![]() |
| Shakeela "Mooi meisje" |
| Naam: Shakeela Ras: Europees korthaar grijs tabby met wit. Geboortedatum: 5 juni 2000 Poes gesteriliseerd Shakeela is de zus van Sharduul en deze twee hadden nog een zus, Shalika, helaas is deze in september 2003 overleden. Shakeela en de andere twee zijn door mijn buren met ongeveer een 7 dagen uit het nest gehaald. Ik had mijn buren nog verteld, nadat ze mij met trots de drie lieten zien, dat het hier niet ging om kittens van 7 weken maar van 7 dagen en dat ze de drie echt moesten flessen. Ondanks dat ze mij dit beloofden te doen bleken ze later gewoon het goedkoopste blikvoer gekocht te hebben, dat vermengd met een beetje water op een grote bord zo aan de drie gevoerd werd. Die arme kittens wisten nog niet eens hoe ze rechtdoor moesten lopen. Daarnaast vond de hond des huizes het blikvoer ook erg lekker en was het dus met recht wie het eerst komt wie het eerst maalt. Shakeela werd evenals haar zus steeds minder aanhankelijk en wilde niet meer aangeraakt worden. Ze was 8 weken oud toen ze moest vertrekken. Men vond haar een krengetje en had daar geen trek in. Ze was ook behoorlijk onder gewicht voor een kitten van haar leeftijd toen ik haar kreeg. Ze zat onder de vlooien, had niesziekte en wormen. Het heeft even wat moeite gekost om haar erdoor heen te krijgen. Het probleem was namelijk dat Shakeela een misvormt neusje heeft. Haar rechteroogje is ook ietwat kleiner dan de linker. Haar rechter neusbrug vertoont een knik waardoor ze snel verstopt zat en dus het best moeilijk had met ademen. Vandaag de dag levert dit nog steeds af en toe zijn problemen op doordat ze veelvuldig moet niezen. Het rechter neus gaatje is ook vaker vies. Het zag er even naar uit dat dit problemen op zou gaan leveren tijdens de sterilisatie, maar dat is gelukkig niet het geval geweest. Shakeela heeft als enige pluimpjes aan haar oren. Dat geeft haar een bijzonder uiterlijk. Van de drie praat ze ook het meest. Soms kan ze ineens heel hard mauwen en als ik haar naam dan roep komt ze rennend naar me toe om dan lekker bij me op schoot te kruipen. Ze is van de drie het meest knuffelig. Shakeela is op het ogenblik de meest dominante van de drie. Zij gaat ook het snelst de confrontatie met nieuwe katten aan. Op een afstand zit ze dan te blazen en te grommen, maar slaan doet ze alleen als ze te dicht in de buurt komen. Dit kleine meisje had eerst de naam Lady, maar kreeg de naam Shakeela, wat Hindi is voor "Mooi meisje" en ik moet eerlijk zeggen ik vind die naam beter bij haar passen. Het is ook een heel mooi katje. Shakeela vind ook net als haar broertje honden erg leuk. En met name een van mijn inmiddels overleden honden Jamahl had het bij haar gemaakt. Soms kon ze heel dicht tegen de grote zwarte jongen aan kruipen en dan met haar koppie op het grote hoofd van Jamahl gaan liggen slapen. Ook Jessy is een hondje waar Shakeela erg naar trekt. Ze kan uren met haar neus onder een van de zachte flaporen van de teckel liggen. Ze probeert met Juno ook bevriend te raken, maar Juno heeft er nog niet zo'n trek in. Echter als Juno diep ligt te slapen en niets in de gaten heeft kruipt ze heel dicht tegen haar aan. Shakeela is een doorzettertje. Als de zon schijnt ligt ze graag in de vensterbank, net zolang totdat je haast zou denken dat ze gaar gekookt is. Shakeela is gek op warmte. Om kort te zijn, Shakeela is een heel lief hartelijk katje maar wel een van het soort die weet wat ze wil. |
|
![]() |
| "Wat het belangrijkste is, is hoe je jezelf ziet..." |