![]() |
![]() |
||||||||||||
| NIEUWS | |||||||||||||
| Home | |||||||||||||
| Vorig Nieuws | |||||||||||||
| 29 februari; Weer even tijd voor een up-date. Zaterdag 16 februari heb ik mijn 22e verjaardag gevierd. Het was erg gezellig en ik ben weer ernstig verwend. Ik heb DVD's gehsad, o.a. LOST Seizoen 2 en deel 1,2, en 3 van Final Destination. Ook heb ik een aantal boeken gehad om te lezen tijdens trainingsstages en wedstrijden, namelijk De aanklacht van John Grisham en Mijn reisen van Angelina Jolie. Verder kwam er veel geld binnen. Het was een leuke en onvergetenlijke dag. Maandag vertrek ik met het Nederlands Paralympisch team naar Denemarken. Daar is mijn eerste kwalificatiemoment voor de Spelen in Beijing. Iedereen moet dus duimen, al denk ik dat het me wel gaat lukken. Gister heb ik ook een aantal foto's bhinnen gekregen gemaakt door Mathilde Dusol op de NK van 3 februari j.l.. Zie hieronder. |
|||||||||||||
| 10 februari; Afgelopen zaterdag, 2 februari had ik de Nederlandse Kampioenschappen in Bussum. We zijn daar met het Nederlands team gezamelijk heen gegaan. We zijn namelijk vanaf het vliegveld Schiphol, 1 februari, met zijn allen doorgegaan naar Bussum. Daar hebben we een nacht geslapen in een hotel op nog geen 10 minuten afstand van het zwembad. Mijn ouders en zusje waren samen met mijn trainster 's ochtends richting Bussum gaan rijden om mij aan te moedigen op het NK. Het NK begon voor mij met de 100 meter rugslag. Ik zwom een Nederlands record in een eindtijd van 1.48.43. Na de pauze kwam de 50 meter rugslag. Hier eindigde ik in een tijd van 0.51.54 Vlak daarna kwam de 200 vrij en daarvoor eindigde ik in een tijd van 3.29.98. Op alle 3 de afstanden won ik een gouden medaille. Ik ben best tevreden met mijn tijden en dat was de bondscoach ook. |
|||||||||||||
| 3 februari; De zonstage in Cyprus is weer voorbij. Ik heb er lekker en goed getraind. De eerste week was het erg lekker weer. Lekker veel zon en een zeer lekkere temperatuur. Ik heb af en toe goed moeten smeren met zonnebrand, toch heb ik er een mooi kleurtje aan overgehouden. De tweede week is een ander verhaal. Het werd steeds meer bewolkt en de temperatuur daalde ook steeds een beetje. Het werd zelfs zo koud dat het ging hagelen en sneeuwen. Cyprus was dus onze zonstage met voor Cyprus voor het eerst in 10 jaar weer sneeuw. Het was echt koud dat je armen boven water zowat bevroren. Mijn dagelijks ritme zag er tijdens de tweede als volgt uit: Opstaan om 06.15 en om 07.00 uur eten, 07.25 naar zwembad, dat op nog geen 2 minuten lopen van het hotel lag, van 07.30 tot 08.00 indraaien en warming-up. Van 08.00-10.00 was de zwemtraining. Doordat het boven het water zo koud was, kwam ik zodra ik klaar was met de training, er zo snel mogelijk uit. Dan deed ik mijn trui over mijn badpak en mijn handoek om me benen. Zo werd ik dan naar het hotel gereden. In het hotel liet ik het bad vol met warm water lopen, om weer op temperatuur te komen. Daarna was het tijd om te rusten. Om 13.00 was het tijd om te lunchen. Het eten was er erg goed. Om 14.30 moest ik weer in het zwembad staan om in te draaien. Van 15.00-17.00 was de tweede training. Ook na deze training volgde hetzelfde ritueel als 's morgens. In trui en badpak met omgeslagen handdoek als een speer naar het hotel en weer warm worden in bad. Om 19.00 was het tijd voor het avondeten. Het eten was een lopend buffet, dus we konden kiezen uit diverse gerechten Iedere avond lag ik tussen 20.00 en 20.30 al in mijn bed of sliep ik zelfs al. De lange nachtrust had ik ook wel hard nodig. |
|||||||||||||