![]() |
![]() |
||||||||
| NIEUWS | |||||||||
| Home | |||||||||
| Vorig Nieuws | |||||||||
| 5 augustus, De vakantie zit erop. Ik ben lekker uitgerust en kan er weer helemaal tegenaan. In de vakantie heb ik elke ochtend lekker getraind Ik had op de camping geregeld dat ik elke ochtend, voordat het zwembad open ging (ging pas op 10.00 open) erin kon. Ik had dus lekker een prive bad! Het was lekker weer in Frankrijk. We hebben lekker zon gehad en af en toe wat bewolking. Wel was er vaak wind, maar wel een lekkere temperatuur. Afgelopen dinsdag zijn we thuis gekomen. Woensdag ben ik gelijk weer aan de bak gegaan. Vrijdagochtend had ik kijn eerste training met mijn prive-trainer. We hebben ons gelijk gericht op de 200 meter vrijeslag en de 50 meter rugslag, mijn beste afstanden. Mijn krachttraining is ook weer begonnen en dat ging de eerste keer eigenlijk best wel goed. Ik heb in de vakantie dan ook niet stil gezeten. Woensdag heb ik ook gelijk mijn auto weer opgehaald, die ik voor de vakantie in Bodegraven had gebracht omdat het het een en ander aan geknutseld moest worden. Zaterdag hadden we een barbeque bij mij oom en tante vanwege hun 25-jarig huwelijksfeest. Maandag begin ik met mijn baantje in het ziekenhuis. Kan ik weer sparen voor een vakantie naar Afrika :) Ik heb ook mijn haar geknipt. Er is een stuk af, het is nu echt kort. Ik ben er heel blij mee en het is ook erg makkelijk. |
|||||||||
| 11 juni; Nederlandse Kampioenschappen. 10 juni 2007 had ik de Nederlandse Kampioenschappen lange baan in Eindhoven. Om 6.45 vetrokken ik, mijn coach Herman en mijn ouders naar het zwembad. Om 8.45 begon het inzwemmen en om 09.30 begon de wedstrijd. Tijdens het inzwemmen vond ik het niet nodig om mijn hulpmiddel te starten (starlint). Mijn eerste afstand was de 50 meter vrijeslag. Doordat ik eigenwijs was en niet wilde starten met mijn startlint, ging mijn start voor geen meter. Ik heb daar veel tijd op verloren en kon die tijd in de resterende 40 meter niet meer goedmaken. Ik eindigde in een tijd van 0.47.61, 2 seconden boven mijn pr, die ik een jaar geleden gezwommen heb in hetzelfde bad. Toch was deze tijd goed voor een gouden medaille. Na de pauze konden we inzwemmen voor de middagsessie. Tijdens het inzwemmen heb ik mijn startlinten afgemeten en rond het startblok van mijn baan gehangen. Tevens heb ik ook nog een aantal sprintjes getrokken, keerpunten geoefend en starts gemaakt met Herman. Mijn volgende afstand was de 100 meter vrijeslag. Nu had ik wel een goede start en vond het erg jammer dat ik mijn startlint ook niet voor de 50 meter vrijeslag had gebruikt. Ik eindigde nu in een tijd van 1.38.15, 0,2 tienden boven mijn pr die ik ook vorige jaar in dit bad zwom. Ik was wel erg tevreden met deze tijd want sinds juni vorig jaar was ik niet meer in staat geweest om onder de 1.40.00 te duiken. Mijn tijd was toch weer goed voor een gouden medaille. Mijn laatste afstand was de 200 vrijeslag. Mijn persoonlijk record stond op 3.30.23 en was van de Wereldkampioenschappen in december vorig jaar. Sindsdien was ik ook niet meer in staat geweest om onder die tijd te duiken. Mijn race ging erg lekker. Ik had een goede start en ik hield mijn slaglengte mooi lang. Ik eindigde in een tijd van 3.22.69. Goed voor een gouden medaille, een nieuw Nederlands Record en een mooie bos bloemen. De bondscoach, die ook aanwezig was, was erg tevreden met mijn 200 meter tijd. Met mijn eindtijd van de 200 vrijeslag was ik op de 4e plaats ge�indigd op de Wereld Kampioenschappen in plaats van op de 5e, waar ik eindigde. Ik mag nu in ieder geval mee naar Taipei in september. |
|||||||||
| 6 juni; Eindelijk even tijd om jullie de uitslagen van Berlijn mee te delen. Ik heb het erg druk met tentamens op school en trainen vandaar. In Berlijn zwom ik de 50 rug, 100 en 50 meter vrij. De 50 meter rug ging eigenlijk best goed. Ik eindigde in een tijd van 0.50.21. Een honderste boven mijn finale tijd van de WK. Hoe krijg je het voor elkaar? 0.01? De 100 vrij ging niet erg goed, 1.40.78. Net iets boven mijn WK tijd. De 50 meter vrij was 0.46.11. Meer dan een sec sneller dan op de WK, maar net geen PR. |
|||||||||