Etusivu     Minä Itse    Jääkiekko     Judo   Palaute    Linkit

 

Jääkiekko ura:

Aloitin siis pelaamaan seitsemän vuotiaana TPS-Suntuissa. Pelasin ensi pakkina, olisikohan ollut pari kolme vuotta. Sitten alkoi kiinnostaa maalivahdin hommat ja pelasin sen jälkeen loppuaikani siis maalissa. Pelasin C -junioreihin saakka Tepsissä, joista saavutuksena monta aluemestaruutta ja turnausvoittoa. C -junnujen jälkeen jatkoin uraani B -junnuissa Kiekko-67:ssa, jossa pelasimme I-divisioonassa vaihtelevalla menestyksellä. Seuraavana vuonna pelasin vielä muutaman ottelun kyseisessä joukkueessa, mutta kiinnostukseni kohdistui yhä enemmän ja enemmän Erotuomarin suuntaan...

 

Erotuomari ura:

Kävin Turun alueen Erotuomarikurssin syksyllä -94. Tuomitsin ensimmäisenä vuotena E- ja D -junnujen otteluita sekä -95 keväällä C -junnuja. Pääsin myös -95 keväällä kokeilemaan linjatuomarin hommia. Syksyllä sitten oli jo tosi koitos, sillä olin heti linjatuomarina Viking-Cupissa. Ne opettivat paljon ja niistä seurauksena tuomitsin -95 syksyllä ja -96 keväällä yhteensä 13 I-divisioonan peliä. Sekä myös tietenkin muita pelejä yhteensä n.96 kappaletta.
Seuraavaan vuoteen valmistauduttiin Alueleirillä muistaakseni Kankaanpäässä. Otteluita kertyi kaudella -96 - -97 vähän alle 90 kappaletta, joista I divisioonassa n. 10. Seuraava leiri oli Paraisilla, kunto oli siellä tähän asti parhaimmillaan, sillä armeijan alokasaika oli juuri ohitse.
Kausi -97 / -98 oli jotenkin outo, sain leiriltä tähän mennessä parhaan tuloksen itselleni, mutta silti ei tullut pelejä niin paljon, kuin olisin ajatellut. Sitä häiritsi myös armeijassa olo. Kaudesta kertyi vain n. 30 ottelua.
Kauden -98 leiri pidettiin Maarianhaminassa, joka sinänsä oli ihan mukava, mutta mielestäni yksi huonoimpia paikkoja jossa olen ollut leirillä. Kaudelta 1998-99 en odottanut liikoja, sillä leirikään ei mennyt aivan odotusten mukaisesti. Eikä myöskään I-divisioonan pelejä enää tullut, kuin muutama hassu. Kaudessa oli lähes kaikkien sarjojen pelejä, SM-liigaa lukuun ottamatta, yhteensä n. 70. Vuosi sitten leiri pidettiin Säkylässä, joka on osoittautunut yhdeksi parhaaksi paikaksi.
Syksyllä -99 tuomitsin enää yhden I-div. matsin ja muutaman A-nuortenSM -ottelun, mutta päätin vuodenvaihteessa lopettaa linjatuomarina ja jatkaa uraani päätuomarina. Pelejä tuli ihan mukavasti keväällä 2000. Kaudella 1999-2000 pelejä oli n.80, joista noin 20 oli päätuomarina.
Kauden 2000 leiri pidettiin taas Säkylässä, josta on tulossa leirin kantapaikka. Pääsin kauden alussa heti tuomitsemaan A-nuorten kansainväliseen turnaukseen Tampereelle ja siellä omaksi yllätyksekseni aina pronssiotteluun saakka.
Kaudella 2001 leiri oli taas perinteisesti Säkylässä. Aloitin myös samalla SM-Liigassa videotuomarina ja se lisäsi huomattavasti mielenkiintoa uuteen kauteen. Päätuomari matseja tuli kauden mittaa aika niukasti ja nekin vähäiset oli yhtä lukuunottamatta aina TuTo:n matseja. Se rassasi  sekä minua, että TuTo:n joukketta, kun aina oli sama tuomari kotiottelussa. Videotuomaroinnista pidin erittäin paljon se opetti kaikenlaista. Videopelejä kertyi  lähestulkoon saman verran kuin "normaaleja" otteluitakin.
Kausi 2002 on taas alkamassa En aio odottaa siitä liikoja, toivon vain että otteluita tulee tarpeeksi. SM-Liigassa jatkan videotuomarina ja jatkan sitä myös näillä näkymin kevään MM-Kisoissa. Keväällä 2003 päätin laittaa ainakin tämän kauden osalta luistimet naulaan, kun ei pelejä ollu tarpeeksi. Nyt keskityn enemmän toimitsijan rooliin sekä videoassistenttinä MM-kisoissa.

Hosted by www.Geocities.ws

1