NIEUWS
Home
Vorig Nieuws
19 mei,

Maandag vertrek ik naar Berlijn. Dat is mijn eerrste kwalificatiemoment voor de Paralympische Spelen in Beijing 2008. Ik heb er veel voor getraind. Ik heb de afgelopen weken 11 uur getraind in het zwembad. Daarnaast komen nog de krachttrainingen en de oefeningen thuis. In de meivakantie heb ik elke ochtend 1,5 uur gezwommen en dan nog de normale trainingen erbij. Ik heb dus een goede voorbereiding gehad.

Op school gaat het ook allemaal zijn gangetje.
25 april hadden we een voorlichtingsbijeenkomst over hewt full-time zwemprogramma in Nijmegen. We zijn al aardig wat dingen te weten gekomen, maar er moet nog veel gebeuren. Ik ben in ieder geval wel van plan om eraan deel te nemen.
Als ik naar Nijmegen ga, moet ik daar dus ook wonen en mijn opleiding daar gaan volgen. Er is alleen een probleempje; de opleiding die ik nu volg wordt niet gegeven in Nijmegen of in Arnhem. Ik ga dan dus waarschijnlijk de opleiding HBO-Rechten volgen aan de HAN.

Maar ja, ik ga niet eerder naar Nijmegen dan als ik een huis heb gevonden.
22 april.

Vrijdag thuisgekomen uit Groenlo. Het is allemaal erg goed gegaan. We hebben veel op techniek en rompspanning getraind. Totaal zaten we op 27 uur trainen.
Vrijdag ging ik rond 11.30 naar huis.
Om 18.30 vertrok ik samen met mijn moeder naar Eindhoven want de voplgende dag deed ik mee aan de NK Masters.
Mijn eerste afstand zaterdagmorgen was de 200 vrij.
Mijn splittijden waren:
0.49.57
1.45.07 (0.55.50)
2.41.09 (0.56.02)
3.34.68 (0.53.59)

Over deze afstand ben ik wel tevreden. Ik zat 4 sec boven de WK tijd, maar ik was wel 2 sec sneller dan in Denemarken.
Na deze afstand ben ik terug naar het hotel gegaan, waar we geregeld hadden dat we tot 17.00 op de kamer konden blijven.
Om 19.00 was ik weer aan de beurt voor de 50 meter rugslag.
Mijn start ging dit keer erg goed, vooral de onderwaterfase. Ik kwam met mijn vlinderbeenslag voorbij de vlaggentjes. Mijn starttijd was 0.01.05.
Mijn slagfrequentie was 29, volgens Mirjam, en dat is wel dus veel te laag.
Mijn eindtijd was uiteindelijk 0.50.88.
Dat is maar 0.0.68 boven de WK tijd en weer sneller dan in Denemarken.
Naar mijn zeggen was dit dus wel een geslaagde wedstrijd.
12 april;

Zo, dat is weer een hele lange tijd geleden dat ik wat gemeld heb. Ik heb ook een hele drukke periode achter de rug. Periode 3 op school is nu voorbij en met al die tentamens en opdrachten was het even erg druk.

17 maart tot en met de 24e waren mijn ouders op skivakantie. Jacqueline en ik waren lekker een weekje met zijn tweeen thuis. Was lekker rustig.

28 maart ben ik ziek geworden. Ik heb tot zondag op bed gelegen met koorts.

31 maart is Jacqueline 19 jaar geworden. Het was een gezellige dag.

Morgen vertrek ik naar Groenlo voor een trainingsweek. Ik heb daar zin in.
18 maart;
Denemarken is weer achter de rug. Het was dit keer een hele leerzame stage met wedstrijd. De wedstrijd was voor op doelen gericht, doelen die we zelf op hadden gegeven. Het ging dus niet op snelle tijden. Mijn 50 meter rugslag ging goed wat betreft de tijd en doelen, verder gingen zowel de 50 als de 100 meter vrijeslag ook redelijk goed qua doelen. De 200 meter vrijeslag was een ramp, vooral vergeleken mijn eindtijd.

Gister zijn mijn ouders op vakantie gegaan naar Oostenrijk om te skieen. Jacqueline en ik zijn dus lekker een week alleen thuis.
5 maart;
Morgen vertrek ik met de Nederlandse ploeg naar Denemarken. Mijn koffer is al bijna zowat gepakt.
Gister was de talentendag in Nieuwegein. Deze dag was vooral georganiseerd voor talenten van wedstrijdzwemmen. s'Morgens deden we een soort speurtocht met allerlei vragen en s'middags was er een training voor iedereen.
Hosted by www.Geocities.ws

1