NIEUWS
Home
Vorig Nieuws
30 oktober;

In de tussentijd is er een hoop gebeurt. Ik ben bij een orthopeed geweest en heb foto' s laten maken van mijn enkel. Er was gelukkig helemaal niks op te zien, geen scheurtje of breuk.ik mag gewoon zwemmen op gelijden van de pijn en in overleg met de fysio. Twee ergo therapeuten hebben voor mij een soort EVO (enkel voet orthese) gemaakt waar ik nu mee zwem. Het gaat steeds beter. Morgen vertrek ik naar Frankrijk voor 15 dagen, als voorbereiding op de WK. Ik neem mijn EVO mee en ook al mijn pijnstillers.
Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste wedstrijd van dit seizoen gezwommen. Ik stond deze zonder mijn EVO, omdat je tijdens wedstrijden geen hulpmiddelen mag gebruiken. Met mijn enkel ging het wel goed, mijn tijd was niet zo geweldig, hopelijk komt dat nog op tijd.




In de tussentijd heb ik ook een nieuw rolstoel aangevraagd. Het wordt een Wolturnes Tukan, zo een als je hier rechts ziet.
08 oktober;

Een beetje vervelend nieuws. Ik heb een enkelblessure. Vorige week dinsdag ben ik gevallen. Ik stond op het punt om weg te gaan, dus verder niks aan gedaan. De pijn werd ook steeds minder, maar begin van afgelopen week werd het iets erger. Dinsdag, een week later, was er niks van te zien, maar woensdagavond was mijn enkel helemaal dik en pijnlijk. Donderdags naar de fysio gegaan, ernaar laten kijken en die zei; dat ik mijn enkel tijdens die val had gekneusd. Ik had toen een stapje moeten minderen. Ik moet nu het weekend rust houden, dus niet zwemmen, voet omhoog, koelen en smeren met arnica. Maandag moet ik er weer naar laten kijken en hopelijk mag ik dan weer zwemmen. Het is nu nog wel dik en pijnlijk maar ja, je hoort er snel meer over.
28 september;

Afgelopen dinsdag werd het 50 jarig huwelijksfeest van mijn opa en oma gevierd. We hebben een boottocht gemaakt, oud Hollandse spelen gespeeld en 's avonds lekker gegeten. We hebben een hele leuke dag gehad.
25 september;

De trainingsstage Groenlo zit erop. Vrijdag 15 september ben ik om 08.30 samen met Gert-Jan vertrokken richting Groenlo. De 11-daagse trainingsstage was best pittig. Behalve de maandag en donderdag hebben we elke dag minimaal 2 keer getraind. Totaal heb ik er 38 uur op zitten en een heleboel kilometers. We hadden ook 2x een landtraining. Eerst allemaal ek en strek oefeningen om warm te wor6den en daarna in twee-tallen al;lerlei verschillende oefeningen doen.
We zaten met 8 meiden in een huisje op bungalowpark Marveld. Het zwembad was ook op die bungalowpark, dus als we van 06.00-08.00 moesten trainen ging om 05.10 de wekker. Dan was het zwempak aan, kleding aan, iets naar binnen proppen en richting zwembad, waar we een half uur voor de training moesten indraaien.
Het eten 's avonds was erg goed.
Zondag 10 september;

Druk, druk en nog eens druk. Ik heb amper ede tijd om jullie overal van op de hoogte te houden.
School gaat goed. Elke dag met de auto door de stad. Ik heb wel een leuke klas, van maar liefst 10 studenten. Op papier is onze klas 26 man groot, maar ja.... Trainen gaat ook steeds beter. Elke dag lig ik in het water. Op woensdag en zondag kan ik na de training bij de Lansingh in het water blijven. Ik zwem er dan nog een uur achteraan. Nu ik het toch over het zwemmen heb, de IPC-ranking is ook weer bijgewerkt:

                          Op de 50 meter vrij sta ik op de 10e plaats;
                          Op de 100 meter vrij sta ik op de 9e plaats;
                          Op de 200 meter vrij sta ik op de 7e plaats;
                        Op de 50 meter rugslag sta ik op de 5e plaats.


De foto's van Tanzania zijn geweldig. Ik heb het er echt geweldig gehad en zou zo weer terug willen. Ik zal proberen er een paar op mijn site te plaatsen. Met het reisverslag ben ik bezig, maar duurt nog even.
Woensdag 30 Augustus;

De vakantie zit er helaas weer op. Ik heb echt een super geweldige vakantie gahad met mijn LIEVE tantetje en oom, waarvan ik voor jullie nog wel een verslag maak. We hadden eenn hele leuke en gezellige groep. De crew was erg aardig en natuurlijk heb ik een hele leuke tijd gehad met Kassie & Karin. Ik heb ook hele mooie foto's gemaakt met mijn nieuwe camera.
Nu begint het echte leven weer. De dagen zijn gevuld met school en trainen.
Meer nieuws volgt en het vakantieverslag ook.
Hosted by www.Geocities.ws

1