Info
                
               Joachim

                 Stian

              Reiserute

                 Logg

                 Utstyr

                 Bilder

               Gjestebok

 

Stian Klepp  
Kleppen.JPG (56563 byte)
Navn: Stian Klepp
Alder: 22 år
Mail
Mål for turen: Lære meg aa surfe, og oppleve masse nye mennesker og nye kulturer, kanskje finne meg selv....
Stians tanker om New Zealand! Hvor skal man begynne... NZ er et UTROLIG vakkert land. Det kan minne om Norge paa mange punkter, men det er nok enda litt penere... Det er flotte og mystiske fjell, lange buktende elver og en fordig og gronn natur. Det var virkelig mye aa se og gjorer der.
Jeg fikk med meg en isbree i Franz Josef, en visning av hvor Ringenes Herre ble filmet i Queenstown, saa svovel royk komme opp av bakken i Rotorua... Det var virkelig ett vakkert og spektakulaert sted. Det ble ogsaa gode muligheter til aa bli kjent med mange rare mennesker og det ble endel morsomme kvelder paa de forskjellige stedene vi var.
Vil ikke bruke saa mange kjlisjeer, men dette er helt klart ett sted jeg vil reise tilbake til hvis jeg faar sjansen. Jeg vil torre aa skrive at dette er det peneste og kuleste stedet vi besoker paa turen.


Stians tanker om Sydney!
Sydney er fin storby. Den kan by paa storbyens upersonlighet, men ogsaa den personlige vennlige delen. Alle spor hvordan det gaar og sier ikke hade, men ser deg igjen. Det er noe jeg helt klart skal ta med meg tilbake til Norge... Det er jo mye mer hyggelig aa faa hore "Sees igjen", enn "Hadet."
Synet av Harbour Bridge og Opera House var helt fantastisk... Det var like pent som det ser ut paa bilde. Vi dro til dyrehagen der ogsaa for aa se paa dyrene og ble ikke skuffet. Det enseste vi ikke fikk sett var Wombat. Det var jo litt synd, men saann er livet. De hadde alle mulige dyr fra hele verden... Vi bodde paa Bondi Beach, der var det kaldt i vannet og gode muligheter til aa surfe. Det fikk vi ikke gjort av forskjellige grunner, men sjansen bytr seg jo senere paa turen. Byen kan by paa mye av det samme som andre hovedsteder, men det er helt klart vaert aa ta turen opp i taarnet som er midt i byen. Det er en fin utsikt og endel nyttig aa laere! Dette er absolutt en by som er verdt aa besoke...

Stians tanker om Bangkok!
Oi, dette er en storby. Vi bor paa Khao San Road, der er det er yrende natteliv. Folk drikker til alle dognets tider og det er nesten bare unge folk her. Har faatt mote Belinda og Peter, med familie. Var paa baren hans Jam Jam, det var helt raatt! Vi spiste, drakk, sang og pratet. Klokken var 07 dag vi dro hjemover... Vi har faat sett endel kjoptesenter og templer... De er helt utrolige, templene altsaa. De har de vakkreste utsmykkninger og haandarbeid man kan tenkte seg. Trafikken her er helt galskap, Tuk Tukene kjorer som om de har noen etter seg og resten av trafikken de staar gjerne stille i ko. Taxi, har vi funnet ut, er mye billigere en Tuk Tuk...

Stians tanker om Patong, Phuket, Kaoh Sok!
NEEEEIIII!!! Ikke dra til Patong. Jeg har skrevet det for, men vaer snill ikke reise hit saa sant du ikke har noen syke legninger.
Phuket er ikke like ille, men jeg ville ikke si at dette er som noe av det Thailand jeg har opplevd.
Kaoh Sok, her vil jeg anbefale alle som skal litt rundt i Thailand aa besoke. Her er det en helt utrolig natur; det er hoye limestone-fjell, tett jungel, krystall klare elver og masse utrolige dyr som du ikke har sett for. Inne i Kaoh Sok nasjonal park, kan man ta en tur paa 7 km, aa oppleve fossefall, frodig vegetasjon, utrolige dyr og planter. I Des/Jan er blomstrer verdens storste blomst her... Det finnes ogsaa noen huler som er ganske utrolige. Gaa gjerne inn paa kvelden/natten, slik vi gjorde, men ta med deg en stor porsjon med mot. Onsker du se hva slags natur Thailand har aa by paa saa anbefaler jeg aa reise til Kaoh Sok.

Stians tanker om Krabi og Phi Phi!
Aaaaahhh, dette er livet. Strender, palmer, asurblaatt ramsalt hav. Disse stedene er virkelig noe jeg vil anbefale. Her er det hvite strender med fin sand og gode bade muligheter.
I Krabi bodde vi paa Railey Beach, paa Viewpoint Resort, i en bungalow med AC og dusj, utenfor hadde vi svommebaseng og restaurant. Vi var mest paa vestsiden av Railey der var det en lang strand, beachvolley og parasailing.
Paa Phi Phi bodde vi paa Sunla Guesthouse, et enkelt rom med vifte og dusj. Phi Phi maa vare dykkers vaate drom, det er dykker sjapper over det hele, som tilbyr alle mulige slags dykk, nattdykk, vrakdykk, haidykk, koralldykk og mye mer! Strendene er fine, jeg vil anbefale Palm Beach for par, her er det nemlig endel andre par og for de som ser etter litt fler mennesker og liv, dra paa Loh Barum, der er det liv og endel folk. Paa lordager spiller et band paa stranden.

Stians tanker om Kuala Lumpur og Penang!
Kuala Lumpu er en STOR by, da vi var oppe i Menara Tower, saa jeg hvor stor byen er. Menneskene i KL er utrolig hofflige og vennlige, de vinker, hilser og ville ta oss i haanden. Vi ble invitert paa bursdag til en fyrs soster, han ville feste med oss. Men vi ble usikkere paa intensjonene hans og avstod fra tilbudet. I KL er det masse skyskrapere og hoye byggninger, typisk det man forbinner med en stor by. Menneskene var som nevnt veldig hyggelige og det virket som om de var glade for aa ha oss der.
Paa Penang var det litt roligere, en stor overgang fra KL. Her var det mer turister som stod i fokus, det var endel barer, men det var ikke noe kjempe festested, men det blir hva man gjor det til, og Reaggea clug og Soho er steder man MAA besoke naar man er her. Stranden er helt alright, men det er bra mat paa Hawker Centeret!!

Stians tanker om Singapore!
Singapore er en utrolig fin by, det er rent og pent der og det er boter for nesten alt. Singapore betyr Lovenes By og det er reist en statue paa Sentosa Island hvor det er mange andre severdigheter.
Bilene her er merkverdig fine, jeg vil tro at alle i Halden omraadet ville faa orgasme her. Bilene har store spoilere, senka og har masse stasj! Det har forresten mobil telefoene ogsaa, de er smaa, lyser, linker og har masse ting henge paa seg.
Folket i Singapore er utroig hyggelige, vi motte en taximann, som het Kenny, ikke Rodgers, selv om han liknet, som tilbod aa kjore oss rundt i hele byen, han ga oss masse tips om hva vi burde oppleve, bla Sentosa Island. Menneskene her er smaa og av Indisk, Thai, Kinesisk rase. Det var ikke mange hvite mennesker der, saa vi fikk mange blikk. Kanskje ikke saa rart slik som vi ser ut naa.
Det er mange hoy hus her, og i begynnelsen var det ganske vansklig aa finne fram uten kart, men vi har ikke harr de storste probleme, bare gaatt litt feil vei og saann som horer med.
Kjopesenter er det ogsaa mye av her. Saerlig paa Orchard Road, der ligger dem tett i tett og man behover ikke ga uten for, for de er alle linket sammen under bakken. Det er ganske billig her, sett med norkse oyne, men det blie ikke de store innkjopene her.
Jeg haaper at vi blir her noen dager for vi skal reise videre til Sydney!

Oslo, 15.1.2003: Har fått ganske feite reise-nerver... En blanding av nervøs, spent, urolig, nysgjerrig og glad! Har fått fikset det meste av det jeg skal ha med av effekter. Myggmelk og -nett, låser (hengelås og vaier) og strømadapter. Det ble fort 850 kr paa Nomaden... Ikke akkurat gratis, men det er sånn som maa til...

Setter stor pris paa alle dere som allerede har sendt inn en hilsen i gjesteboka, Vibeke, Jesse, Bjørg, Alex, Catrine, Eira, Nadia og Hege! Tusen takk!
Naa er det bare 6 dager igjen til vi reiser og som nevnt tidligere, saaer jeg ganske spent. Blir rart aa reise fra alle. Kommer til aa savne dere!! :) Holder paa aapakke naa, ikke saa greit aa faa med alt, kommer sikkert til aa glemme noe, men gjør alt for aa ikke gjøre det. Dere som kjenner oss VET at vi er noen surrehuer... Ikke bli overrasket hvis vi mister et fly eller glemmer igjen en sekk eller noe liknende.

Hadde en veldig hyggelig middag hos familien Karlsen paa Lørdag 11, vi fikk pratet litt om hvoran vi kom til aa faa det og Mamma hold tale og delte ut noen nyttige gaver...
Fikk ogsaa heldigvis, scoret ett mål i år ogsaa mot Nor 92 i går, 14.1, det var deilig aa faa det, fordi da kan jeg reise med god sanvittighet og uten FOR mye press. Vi vant kampen 7-3. Lett.

Oslo, 9.1.2003: Naa er det bare 12 dager igjen og jeg sitter paa jobben med blandete følelser. Jeg gleder meg som bare det til aa reise, men jeg vet at savnet kommer til aa bli sterkt, til Linda, familie og alle vennene. Det vil jo bli et savn av deres støtte og kameratskap og ikke minst alle de kule festene vi har sammen. Får stadig høre fra gode venner, venner og folk i laget at det vil bli rart når jeg/vi blir borte... Det er klart det er kult aa faa høre sånt, men det gjør det jo enda litt vanskeligere aa reise.
Tanken paa aa Eoppleve lange sandstrender med kritthvit sand og asurblått hav synes vel alle høres deilig ut. Klart det er jo det som frister oss ogsE men jeg trodde ikke at det skulle bli saa vanskelig aa dra fra alle sammen. Det er klart at ALL kontakt vil jo ikke opphøre, men mye av den daglig kontakten med Linda (dama), alle i laget, de paa jobben og andre venner vil jo bli borte. Jeg skal være den første som innrømmer at jeg for dårlig til aabare ringe for aa prate. Det er noe jeg bør bli bedre paa Tanke rekken begynner aa bli ganske lang nE Det er jo ganske godt aa vite at vi vil bli savnet. Det er jo ganske positivt.

Oslo, 5.12.2002: Bare 3 ukers jobb igjen, begynner Eføle at det kiler i magen. Fått en Lonely Planet guide for Los Angeles av Linda. Den skal komme veldig godt med. Skal ta vaksiner i morgen, håper jeg ikke blir dårlig.

Oslo, 11.10. 2002: Ettersom jeg er selvutnevnt reiseleder, prøver jeg aa lese litt om Australia, har kjøpt en Lonely Planet bok om Australia. Ganske kult. Begge har begynt aa glede seg naa Joachim var reiseklar etter at vi hadde bestillt turen. Særlig når det her hjemme begynner aa bli høst. I Bangkok er det naa 30-32 grader...

Hosted by www.Geocities.ws

1