![]() |
![]() |
|||||||||||
| NIEUWS | ||||||||||||
| Home | ||||||||||||
| Vorig Nieuws | ||||||||||||
| Donderdag 10 augustus; Gisteravond ben ik weer voor het eerst wezen trainen bij de Lansingh. Tijdens de vakantie is er alleen op woensdagavond een uurtje training. De rest van de week train ik voor mezelf elke dag ongeveer 1,5 uur. Gister heb ik van de bondscoach gehoord gekregen wat mijn programma voor de WK zal zijn. Deze is HIER te vinden. Ik ben al bezig met het pakken voor mijn tas voor Tanzania. Gister ben ik wezen kijken voor een digitale camera voor mijzelf. Ik heb een mooie gezien. Dinsdag ben ik weer een dagje wezen werken. |
||||||||||||
| Zondag 5 augustus, Van de week ben ik thuis gekomen van vakantie. Zeer goede vakantie gehad, lekker weer en erg gezellig. We hadden een leuk groepje, Dominique en Danielle (hun ouders vrienden van mijn ouders) Gijs, Chris en Valerie, Jacqueline en ik. We hadden een mooie plek op de camping, recht tegenover het strand. (Bijna) Elke ochtend ben ik wezen trainen in de zee. De zee was namelijk spiegel glad 's ochtends en wij zaten precies tussen 2 pieren. De afstand tussen de 2 pieren was zo'n 50/60 meter en ik zwom dan minimaal 20 banen. Zo bleef ik lekker in bewegen en was ik toch een beetje aan het trainen. Ik heb nog veel meer te vertellen, komt ook nog wel, misschien. Vanochtend ben ik in ieder geval weer in De Lansingh wezen trainen. Ik kon gewoon banen zwemmen en dat ging erg lekker. Vanavond komt Jacqueline naar huis voor 1 dag. 1 dag in de week heeft ze namelijk vrij van haar stage. Ze moet namelijk 4 weken lang stage lopen op een camping. 1 week zit er nu voor haar op. |
||||||||||||
| Zaterdag 8 juli; Zo even bijpraten voordat ik op vakantie ga. Allereerst, afgelopen donderdag, 6 juli, ben ik naar de bruiloft van Kassie en Karin geweest. Kassie is een hele goede vriend van mijn oom en tante en hij was onze reisleider op de reis van Zimbabwe, Botswana en Namibie, vorig jaar. Ook is Kassie weer onze reisleider op de reis in Tanzania, maar dit keer samen met Karin. De trouwerij was erg mooi, en zowel Kassie als Karing zagen er heel mooi uit. Gister zijn ze samen naar Zuid-Afrika gevlogen voor hun huwelijksreis. Over anderhalve maand zijn ze weer tussen al die Nederlandse vakantiegangers. Mijn oom, tante en ik zijn ook al aan het aftellen tot 14 augustus want dan gaat onze reis beginnen en zien we Kassie en Karin weer. Verder heeft mijn auto natuurlijk ook niet stil gestaan. Het rijden gaat fantastisch, alleen is mijn liftje voor mijn rolstoel kapot. Na de vakantie ga ik maar weer even langs De Bever. Met mijn oren gaat het ook goed. De uitslag van de kweek was goed en de KNO_arts heeft mij weer gezond verklaard. Ik mag voorzichtig weer gaan beginnnen met trainen. Voor de zekerheid heb ik wel oordoppen laten maken, kijken of het werkt. |
||||||||||||
| Maandag 26 juni; Ik heb mijn auto al lekker ingereden. Hij rijdt echt lekker. Afgelopen donderdag mocht ik hem afhalen om 14.00. Om 15.00 had ik een afspraak met mijn rij-instructeur. We zouden dan even een uurtje een 'gewenningsles' doen, zodat ik daarna helemaal zelfstandig kon rijden. Ik startte de auto en de auto begon te piepen. Ik moest de start-procedure volgen en dan zou het gepiep stoppen. Nou niet dus....Mijn rij-instructier, Wichert v/d Mel, zei dat ik maar gewoon moest rijden, misschien stopte het gepiep onderweg wel. Nou ook dat niet dus....Wichert belde naar De Bever, om te kijken of we het 'probleem' telefonisch konden oplossen. Nou dat ging ook niet, dus we moesten maar even langs komen. Ik had nog geen 10 minuten in mijn auto gereden en ik moest gelijk naar Bodegraven. Over de snelweg dus. Het ging hartstikke goed hoor en daar aangekomen bleek het een storing te zijn. De sztoring werd verholpen en toen moest ik Wichert terug naar de dealer brengen in Rotterdam, want daar stond zijn auto nog. Vanaf de dealer ben ik alleen naar huis gereden. s'Avonds ben ik samen met mijn vader een stukje gaan rijden. Ik ben bij mijn oma's en opa's langs geweest en bij mijn oom en tante. Vrijdagochtend moest ik terug naar de huisarts voor mijn oren. Het was niet veranderd en de huisarts verwees mij door naar een KNO-arts waar ik gelijk terecht kon. Met mijn auto en mijn moeder ben ik naar het ziekenhuis gegaan. De KNO-arts heeft een kweek van mijn rechter oor genomen. 4 juli moet ik terug komen voor de uitslag en antibiotica en tot die tijd mag er in geen enkel geval water in mijn oren komen. Met andere woorden, niet zwemmen. Vrijdag middag ben ik samen met mijn zusje weer naar De Bever gegaan voor een aantal vragen en er moest iets gefixt worden aan mijn rolstoel i.v.m. de lift. Zaterdag ben ik ook samen met mijn zusje naar Papewndrecht geweest omdat zij een wedstrijd had. Ze heeft goed gezommen en een bronze medaille medaille gewonnen. |
||||||||||||