JOVES PEDRAFORKA
En aquesta pàgina hi ha varies cançons repetides...no és que veieu doble! Senzillament és així pq tenen acords diferents... vosaltres ja triareu els q més us agradin.
BLOQUEJATS
La teva cara és un tros de cel lam FaM lam DoM
pluja forta cau del teu cabell,
les paraules no valen
res silencis penjats sobre les parets,
les faroles no estan enceses
foscor que esborra totes les promeses,
la terra, vella invàlida,
busca sang jove i calenta al peu de la porta,
i tu rius no és broma que estiguem lam SolM
vius, i tu sens algú dicta els lam SolM
meus pensaments.
Et veig i ja no puc esperar res lam SolM
no, no, vull creure que jo sigui el boig. DoM rem SolM
Miralls deformant-nos els cossos FaM SolM
potser demà, l'horitzó serà més clar. FaM SolM
Aguantarem el fred i esperarem lam mim rem FaM FaM SolM
fins que el bon temps tornarà, DoM SolM lam SolM FaM
aguantarem el fred i esperarem lam mim rem FaM FaM SolM
fins que un dels dos pugui parlar. DoM SolM lam SolM FaM
No diguis res em trobo malament lam SolM
hi ha un núvol gris que pesa sobre meu. lam SolM
T'escolto i ara no t'entenc lam SolM
però ja saps que tot ho arregla el temps. DoM rem SolM
Ulls recoberts de boira FaM SolM
potser demà tornaran a brillar
Aguantarem el fred i esperarem fins que
el bon temps tornarà,
aguantarem el fred i esperarem
fins que un dels dos pugui parlar.
L'EMPORDÀ
Nascut entre Blanes i Cadaqués MiM
molt tocat per la tramuntana MiM LaM
d'una sola cosa pots estar segur SiM MiM
quan més vell més tocat de l'ala. MiM LaM
Sempre deia que a la matinada es mataria SiM LaM
però cap el migdia anava ben torrat LaM MiM
somriu i diu que no té pressa SiM do#m LaM LaM LaM SiM
ningú m'espera allà dalt do#m LaM MiM LaM
i anar a l'infern no m'interessa do#m LaM SiM LaM SiM
és molt més bonic l'Empordà. do#m LaM MiM LaM
do#m LaM SiM
LaM MiM LaM SiM MiM
Varen passar ampolles i anys
i en Siset encara aguantava,
dormint la mona a la vora del Ter
però ell mai no si tirava.
Sempre deia que a la matinada es mataria
però cap el migdia anava ben torrat
somriu i diu que no té pressa
ningú m'espera allà dalt
i anar a l'infern no m'interessa
és molt més bonic l'Empordà.
I quan veig la llum de l'alba
se'm treuen les ganes de marxar
potser que avui no em suïcidi
potser ho deixi fins demà.
L'EMPORDÀ.
Nascut entre Blanes i Cadaqués, Fa Sib
molt tocat per la tramuntana, Do Fa
d'una sola cosa en pots estar segur, Sib
quant més vell, més tocat de l'ala. Do Fa
Sempre deia que a la matinada es mataria, Sib Fa
però cap al migdia anava ben torrat, Do Sib Fa
somriu i diu que no té pressa, Fa Do
ningú no m'espera allà a dalt, Sib Fa
i anar a l'infern no m'interessa, Do
és molt més bonic l'Empordà. Fa
Varen passar ampolles i anys,
i en Siset encara aguantava,
dormint la mona a la vora del Ter,
però ell mai no s'hi tirava.
Sempre deia que a la matinada es mataria,
però cap al migdia anva ben torrat,
somriu i diu que no té pressa,
ningú no m'espera allà a dalt,
i anar a l'infern no m'interessa,
és molt més bonic l'Empordà
I quan veig la llum de l'alba, Fa Do
se'm treuen les ganes de marxar, Sib Fa
potser que avui no em suicidi, Do
potser ho deixi fins demà... Fa
( Fa Sib Do Fa
Sib Do Fa )
Sempre deia que a la matinada es mataria,
però cap al migdia anva ben torrat,
somriu i diu que no té pressa,
ningú no m'espera allà a dalt,
i anar a l'infern no m'interessa,
és molt més bonic l'Empordà.
EL
BOIG DE LA CIUTAT
SolM DoM ReM x2
Acabava d'arribar DoM SolM
només volia tranquil·litat DoM SolM
després de nits humides lam ReM
a la carretera. DoM
SolM
Ell se'm va posar al davant DoM SolM
No em vaig saber controlar DoM SolM
va caure al mig d'una bassa de sang lam ReM DoM
i em va dir: ReM
Jo era el boig de la ciutat SolM DoM
tu m'has matat ReM
m'hauràs de substituir SolM DoM
d'ara endavant. ReM
Van acceptar la condemna
per majoria absoluta
ni tan sols vaig poder-me defensar.
Vagaràs fins l'últim dia
també de nit per tota la vila
tu ets l'elegit per tots, em va dir:
Tu ets el boig de la ciutat
tu l'has matat
l'hauràs de substituir
d'ara endavant.
Vaig passant dies i dies
aguantant humiliacions
l'odi no té força quan s'està sol.
Cauré dins d'aquest forat
del que no puc escapar
em fa cantar per soportar el dolor
Sóc el boig de la ciutat
jo el vaig matar
l'hauré de substituir
fins que algú acabi amb mi...
EL
BOIG DE LA CIUTAT.
Acabava d'arribar, només volia tranquilitat, Do Sol Do Sol
després de nits humides a la carretera. lam Re Do
Ell se'm va posar al davant, no em vaig saber controlar,
va caure enmig d'una bassa de sang, i em va dir...
Jo era el boig de la ciutat, tu m'has matat, Sol Do Re
m´hauras de substituir d'ara endavant... Sol Do Re
Van accepar la condemna, per majoria absoluta,
ni tan sols vaig poder-me defensar.
Vagaràs fins l'últim dia, també de nit per tota la vida,
tu ets l'elegit per tots, em van dir...
Tu ets el boig de la ciutat, tu l'has matat,
l´hauras de substituir d'ara endavant...
Van passar dies i dies, aguantant humiliacions
l'odi no té força quan s'està sol.
Caure dins d'aquest forat, del que no puc escapar,
em fa cantar per suportar el dolor...
Soc el boig de la ciutat, jo el vaig matat,
l´hauré de substituir d'ara endavant...
NO
HI HA CAMÍ.
Aquí com cada nit, Do
a la mà una cervesa, Sol
al bar la tele encesa,
cap al curro al matí. Sol7 Do
No hi ha camí
no hi ha dreceres, Sol
el temps no s'espera,
quan no pots escolllir. Sol7 Do
Quan ja no et sembla que els teus peus Fa
toquen al terra, Do
quan ensopègues amb les teves penes... Fa Re7
No hi ha camí. Sol
Sol7 Do
No és perque estigui trist,
no és per canviar de terres,
no és que em faci por perdre
però aquí no hi ha res per mi...
No hi ha camí
no hi ha dreceres,
el temps no s'espera,
si ets un fill de la nit...
Quantes vegades has tingut aquesta idea
quantes promeses, i borratxeres...
No hi ha camí.
Vull filar el meu destí,
vull recòrrer la Terra,
vull ignorar els profetes
que em volen fer feliç.
I si no hi ha camí
si no hi ha dreceres,
nena si el temps no s'espera
si ets filla de la nit...
Deixa que em perdi pels raconets del teu sexe
Ginebra, saliva, la teva escletxa,
serà el camí...
SOTA
UNA ESTRELLA
No té masses coses clares
si veu problemes passa de llarg.
Porta buides les butxaques
i el cor obert quan el sol se'n va.
Pren el camí de la lluna blanca
dins els seus ulls la podràs veure brillar.
La seva sempre és la nit més llarga.
No busca res que amb la mà pugui tocar.
Sota una estrella
hi haurà algú sempre
que estigui com tu
que estigui perdut.
De dia quan torna a casa
compta en veu alta els minuts i els anys
i mira els records com passen
mentre espera tornar a marxar.
Vol anar més lluny, on els somnis neixen,
tren de l'amor que no sap si pararà.
No entén perquè tot va tant de pressa
per cada tren que perd un somni morirà.
Sota una estrella ...
Laralalalalaralalala ...
TOT
QUEDA IGUAL
MiM SiM LaM SiM
x2
Busco una llum, MiM
SiM
busco un color, LaM
camino sense direcció. LaM SiM MiM
El carrer és fosc, MiM SiM
m'en vaig de tort, LaM
avui no em sento triomfador. LaM SiM do#m
Espero que et vagi tot bé LaM do#m
ja ens trobarem allà a l'infern LaM fa#m
ens enriurem del que vam ser. SiM LaM
No sé quants cops m'hauré d'entrebancar, MiM LaM SiM MiM
no sé si tornaré mai al teu costat, MiM LaM SiM do#m
només se que quan provo de canviar, LaM fa#m SiM
tot queda igual. MiM SiM LaM SiM
M'aixecaré d'aquest racó, m'escaparé de la paret,
als meus records calaré foc,
quan trobaré algun bar obert.
Vull perdre el nord, vull estar boig,
beure'm un riu sencer d'alcohol,
vull cridar al cel que ja no hi sóc.
No sé si això és l'inici del final,
no sé si estic despert o estic somiant,
només se que quan provo de canviar, tot queda igual.
do#m LaM do#
LaM fa#m SiM LaM
No sé quants cops m'hauré d'entrabancar,
no sé so tornaré mai al teu costat,
no sé si aquesta nit s'acabarà.
No sé si això és l'inici del final,
no sé si estic despert o estic somiant,
només sé que quan provo de canviar, tot queda igual.
SI
ET QUEDES AMB MI
SolM Do9a x4
Més lluny de les muntanyes SolM Do9a
jo vull trobar un racó, SolM Do9a
per viure sense pressa SolM Do9a
i ser l'ombra del teu cos. SolM Do9a
Si et quedes, aah! sim Do9a
Si et quedes amb mi. ReM SolM
No et puc donar riquesa
no puc donar-t'ho tot,
puc ser el teu llarg viatge
puc ser la llum del sol.
Si et quedes, aah!
Si et quedes amb mi.
Quan estiguis cansada sim
jo et donaré repòs, lam
quan res no vulguis veure mim
t'ompliré els ulls de flors. Do9a
De dia quan despertis sim
vull estar al teu cantó, lam
vull tenir les mans buides mim
per pendre el teu amor. Do9a
Quan se't tanquin les portes
jo t'obriré el balcó,
quan creguis que estàs sola
podràs cridar el meu nom.
Si et quedes, aah!
Si et quedes amb mi.
No vull guanyar cap guerra
no vull ser el teu heroi,
no vull fer cap promesa
no vull entendre el món.
Despinta les banderes
i fes-ne un gran llençol,
per sobre les fronteres
podràs sentir-me a prop.
Més lluny de les muntanyes
hi haurà d'haver algun lloc,
per viure sense pressa
i ser l'ombra del teu cos.
Si et quedes, aah!
Si et quedes amb mi.
SI
ET QUEDES AMB MI.
Més lluny de les muntanyes, Sol Do
jo vull trobar un racó, Sol Do
per viure sense presses Sol Do
i ser a l'ombra del teu cor. Sol Do
Si et quedes aaaah, si et quedes amb mi. sim Do Sol
No et puc donar riquesa,
no puc donar-t'ho tot
potser el teu llarg viatge,
potser la llum del sol,
Si et quedes aaaah, si et quedes amb mi.
Quan estiguis cansada, rem
jo et donaré repós Do
quan res no vulguis veure mim
t'ompliré els ulls de flors. Do
De dia quan despertis, sim
vull estar al teu cantó, Do
vull tenir les mans buides mim
per prendre el teu amor. Do
Quan se't tanquin les portes
jo t'obriré el balcó,
quan creguis que estas sola
podràs cridar el meu nom.
Si et quedes aaaah, si et quedes amb mi.
No vull guanyar cap guerra
no vull ser el teu heroi,
no vull fer cap promesa,
no vull entendre el món.
Despunta les banderes
i fes-en un gran llençol,
per sobre les fronteres,
podràs sentir-me aprop.
Més lluny de les muntanyes,
jo vull trobar un racó,
per viure sense presses
i ser a l'ombra del teu cor.
Si et quedes aaaah (x2), si et quedes amb mi.(x3)
PODRÉ TORNAR ENRERA.
Rius de gent, malferida corren sols Do Fa rem
escopint el seu fracàs. Fa Do
Ja vençuts, esperaran com sempre han fet,
l'aventura d'una nit.
Mentre ploren, de ràbia i per amor,
a un nom inexistent.
Mentre riuen, dins núvols passatgers,
cada dia més distants.
Corren sols, seguint pistes per trobar,
el refugi de l'acció,
una nit, que no estigui massa vist,
o una ofrena de la carn.
De vegades, quan s'apaga el primer foc
pot fer encara més mal,
i així acaben, quan ja tot ha passat,
cremats per la veritat i criden:
Podré tornar enrera, quan estigui massa lluny, Do Fa Do
Podré tornar enrera, quan sigui massa tard. (3) Fa Do
Són germans, d'un camí que no ha tingut,
mai sortida ni final.
Saben bé, que el futur és la foscor,
i que el negre és color,
d'una bandera, bruta i plena de sang,
que els hi han posat a les mans.
Però no es rendeixen, somien il.lusions,
fent himnes de cançons i criden...
Podré tornar enrera, quan estigui massa lluny,
Podré tornar enrera, quan sigui massa tard. (3)
PODRÉ
TORNAR ENRERA
Rius de gent, DoM
malferida corren sols, FaM rem7
a escopint el seu fracàs FaM DoM
ja vençuts, esperaran com sempre han fet, FaM rem7a
l'aventura d'una nit, faM DoM
mentre ploren,
Do(amb Si) lam
de ràbia i per amor, rem7a
a un nom inexistent FaM DoM
mentre riuen dins núvols pasatgers, Do(amb Si) lam rem7a
cada dia més distants FaM DoM
Corren sols,
seguint pistes per trobar
el refugi de l'acció
un amic que no estigui massa vist
o una ofrena de la carn
que a vegades,
quan s'acaba el primer foc,
pot fer encara més mal
i així acaben,
quan ja tot ha passat,
cremats per la veritat
i cridant
Podré tornar enrera, quan estigui massa lluny DoM FaM DoM
Podré tornar enrera, quan sigui massa tard... FaM DoM
Podré tornar enrera, quan estigui massa lluny DoM FaM DoM
Podré tornar enrera, quan sigui massa tard... FaM DoM
Són germans, d'un camí que no ha tingut mai sorida ni final
Saben bé que el futur és la foscor i que el negre és el color
d'una bandera, bruta i plena de sang, que els hi han posat a les
mans
però no es rendeixen, somien il·lusions fent himnes de cançons
i criden
Podré tornar enrera, quan estigui massa lluny
Podré tornar enrera, quan sigui massa tard...
Podré tornar enrera, quan estigui massa lluny DoM FaM DoM
Podré tornar enrera, quan sigui massa tard... FaM DoM
EL
CARRER DELS TORRATS
do#m SiM x4
Ha arribat una altra nit do#m SiM
al carrer dels torrats, do#m SiM
però avui he sentit a dir do#m SiM
que tu te n'has anat. do#m SiM
Uieeee, em va lligar corrent, do#m SiM do#m SiM
Uieeee, el temps em va lligar corrent. LaM SiM do#m SiM
Vas agafar en un moment
un tren que no ha parat,
la vida amb els ulls tancats
pots perdre en un forat.
Uieeee, em va lligar corrent,
uieeee, el temps em va lligar corrent.
MiM do#m SiM
do#m SiM x4
Guarda a la nevera els sentiments
o et faran mal,
si els dies es tornen negres
freda has de tenir la sang.
Uieeee, em va lligar corrent,
uieeee, el temps em va lligar corrent.