| Des del Cuello vaig a atacar el
cim, però no vaig a seguir aquestos que tinc davant, que cerquen l'accés més còmode fins el cim. Jo vull notar la fredor del marbre amb les mans. Agafe l'aresta, i cap amunt, cap avall, la vaig grimpant tota. Curiosament hi arribe abans que els meus predecesors. Finalment el primer
Infierno, el nord-occidental 3.075m. Creue la marbrera (aquesta image la tinc des de fa anys) i arribe al central 3.083m. No gaudiré del cim en solitari. Un paio que ve del
Cuello de Pondiellos hi ha arribat abans. Tant en fa. Aquest cim només era un deute pendent. Ja que estic ací m'aproparé al darrer Infierno, el sud-oriental 3.079m. Els "tensinos" en dieuen
Quijada de Pondiellos, gens d'Infiernos ni hòsties
semblants. |
 |
|
 |
No sabia si el Pico Arnales 3.002m
estaria a mà, però vegent-lo, allà lluny, millor el deixem per a la propera visita a
Panticosa. Sempre s'ha de deixar coses per fer, sino no hi tornaries. Baixe dels Infiernos per la normal i després del Cuello aquest arribe al de
Tebarrai, rodetjant l'ivó del mateix nom, molt xulo.
Al coll de Tebarrai també en venen records molt emotius. Fa un temps, creuar aquest
coll, només creuar-lo, ja va ser un repte. Sempre he pensat amb el
Pirineu com a muntanya a descobrir. Altres cordilleres no m'atrauen
com tu, ni
Picos, ni Gredos.... Només Pirineus. Un llast que porte de
lluny: La mateixa muller per a tota la vida, la mateixa
muntanya per sempre. El temps et desperta, et trenca el somni. Però la primera dona, la primera muntanya, seran per tota la vida, per
sempre. Això em passa amb
Pirineus, això em passa amb tu. Us porte dins la pell. |
|