![]() |
Info Joachim |
Logg |
|
Hervey Bay, Australia, 21.4.2003:
Naa er vi i Hervey Bay og skal prove aa komme oss ut ppa verdeden storste sand-oy, Fraser Island. Hitill har det ikke vaert saa lett det er ca 6 dagers ventetid... Strokent! Saa hvis vi blir her til Sondag 26, saa kan vi vare med paa turen. Det kommer ikke til aa gaa, saa vi maa prove aa noen andre booking saelskaper, men det ser ikke saa veldig lyst ut...
Surfers Paradise, Australia, 16.4.2003: Siste dagen vaar her i Surfers Paradise. Vi har bodd vedlig bra, med TV, dusj og kjoleskap hos Kristine!! Det har vaert veldig moro, var har faatt vaert paa Ripleys Belive it or not, Infinity og faatt festet litt paa Melbas, Shooters og Bourbon. Vi har faatt badet og blitt "litt" solbrente... :-) Vi skal da reise, idag, til Mooloolaba, en liten by ved havet og saa da dra videre til Noosa, hvor det kanskje blir litt surfing. Vi skal vare her i Mooloolaba/Noosa i 5-6 dager... Saa det blir nok av tid til aa slappe av litt. Naa er det under 48 dager til vi er hjemme, er det noen som savner oss??? Brisbane, Australia, 1.4.2003: Naa er vi kommet til Brisbane, her er det en god del varmere enn i New Zealand, saa bukse og genser er pakket langt ned i sekken... Byen er fin og det er masse aa oppleve her. Hittil er det blitt litt shopping. Joachim har kjopt seg en ny ring, er naa oppe i 6 stykker... Jeg har faatt kjopt meg noen nye solbriller, etter at de jeg hadde gikk istykker. Planen videre er aa dra til Surfers Paradis, noe vi gleder oss til. Sol, strand og sand! Til dere som ikke har sett Jackass The Movie enda, lop aa se den!! Den er helt utrolig underholdene. Fatter ikke at folk utsetter seg for slike ting. Lekebiler i rumpa, fyrverkei rulleskoyter og for golferene, tuting i baksvingen!! En helt sinnsykt morsom film!!! Auckland, New Zealand, 28.3.2003: Naa har vi faatt med oss endel av New Zealand! Vi har vaert i Mahinapua, et lite sted men en bar og et hostel. Der var det klart for aa bli kledd ut. Gutta ble kledd opp av jentene og dette var en glimrende mulighet til aa bli kjent med de trotte trynene paa bussen! Det aa bli kledd ut var helt klart en isbryter og folk danset, snakket og hadde det moro! Dagen etter bar turen til Franz Josef, som er et litt storre sted, hvor man kan gaa paa en isbree, eller hoppe fallskjerm, som Joachim gjorde. Etter Franz J, bar turen til Wanaka en liten stille by, hvor det ikke skjedde saa mye. Saa tok bussen oss til Queenstown, hvor vi var i 2 dager. Joachim hoppet litt bungy, 3 stykker, fra 43,47,134 meter. Jeg holdt meg rimelig paa bakken jeg var med paa noe som het Live Wiers, balanse og klatring 9-15 meter over bakken. Avsluttet med huske som var ganske heftig. Jeg fikk ogsaa med meg en Ringenes Herre rundtur, hvor vi fikk se innspillings steder og ble fortalt litt om filmen. Saa var det tilbake til Christcurch, der gjorde vi ikke saa mye, vi hadde vaert der for, saa tok Kiwi Exp. oss til Kaikoura hvor vi saa delfiner og Joachim fikk provd masse god sjomat. Saa var vi pluteslig paa Nordoya, etter at en ferge tok oss over sundet og befant oss i hovedstaden paa NZ, her fikk vi med oss en sinnsykt bra utstillig om filmen Ringenes Herre. Det var masse info fra filmen og om historien. Etter utstillingen gikk vi aa saa To Taarn igjen. :-) Turen tok oss saa videre til Taupo, hvor vi tok det ganske rolig aa ventet paa aa bli fraktet videre til Rotorua, her hadde vi gledet oss til aa se vulkaner, Hell's Gate og varmekilder... Varet ville det anderledes og vi fikk bare badet i en varmekilde, i poolen paa hostelet... Saa det er noe vi faar faa med oss en annen gang. Naa er vi i Auckland, hvor vi etter MYE styr har faatt et sted aa bo. Det nemlig noen andre her enn oss... Hva?? Merkelig. Bruce Springsteen, Jack Johnson og Ben Harper spiller her denne helgen. Pluss at det er en stor rugby kamp her ogsaa! Christchurch, New Zealand, 13.3.2003: Naa er vi kommet til New Zealand svar pa Fredrikstad. En lite koselig by, men uten brygge som det er i Plankebyen. Vi har sett ganske mye av byen her, men alt stenger saa tidlig. (Eller er det vi som staar sent opp??) Etter 18 saa er det ingen butikker som er oppe, etter 21 er det INGENTING som er oppe. Saa det eneste vi har aa gjore er aa kjede oss. Har da lyst til aa reise videre, men vi faar ikke noe plass paa Kiwi Experience, saa vi er satt paa venting til Sondag. Det er vaar engen skyld at vi ikke har tatt kontakt med dem for, men det er ganske frustrerende allikevel. Vi bor paa rom med 8 andre, saa det er ganske hjemmekoselig. :-) Sydney, Australia, 8.3.2003:Etter aa ha reist fra Singapore er vi vel framme i Sydney og bor naa paa Bondi Beach. Her er det en ganske lang strand og masse bolger. Dagen for vi dro fra Singapore, var vi en tur paa Hard Rock Cafe, der var det Jam Night, for forste gang, saa alle som turte og ville kunne spille eller synge med bandet. Det maatte jo selvfolgelig Stian gjore og som forste mann, fremforte han "Feel" av Robbie Williams. For det fikk han en t-skjorte, en bamse og ganske bra med jubel. Dagen etter bar turen til flyplassen og flyet tok oss smertefritt til Sydney.. Singapore, Singapore, 3.1.2003: Har naa tatt den lange veien til Singapore, hvor flyet vaart gaar fra den 5. Mars til Sydney. Vi reiste fra Bangkok, med tog, den 28. Februar til Thanon si Tammahrat, det var ikke noe sted for oss, saa vi kastet oss paa en buss til Hat Yai og bestemte oss der, for aa reise til Kota Baharu med buss. Det gjorde vi og var framme der paa kvelden den 1.Mars, tilbragte natten der og reiste videre med buss til Johro Baharu og kastet oss paa en buss der til Singapore, saa her sitter vi 2-3 dager etter og har tilbake lagt godt over 200 mil... Bangkok, Thailand, 24.2.2003: Er naa i Bangkok, har vaert her i 3 dager. Den dagen vi kom, den 21.2 dro Joachim og jeg paa kino og saa Shanghai Knights, det var morsomt og deilig... Var ganske tidlig i seng. Dagen etter, ringte vi Belinda, vi avtalte aa mottes og spiste paa baren til typen til Belinda, Peter, det var veldig hyggelig. Belinda og Hilde, dro ganske tidlig, for de skulle til Hua Hin, saa Joachim oh jeg festet med Peter, Michael (Broren), moren og faren, som fyllte aar. Vi feste og sang til klokken ble 7, da var det greit aa reise hjem... Dagen etter var vi ikke mye verdt... Har faat vaert paa Grand Palace og sett utrolig mye fine og utsmykkede templer... Koh Tao, Thailand, 20.2.2003: Har kommet oss til Koh Tao, skulle egentlig ikke vare her, men pga noen baat tider som var blitt endret, rakk vi ikke baaten til Chumpon eller bussen til Bangkok. Vi skal reise videre idag og regner med at vi er framme i Bangkok i morgen kl. 05. Paa Koh Phan Ngan var vi paa Full Moon Party, det var helt raatt!! Det var som russetiden, bare mer ekstremt. Folk var kledd i alle mulige kostymer, de fleste i strand-toy, men noen var mer oppfinnsomme en andre. En fyr fra Australia, hadde en stor ogle paa hodet... Helt sykt. Det var, vil jeg tippe, mellom 7000 og 10 000 mennesker der, som bare festet og hadde det kult. De fleste som var der, hadde malt seg meg UV maling, saa alle saa lys og fargerike ut. Paa slutten av kvelden var det mange som hadde faatt nok, men ikke ville dra hjem. De la seg rett ut paa stranden og sov... Dagen etter merket vi at vi hadde faatt i oss endel botter dagen for, for formen var ikke saa veldig bra, men vi overlevde den festen ogsaa uten noen ekle episoder... Koh Phan Ngan, Thailand, 15.2.2003: I Kaoh Sok bodde paa Jungel Hut, og det var det. Hytta vaar var 2-3 meter over bakken og var laget nesten bare av bambus, det var det nodvendigste det, men ikke noe mer. Vi bestemmte oss for aa dra paa elefant tur, det skulle vi ikke angre paa. Elefanter er store dyr og de beveger seg ganske humpete. De forste skrittene til elefanten vaar var vi VELDIG glade for at vi var spent fast,det humpet og skumpet, men det var sikkelig moro! Da vi hadde gaatt i 45 min kom vi til en vannfall hvor vi og elefantene kunne bade. Etter turen fikk vi mate elefantene med bananer. Etter elefantturen leide vi en scooter og kjorte litt rundt i Kaoh Sok, ikke saa mye aa se, men MYE fin natur... Det var helt fantastisk... Da det ble kveld dro vi til en grotte, som vi gikk inn i, der inne var det en uberskrivelig folelse, luften var klam og tung og alt vi hvisket falt til jorden... Vi gikk lenger inn og innerst var det litt storre rom med tegninger og skrift, noe var utydlig men det var en dodningeskalle der... Joachim mente at vi ikke skulle gaa ned trappen som var forran oss, fordi det kunne vare en grav... Jeg sa meg ikke enig, men var ganske spent selv, da jeg tok de forste stegene ned den trange og fuktige trappen... Vel nede var det ikke noe mer spennede enn en underjordisk hule med vann i. Vi gikk da tilbake, men saa en trapp som ledet oppover fjellet... Jeg tenkte at det kunne vare kult aa dra opp aa se hva det var. Vi gikk oppover de ustoe og falleferdige forste trinnene og var ikke helt sikkre paa hva vi forventet oss... Vi forsatte og etter en liten stund var vi oppe ved en hule i fjellet. Da horte vi plutselig en rar lyd og ble ganske skremte, Joachim mente at lyden ikke kom fra hulen. Jeg gikk forst inn og idet jeg satt foten inn i grotten flakset det 20-30 flaggermus rundt og ut... Vi tok det som et tegn at vi ikke skulle gaa inn, saa vi gikk ned med adrenaliet pumpende i blodet. Dagen etter kjorte vi litt med med scooteren og dro tilbake til hulen vi ikke turte aa gaa inn i. I dagslys var det ikke like skummelt og det hang ca 100-120 flaggermus i taket... Etter det gjorde vi oss klare til aa reise til Koh Pha Nagan med nattbaaten. Kaoh Sok, Thailand, 12.2.2003: Befinner oss naa i en Nasjonal park som heter Kaoh Sok, skal ri paa elefanter i morgen. Stedet vi bor paa er ca 2-3 meter over bakken og bestaar for det meste av bambus og noen mursteiner. Paa verandaen er det en hengekoye og inne er det en seng med myggnetting, lys, dusj og do. Ganske enkelt, men andre ord. Enkelt var det ikke aa komme hit. Vi ville ta en buss, men den gikk bare 07:30 hver morgen, saa det gikk ikke, tenkte vi skulle dra til Phuket by og se om det gikk noen buss derfra, men i taxien paa veien bestemte vi oss for at han skulle kjore oss helt fram. Turen tok 2,5 time, han kjorte litt feil, men vi kom fram til slutt. Grunnen til at vi ville reise saa fort var at vi var i Patong, reis aldri dit. Her er det bare homser, pedoer, horer og horekunder. Det tragisker er at det er familier der ogsaa. Folk skal pushe paa deg alt mulig, royk, dop, damer, taxi og alt annet drit! Vi ble helt sjokkerte, ikke nok med det, men vi havnet midt i homse-gate nr 1 i Patong! Det var ikke spesielt moro... De plystret, vinket og tok paa oss, da vi skulle dra for aa spise, det er alright aa vaere popular, men det for vare grenser. Er virkelig glad for aa vare borte fra Patong, jeg skal aldri tilbake! Phuket, Thailand, 11.2.2003: Naa har vi endelig (?) opplevd det man bare horer om. Folk kjorer som garne her!! Vi tok en Tuk Tuk fra et kjope senter igaar opp til Thai Village, han kjorte som et svin, kjorte forbi paa fortauet og provde aa kjore forbi i en sving... I den ene svingen opp til Thai Village, trodde jeg at Tuk Tuken skulle velte, Joachim og jeg holdt oss fast med det vi hadde for aa ikke bli slengt rundt bak i Tuk Tuken. Vel framme var det bare Joachim og jeg som var der, saa vi fikk VIP behandling, de hadde et show hvor de danset , sloss og spillte musikk. Etter showet fikk vi et elefant-show, de sparket fotball, danset og sprutet oss ned. Det var utrolig moro! Naa skal vi dra videre til Patong saa vi faar badet og solt oss litt... Phi-Phi, Thailand, 6.2.2003: Naa er vi endlig kommet til Phi-Phi, etter aa ha utsatt turen hit i 3 dager pga av at vi motte noen kule mennesker og at jeg, Stian, fikk magesjauv. Jeg er sikker paa at det er noen der hjemme naa som smiler litt. Bortsett fra aa haa vaert litt raaten i magen er livet herlig. Dagen for vi dro fra Railay dro jeg og en vi har blitt kjent med paa en klatre tur inn til en lagune, dette var UTROLIG heftig! Det var masse lavasteiner, kalksteiner og dryppsteiner. Vel oppe paa fjellet var det masse tett jungel, med smaa notter som datt ned fra trarne, det var masse lijaner og hoye trar med lange stammer. Da vi hadde kommet oss gjennom jungelen, var det veldig bratt ned til laguene, jeg ble gansk mokkete og sliten da vi var nede, men det var vaert det. Det nede var det utrolig fint, masse skrape steiner og klipper, det var masse rare insekter, og veggene inne i lagunene var sikkert 50-60 meter hoye, saa det ble et veldig bra ekko. Turen tilbake gikk greit, vi gikk en liten omvei, saa vi fikk komme opp paa et viewpoint, det saa vi begge strendene, buktene og alle palmene! Det var helt raatt!!! Ellers saa har vi badet og solt oss masse! Railay Beach, Krabi, Thailand, 3.2.2003: Her paa Reilay beach er det lange hvite strender, oyer og blaa/gronnt hav, paradis! Vi reiser her fra i morgen, skal da til Phi-Phi. Moter saa mange kule mennesker, det er fester her hverdag og vi har vaert ganske flinke til aa delta paa disse. Drinken det gaar i er Bucket, en botte med Sangzum, en rom type, Cola og Red Bull. Den blir man ganske surrete i hodet av. Idag skal vi ta det rolig, skal reise imorgen kl 9 til Phi-Phi, saa det blir vel ikke noe festing idag. Penang, Malaysia, 31.1.2003: Dette er siste dagen i Penang, her skal de idag feire Kinesiske Nyttaar, saa alt er pyntet med lys og lyd... Ja du leste riktig, smaa hoytalere som spiller noe sanger, Vi har mott noen kule folk her, for to dager siden, motte vi Brad og Matt. Brad var en hoylytt fyr fra Vancouver og Matt en fyr som ikke sa mye fra England. Vi festen med dem paa Reagge Club og dro saa ned paa stranda, hvor vi tente ett baal og satt rundt og snakket. Utover kvelden kom det flere folk, og vi var tilslutt 10-15 stykker som satt rundt baalet. De dagene vi har vaert her har vi ikke gjort saa mye, bare solt oss, badet og lekt i vannet. I gaar ble vi kjent med 7 janpanske studenter og vi festet med dem til det var paa tide aa legge seg. Kuala Lumpur, Malaysia, 28.1.2003: Siste dag i KL, har vaert aa sett Petronas Towers, som er verden hoyeste bygninger, 452 meter hoy. Har ogsaa vaert i Menara, som er den 4. hoyeste antennen i verden, som er 421 meter hoy. Der saa vi hele byen med en som forklarte hva som vi saa. Har ogsaa faatt med oss Asian X-Games, saa Inline-Park finalen og motte masse kult folk, som ville ta bilder av oss sammen med dem og ville ta oss i haanda. Folk paa gata, ser paa oss og fniser og ler, noen tuter og vinker, andre vil hils paa oss og snakke med oss. En vi motte for andre gang i stad, bad oss hjem til sosteren sin, som hadde bursdag, vi sa at vi kom, men motte ikke opp, man vet jo aldri hva folk kan finne paa. Dette er da siste dag i Kuala Lumpur, antaglig, vi reise nemlig til Penang ikveld, for aa bade, sole oss og slappe av. Vaeret har vaert bra saa lenge vi har vaert her, det har regnet litt, men ellers er det varmt og godt. Som jeg skrev over er folk her veldig vennlige, de hilser og vinker og tilbyr seg det ene og andre... Kuala Lumpur, Malaysia, 26.1.2003: Hadde en super dag sist dag i Singapore, var paa Sentosa Island, en korall oy med mye aa see og oppleve. Tok en Cable Car over havna og fikk se mye av Singapores Skyline. Tok natttoget hit til Kuala Lumpur, var fremme 06. Taxisjaforen hadde litt problemer med aa finne hotellet vi skulle ha bodd paa, saa vi bestemte oss for aa finne ett annet, det var lite med AC, kald dusj og to senger, ingen viduer... Joachim har blitt litt brent i skallen, saa han vaesker litt, ellers saa er vi i fin form. Singapore, Singapore, 24.1.2003: Har faatt bagasjen og sett mye, men vi har selvfolgelig blitt syke. Stian er sykest, los mage og generell utrivsel er det han sliter med. Orker ikke gjore saa mye. Skal til Kuala Lumpur i dag, haaper det blir en grei reise. Har provd aa gaa paa do her, men alt Stian har funnet er hull i "gulvet" doer... Derfor har han enda ikke vaert paa do. Singapore, Singapore, 23.1.2003: Har ikke noe bagasje, fikk 100 Singapore Dollar paa flyplassen, slik at vi skulle klare oss. Det har vi ogsaa gjort, det er varmt og klamt her, maten har vaert god, men paa McDonalds spiste vi noe super sterke McSpicy Chicken burgere, som vi helt sikkert kommer til aa faa svi for senere, bokstavlig talt... :) Har drukket Singapore Sling paa Raffels Hotell, som fant opp denne drinken, den svingte ganske bra etter mye rusling og varme. Regner med aa reise herfra om noen dager, for her er det ganske dyrt. Du blir ilagt bot for aa spytte, forsopple, spise, drikke og masse annet, saa det er ett under at vi ikke har faatt noen bot. Send oss mail!! Gardermoen, Norge, 21.1.2003: Har akkurat sjekket inn, det er tidlig paa morgenen. Var oppe kl. 04 i natt og spiste frokost. Turen opp hit gikk greit, og vi fikk sagt "Paa gjensyn" til familiene vaare. Vi gikk fornoyde gjennom sikkerhetskontrollen og ante fred og ingen fare, da en sikkerhetsvakt spurte om dette var min sekk. Stian måtte bli med inn i et lite avlukke og skulle sjekke sekken min, der hadde jeg da klart aa ta med men en liten lommekniv og en jaevla spiss saks. Saa de maatte jeg kvitte meg med... Naa maa Joachim spise frokost og vi skal snart boarde. Oslo, Fredag 6.12.2002: Tar vaksine paa Reiseklinikken, etter mye strev fant vi fram, fant ogsaa ut av Joachim ikke skal lese kart naar vi er ute og reiser... Jada, det var kartet som var daarlig... Stian ble utrolig daarlig etter aa ha tatt vaksinen... "Typisk", var det eneste Stian onsket aa kommentere. Joachim med sin staalhelse fikk ingen problemer. Oslo, Fredag 8.11.2002:Reisen bookes om pga Bali, saa Martin fikset en litt annen rute slik at vi skulle faa det beste vaeret. Oslo, Mandag 7.10.2002:Reise er bestilt paa Kilroy Travels av Tor. |