|
Gruppmailen [email protected]
Den gemensamma mailen för
styrelsen, ridlärare, privathästägare (med hästar uppstallade på LURF
anläggning) och medhjälpare.
l[email protected]
Regler:
Gruppmailen är till för styrelsen, ridlärare,
privathästägare (med hästar uppstallade på LURF anläggning) och
medhjälpare.
Håll en saklig och trevlig ton. Prata med den det berör i
första hand. Ett möte eller telefonsamtal löser ofta saken bättre än
"brevväxling". =)
Använd endast gruppmailen om du vill informera flera
personer samtidigt. För personliga svar använd personens privata
mail-adress istället för gruppmailen. Detta för att antalet E-mail att
läsa på gruppmailen skall hållas nere.
Ridlärare informera era medhjälpare om gruppmailen och håll
Isa uppdaterad om det blir några förändringar.
Hur går du med på mailen?
1: För att bli medlem i vår gemensamma gruppmail
skriv ett mail till
l[email protected]
2: Du får då efter ett tag, automatiskt mailsvar från
yahoogroups där det står
"Please confirm your request to join lurf.
Bekräfta genom att trycka på "svara" eller "Replay" och
maila iväg svarsbrevet.
Du behöver inte skriva nått mer i adressfältet eller i själva brevet
3: Listägaren ska godkänna medlemskapet och när det
är gjort kommer det ett automatiskt svar till er att ni är med i gruppmailen
4: För att maila till
gruppmailen skriver ni då till denna adressen:
[email protected] .
Då går ert mail iväg till alla andra som är med i gruppmailen + ett till
er själva
Presentera er och eventuell häst på gruppmailen i första
mailet. Då ser vi att allt fungerar som det ska.
Om ni vill gå ur gruppmailen skriv till: lurf-unsubscribe@ yahoogroups.
com |