabat. Avui agafem el tren cap a la nostra propera destinacio: Townsville, 345km al sud de cairns. El viatge el fem en tren. Jo em pensava que els ferrocates eren lents, pero us asseguro que no sabreu el que es la lentitud en un tren fins que no pugeu a la xarxa ferroviaria de Queensland!!. El vaitge dura 7h!!! Aixo vol dir que la velocitat mitja per hora es de 49km/h!!!! Com sempre i perque estem de vacances ens ho hem pres amb filosofia! S' ha de dir pero que els trens estan be: menjador, pel.licula, bar...i el paisatge era entretingut (i els passatgers tambe!!). Hem arribar a Townsville a mitja tarda i comptavem agafar un bus i despres un ferry que ens portaria a la destinacio final: l' Illa de Magnetic Island. pero quina sorpresa! de l' estacio al centre no hi ha busos!!! I a casa ens queixem! Quin remei, agafem un taxi fins al ferry. Un cop alla, el viatge en ferry nomes dura 30min> la sophie estava tota contenta...
Magnetic Island es una illa petita situada a 8km de la cosat de Townsville. Abans havia estat la destinacio reina dels turistes australians. Hi pots fer gairebe de tot: snorkel, buceig, esports acuatics, passajades per la selva tropical...Nosaltres vam intentar fer una mica de tot. El nostre alberg era un antic hotel renovat per poder acollir la massa de turistes de pressupost limitat que visita l' illa en temporda alta. Per sort nostra, ara estem a temporada baixa!. L' alberg donava al davant de la platja...l' unic problema de viatjar en aquesta epoca a Queensland es que es l' epoca de les meduses. No son com les meduses de casa, sino que aqui si et piquen tens 30min per a reaccionar, sino....be, no us volem espantar perque estant molt ben preparats per al turistes despitats o per a aqueslls que tenen un sentit de l' aventura una mica irresponsavble. De totes formes, a les platges hi ha una xarxa que impedeix que les meduses puguin passar dins d' aquest espai protegit, o sigui que banyar se amb seny es possible! Aquest dies a magnetic hem anat a la platja, la piscina i hem fet 2 caminades dins l' illa. ha estat una setmana molt relaxada...HI ha tot de camins senyalitzats per a les persones actives que no volem passar tot el dia rostintse al sol (nosaltres!!). Hem agafat tambe un billet de bus que ens permet recorre l' illa. La major part de l' illa es parc natural, doncs deshabitada. Es la tipica illa tropical: platges de sorra blanca, aigua turquesa, selves... A part dels 3 petits municipis (i son realment petits\1 penseu que en l' illa hi viuen 3000persones!!!)l' illa tambe amaga algune sorpreses. Ens les nostres caminades hem descobert platges amagades sense ni una anima....tot i les ganes que en teniem no hem sucumbit a la tentacio de llencar nos a l' aigua. I potser ho hauriem hagut de fer. En una de les platges hi havia gent que es banyava! (be eren nomes 3 persones, pero totes van sortir amb vida!) Aixo et fa molta rabia: estas en una platge de somni, l' aigua et toca els peus, no hi ha ningu, la sorra es blanca, fa una calor de mil dimonis i no et pots banyar!!!!! Pero be, ja tindrem altres oportunitats...i sempre queda la piscina de l' alberg! Potser us penseu que el paisatge es repeteix una mica. Es veritat, pero us asseguro que mai en tens prou! Tot i aixi a mesura que anem baixant cap al sud, el paisatge es menys tropical i una mica mes arid. Despres de Townsville i Magnetic Island la nostra propera destinacio es Airlie Beach. Fins a llavors!!
13 Novembre 2003
Viatge en tren de Townsville cap a Proserpine per a despres agafar un bus que ens portara fins a Airlie Beach. Hem decidit marxar d' hora de l' illa perque teniem algunes coses que arreglar a Townsville. D' una banda, no teniem dinerrs i el meu banc refusa de donar-me'n...pero per sort aixo es va sol.lucionar amb un trucada. Despres teniem que escriu alguns email per a un problema amb la meva germana. A l' hora prevista vam agafar el ten que ens duria cap a la nostra propera destinacio: Airlie beach.
Airlie es un poble situat a la costa i on el sue (unic) principal atractoi son les famnoses illes Whiutsundays Islands. vam arribar a airlie cap a les 9pm ja amb l' alberg reservat. Teniem com sempre una habitacio doble amb bany compartit. L' alberg estava situat al bell mig de la selva amb bungalows de fusta tot nous. L' ambient era relaxant animat a l' hora...
14 Novembre 2003
Primer dia sencer a Airlie. Encara no sabiem ben be el que fariem... era l' hora d' explorar el poble i organitrzar-nos per als propers 3 dies!
pel mati vam fer un mica de compres i vam anar d' agencia en agencia mirant les possibilitats i les ofertes per a poder anar a visitar les illes. l' ideal es fer 3 dies en un barco i vistant la majoria de les whitsundays. pero la sophie te un problema amb el mar i vam decidir que potser el millor era nomes fer una sortida d' un dia. Airlie es un poble petit i turistic pensat per als turistes. Consisteix en un carrer llarg que segueix la cosat on s' hi pot trobar bars, restaitants, botigues souvenirs, agencies i un ventall enorme d' albergs. A part d' aixo no hi ha res mes. pero es conegut per ser un dels llocs preferits de marxa del joves backpackers. Al cap d; un temps ja sabiem el que fariem durant aquest dies> un dia d' snorkel en una illa i un vol panoramic en avio per sobre les illes i la barrera de corall. |
|