![]() |
![]() |
||||||||||||||
| NIEUWS | |||||||||||||||
| Home | |||||||||||||||
| Vorig Nieuws | |||||||||||||||
| 17 januari; Morgen vertrek ik met het paralympisch team naar Cyprus. We moeten om 12.30 uur verzamelen op schiphol en vertrekken om 15.00 uur en zijn daar om 20.05 plaatselijke tijd. Er is daar namelijk 1 uur tijdsverschil. De klok gaat een uur vooruit. Op vrijdag 1 februari komen we weer terug. Vanaf Schiphol gaan we meteen door naar Bussum waar de volgende dag de NK korte baan wordt gehouden. ik zwem de 50 en 100 rug en de 200 vrij. Ik zal kijken of er tussentijds nog iets vermeld kan worden. |
|||||||||||||||
| 05 januari 2008 Allereerst, iedereen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Dit wordt ons jaar, ik voel het! Ik heb hele leuke kerstdagen met de familie gehad en lekker gegeten. 26 december heb ik nog even meegedaan aan een wedstrijd. Het was 100x100meter zwemmen. Ik zag deze mogelijkheid meer als een training en zwom in 2 uur tijd 55x100 meter. Dus mooi 5,5 km achter de rug. Vrijdag 28 december ben ik naar Nijmegen gereden om te trainen. Ik ben daar blijven slapen zodat ik de training van zaterdagochtend ook kon meedoen. Oud & nieuw hebben we bij vrienden gevierd. 1 januari hadden we gelijk de eerste verjaardag van het nieuwe jaar, de verjaardag van mijn vader. Donderdag 3 januari ben ik weer naar Nijmegen geweest en ben ik blijven slapen. Na de vrijdagochtend training ben ik weer naar huis gereden zodat ik 's avonds met de clubkampioenschappen van De Lansingh mee kon doen. Deze gingen best wel goed. Op de clubkampioenschappen zwemt iedereen 50m rug, 50m school, 50m vlinder en 50m vrijeslag. Op de 50m rugslag en de 50m vlinderslag zwom ik een Nederlands Record korte baan. Vrijdag 18 januari vertrek ik voor twee weken met het Nederlands team naar Paphos, Cyprus. |
|||||||||||||||
| 19 december; Gisteren ben ik naar het sportgala 2007 geweest samen met mijn zusje. Het was hartstikke gezellig en Jac en ik hadden op alle winaars gestemd. Ik wilde graag thuiskomen met een foto van Sven Kramer (rechts) Dat is me dus mooi gelukt. Ook sta ik op de foto met Theo Bos (links) en met Erika Terpstra. |
|||||||||||||||
| 11 december; Gisteren ben ik teruggekomen uit Wales. De wedstrijden waren 8 en 9 december in een mooi 50 meter bad. Donderdag 6, vrijdag 7 en zaterdag 8 december hebben we met de ploeg ook nog even 2 uur getraind in het 50m bad. Zaterdag begon de wedstrijd pas om 16.00. Mijn eerste afstand was de 50m vrije slag. Ik was heel erg benieuwd naar mijn tijden, want dit is de eerste wedstrijd die ik zwem na mijn schouder blessure. Mijn inschrijftijd was 45.64 en ik eindigde in 46.50. Helemaal niet slecht dus! Op zondagochtend begon ik met 50m rugslag, mijn afstand. Ook nu was ik zeer benieuwd of ik uberhaupt in de buurt kon komen van mijn eigen tijd. Mijn pr is 50.20 en ik eindigde met een tijd van 50.84. Ik had nog sneller gekund als ik niet zo stom was geweest om verkeerd aan te tikken bij de finish. Dat was echt stom, zo'n fout mag ik gewoon niet maken op mijn niveau! Als laatste zwom ik de 100m vrijeslag. De eerste 50 m ging erg goed. Ik lag mooi op schema. Toen kwam het keerpunt. Ik gleed weg met mijn voeten en kon dus niet afzetten. Ik lag helemaal stil na het keerpunt. Ik eindigde in een tijd van 1.40.90. Dat is 3 sec. boven mijn pr. Ondank de stomme fout die ik gemaakt heb, ben ik toch wel tevreden over mijn tijden, al hadden die nog sneller gekund. |
|||||||||||||||