Estacions de l'any


Primavera: és la primera estació de l'any. En aquesta època començen a sortir les flors. Les maduixes surten a la primavera i són molt bones i dolçes. En aquesta època plou molt.Hi ha moltes dites sobre la primavera com per exemple "en Abril aguas mil" i aquesta dita vol dir que a l'abril que és un mes de la primavera plou molt.

Estiu: A l'estiu fa molta calor. A l'estiu no hi ha gairé flors perquè amb la calor s'assequen.A l'estiu plou poquíssim i per això hi ha aquestes èpoques de sequera. Però si hi ha moltes fruites refrescants com per exemple el meló o la sindria. És una època en què gairebé tota la gent té vacances.

Tardor: A la tardor les fulles començen a caure dels arbres i aquests es queden només amb les branques. Comença el mal temps. Sobretot fa molt d'aire i això vol dir que aviat arribarà l'hivern amb el fred. A la tardor són típiques les castanyes i també els moniatos. Aquests aliments són típics en aquesta estació perquè es celebra la castanyada, una de les festes importants que nosaltres acostumem a celebrar.

Hivern: A l'hivern ja fa molt fred i en alguns llocs comença a nevar, sobretot en els Pirineus i en els llocs de una gran altura, a la muntanya. A vegades s'aixequen vents molt freds i en els llocs on neven acostumen a ser una mica forts. A l'hivern també hi ha vacances de nadal i molta gent les aprofita per anar a esquiar a la muntanya.

Pàgina 2
Hosted by www.Geocities.ws

1