|
Ivarsqvick såldes som 8-månaders föl till Järvsö; där har han fått det väldigt bra och han tränade redan i november 2007 tider runt 1.40. Han gick godkänt premielopp den 15/6 på tiden 1.58,6 och sedan godkänt kvallopp den 12/10 på 1.46,8. Vid unghästutställningen i Bollnäs 2007 erhöll Ivarsqvick 81p (klass 1) och vann pris för bästa 2-årshingst, samt kom 2:a totalt av alla som deltog under dagen. 2008 års topprestation kom passande nog i Kriteriefinalen, där han gick nytt rekord med över tre sekunder och tog en mycket fin fjärdeplats! Vi är så stolta!! Säsongen som fyraåring toppades av deltagandet i derbyfinalen, där han gick sitt rekord 1.26,6a med galopp, samt den dittills enda segern. Den kom på Dannero i slutet av sommaren. Som femåring fungerade inte "Ivar" fullt ut och som ett resultat av det kastrerades han. Sedan tog det ett tag, närmare bestämt ett år, men därefter har det äntligen lossnat för honom! Framgångarna i monté har bestått av idel topprestationer, segrar har staplats och vi har fått uppleva vinst, andraplats och tredjeplats i SM, tredjeplats i NM och ett flertal fantastiska lopp med Stina Swartling i sadeln. Det är otroligt roligt att få vara med som uppfödare till en sådan häst som Ivar!
|