![]() |
NIEUWS | ![]() |
|||||||||||||||
| Taipei, 5 september 2007 Om 18.03 uur plaatselijke tijd geland Op CKS-vliegveld en met de bus naar het hotel. Daar heeft Lisette laten weten op de 18e etage te zitten en heel erg moe was van de reis. Ze ging nu snel eten en dan haar bed opzoeken om weer te slapen. |
|||||||||||||||||
| Home | |||||||||||||||||
| Vorig Nieuws | |||||||||||||||||
| Durban, 9 december Lisette is woensdag als 5e de series uitgekomen met 1/10e boven haar PR (0.50.64). Ze verwachtte in de finale harder te gaan. Dat ging ze ook: 0.50.20, maar dat bleef een 5e plaats. Ze was teleurgesteld: geen nominatie voor Bejing; maar wel een PR +NR en een B-status. Donderdag stond de 100 vrij nog op het programma: ze haalde op 12/100e sec. de finale net niet. Inmiddels was ze ook erg verkouden geworden. Haar enkelblessure van vorige maand had haar voorbereiding toch in de weg gestaan. Ze is erg moe, maar voldaan. Ze heeft gisteren op een tocht met een catamaran walvissen gezien. De zee leek wel een achtbaan vanwege de heftige wind.' s Middags nog even geshopt op de boulevard en daarna op naar het eindfeest. Door de heftige regen viel dat een beetje in het water. Vandaag nog een minisafari en dan worden de koffers weer gepakt en hoopt ze maandag weer om 10.00 uur op schiphol te landen. |
|||||||||||||||||
| Durban, 4 december Lisette heeft zaterdag 2 december de 50 vrij gezwommen in een tijd van 47.28. Dat is anderhalve seconde boven haar PR. Ze was heel teleurgesteld. Ze had een slechte start. Het duurde heel lang en werd ook nog eens vertraagd doordat zij niet geheel stil lag. Hierdoor had zij geen kracht meer om goed af te zetten. Het werd uiteindelijk een 10e plaats. Zondag een rustdag en wat inzwemmen met de ploeg. Vandaag was het de beurt aan de 200 m. vrij. Ze werd 7e in de series met een tijd van 3.36.98., wat 5 sec boven haar PR (3.31.70)was. Ze haalde hiermee toch de finale, maar was veel te traag van start gegaan. Een beginnersfout noemde ze het. Dat moest dus beter in de finale. En dat was het ook een PR en een NR van 3.30.32. en ze finishte als 5e. Dat was dus een geweldige prestatie. Toch was haar slagfrequentie tijdens haar 2e en 3e baan veel te laag aldus de analyse van de coach. Morgen weer een rustdag en dan de BIG DAY: Helaas was haar finale niet te zien op www.paralympicsport.tv em ook de uitzendtijd was weer veel vroeger. Wel was de Nederlandse supportersschare te zien, die Michel Tielbeke aan het aanmoedigen was in zijn finalerace. Tot zover het laatste nieuws. |
|||||||||||||||||
| Durban, 30 november Lisette heeft vanochtend van 7 - 8 uur getraind. Ze voelt zich elke dag fitter worden. Ze oefent veel met starten en slagfrequentie.Daarnaast ligt ze op bed wat te lezen of doetje een wasje. De startlijsten worden morgen gepubliceerd op internet. Zijn er meer of gelijk aan 8 deelnemers per klasse, dan worden er 's morgens vanaf 9 uur series gezwommen en vanaf 5 uur 's middags finales. Lisette staat 2 keer 9e; 1 keer 8e en 1 x 5e. Ze vond het heel leuk,dat Opa en Oma Bakker haar gisteravond belde. Chris (teammanager NEBAS) hefet voor de groep nog een aantal leuke dingen georganiseerd voor de laatste 2 dagen. Ze gaan een dag met een catamaran op zee naar dolfijnen en haaien kijken en de volgende dag op minisafari. Lisette kijkt ook hier erg naar uit; maar er moet eerst gepresteerd worden. Ze heeft de reacties op haar website van ons doorgekregen en ze bedankt iedereen daarvoor. Ze vindt het jammer, dat ze niet zelf in de gelegenheid is om te internetten. |
|||||||||||||||||
| Durban, 28 november Lisette heeft de afgelopen dagen zowel in de regen (zaterdag) als in de hete zon (zondag) getraind in een buitenbad, wat zo'n 20 min. van het hotel ligt. Maandagmiddag heeft ze met de groep een Aquariumpark met o.m. haaien bezocht. Het is al aardig druk met andere buitenlandse zwemmers. Ze traint nu nog maar 1 x per dag (taperen) in het wedstrijdbad. Ze heeft dan 1 uur ter beschikking. Het boeddhabeeldje van Opa en Oma Teunissen staat op haar nachtkastje en krijgt af en toe een verplichte aai over zijn bolletje. Dat het ook onverstandig is om 's avonds de straat op te gaan in Durban blijkt uit het feit dat er een Oekrainse coach is neergestoken op het strand. Dat zal Lisette niet doen, want om 20.00 uur (ZA-tijd: het is daar 1 uur later) maakt zij zich al op om naar bed te gaan.Lisette is nog niet helemaal uitgerust, maar ze heeft dan ook de tijd, want 6 december is haar grote dag. Op de startlijst staat ze nu als 5e ingeschreven dus dat gaat heel spannend worden. |
|||||||||||||||||
| 22 november, Lisette is na een korte nacht (5 uurtjes) in Johannesburg op dinsdagmorgen aangekomen in Durban. In het vliegtuig heeft ze het boekje waarin haar fans een wens hadden geschreven met tranen in haar ogen zitten lezen. Ze vindt het heel erg fijn om te lezen dat ze zoveel supporters heeft, die haar veel succes wensen. Gisteren heeft ze wat losgezwommen, maar vandaag was het al weer 2 x trainen geblazen in een 50 meter buitenbad. Met 26 graden en een zonnetje is ze al aardig verkleurd. Zijzelf en andere teamleden hebben wel last van hun oren gekregen, dus oordruppels en oordoppen in. Het hotel is goed en ze geniet van het fruit. |
|||||||||||||||||
| 19 november; Mijn koffer is gepakt en ik ben er helemaal klaar voor! DE trainingsstage van 1 tot 15 november is hartstikke goed gegaan. Ik ben daar erg tevreden over. Het is nu helaas even een kort berichtje want ik ben erg moe en ga zo naar mijn bed. Mijn moeder zal proberen wat nieuws te plaatsen als ik in Afrika zit. Uitslagen van de WK komen te staan op de website: www.dissa.co.za. Tot na 11 december! |
|||||||||||||||||