Etusivu Minä Itse Jääkiekko Judo Palaute Linkit
Jääkiekko ura:
Aloitin siis pelaamaan seitsemän vuotiaana TPS-Suntuissa. Pelasin ensi pakkina, olisikohan ollut pari kolme vuotta. Sitten alkoi kiinnostaa maalivahdin hommat ja pelasin sen jälkeen loppuaikani siis maalissa. Pelasin C -junioreihin saakka Tepsissä, joista saavutuksena monta aluemestaruutta ja turnausvoittoa. C -junnujen jälkeen jatkoin uraani B -junnuissa Kiekko-67:ssa, jossa pelasimme I-divisioonassa vaihtelevalla menestyksellä. Seuraavana vuonna pelasin vielä muutaman ottelun kyseisessä joukkueessa, mutta kiinnostukseni kohdistui yhä enemmän ja enemmän Erotuomarin suuntaan...
Erotuomari ura:
Kävin Turun alueen Erotuomarikurssin
syksyllä -94. Tuomitsin ensimmäisenä vuotena E- ja D -junnujen
otteluita sekä -95 keväällä C -junnuja. Pääsin myös -95 keväällä
kokeilemaan linjatuomarin hommia. Syksyllä sitten oli jo tosi koitos,
sillä olin heti linjatuomarina Viking-Cupissa. Ne opettivat paljon ja
niistä seurauksena tuomitsin -95 syksyllä ja -96 keväällä yhteensä
13 I-divisioonan peliä. Sekä myös tietenkin muita pelejä yhteensä
n.96 kappaletta.
Seuraavaan vuoteen valmistauduttiin Alueleirillä
muistaakseni Kankaanpäässä. Otteluita kertyi kaudella -96 - -97 vähän
alle 90 kappaletta, joista I divisioonassa n. 10. Seuraava leiri oli
Paraisilla, kunto oli siellä tähän asti parhaimmillaan, sillä armeijan
alokasaika oli juuri ohitse.
Kausi -97 / -98 oli jotenkin outo, sain
leiriltä tähän mennessä parhaan tuloksen itselleni, mutta silti ei
tullut pelejä niin paljon, kuin olisin ajatellut. Sitä häiritsi myös armeijassa
olo. Kaudesta kertyi vain n. 30 ottelua.
Kauden -98 leiri
pidettiin Maarianhaminassa, joka sinänsä oli ihan mukava, mutta
mielestäni yksi huonoimpia paikkoja jossa olen ollut leirillä. Kaudelta
1998-99 en odottanut liikoja, sillä leirikään ei mennyt aivan odotusten
mukaisesti. Eikä myöskään I-divisioonan pelejä enää tullut, kuin
muutama hassu. Kaudessa oli lähes kaikkien sarjojen pelejä, SM-liigaa lukuun ottamatta, yhteensä n. 70. Vuosi sitten leiri pidettiin
Säkylässä, joka on osoittautunut yhdeksi parhaaksi paikaksi.
Syksyllä
-99 tuomitsin enää yhden I-div. matsin ja muutaman A-nuortenSM -ottelun,
mutta päätin vuodenvaihteessa lopettaa linjatuomarina ja jatkaa uraani
päätuomarina. Pelejä tuli ihan mukavasti keväällä 2000. Kaudella
1999-2000 pelejä oli n.80, joista noin 20 oli päätuomarina.
Kauden 2000
leiri pidettiin taas Säkylässä, josta on tulossa leirin kantapaikka.
Pääsin kauden alussa heti tuomitsemaan A-nuorten kansainväliseen
turnaukseen Tampereelle ja siellä omaksi yllätyksekseni aina
pronssiotteluun saakka.
Kaudella 2001 leiri oli taas perinteisesti Säkylässä. Aloitin myös samalla
SM-Liigassa videotuomarina ja se lisäsi huomattavasti mielenkiintoa uuteen
kauteen. Päätuomari matseja tuli kauden mittaa aika niukasti ja nekin
vähäiset oli yhtä lukuunottamatta aina TuTo:n matseja. Se rassasi
sekä minua, että TuTo:n joukketta, kun aina oli sama tuomari
kotiottelussa. Videotuomaroinnista pidin erittäin paljon se opetti
kaikenlaista. Videopelejä kertyi lähestulkoon saman verran kuin
"normaaleja" otteluitakin.
Kausi 2002 on taas alkamassa En aio odottaa siitä liikoja, toivon vain
että otteluita tulee tarpeeksi. SM-Liigassa jatkan videotuomarina ja
jatkan sitä myös näillä näkymin kevään MM-Kisoissa. Keväällä 2003 päätin
laittaa ainakin tämän kauden osalta luistimet naulaan, kun ei pelejä ollu
tarpeeksi. Nyt keskityn enemmän toimitsijan rooliin sekä
videoassistenttinä MM-kisoissa.