|
|
|||||
|
”Det
finns ingen som kan slå oss”
Herpes tog sitt 4:e VHL-guld. Inför nytt publikrekord, 1 åskådare, i Vasahallen. - I år kunde vi verkligen njuta på slutet, säger Pentti Tolkkinen på guldbanketten. I år blev det inte så spännande på slutet. I den avgörande matchen tog Teg kommandot direkt och gick upp i 5-3 ledning, men sedan kom segermaskinen Herpes i gång. (läs icing). Och man spred ut målskyttet - hela 3 man delade på tio raka fullträffar. Sista matchen Blev en nervös tillställning för Herpes grabbarna. Nerverna var utanpå tröjorna och det var många felslagna passar eller icing-bollar. I stället klev Teg-lånet Uffe "Disco-finten" Andersson fram när det såg som mörkast ut och stänkte in hela 4 mål, och spelade fram till två, och blev en av många guldhjältar. - Det var helt underbart. Och skönt att kunna leda med så några mål på slutet. Vi kände att det var klart redan efter 8-7. I år kunde vi verkligen njuta på slutet, säger Super-Mats Hjorth. "Vi har bästa laget" Svaret på frågan om varför Herpes står som segrare i år kommer blixtsnabbt. - Vi har det bästa laget. Det finns ingen som kan slå oss, säger Super-Mats. De har ingen medicin mot våra långskott. - Det är svårt att ranka de olika gulden. Jag har några andraplatser innan och 2 VHL-guld, men jag kan inte välja något före de andra. Alla är stora. Nytt publikrekord Stämningen på segerbanketten på Pizzeria Mamma-Mia i Linköping var som väntat hög. Man kunde också fira ett nytt publikrekord för svensk
klubbinnebandy. Hela 1 åskådare kom till Vasahallen för att se på
VHL-finalerna.- Tegsupporten på läktaren hördes lite mer än Herpes under själva matchen. Men de blev desto tystare på slutet, säger Pentti Tolkkinen och skrattar.
Publicerad: 2003-04-28
Tipsa Aftonbladets nyhetsredaktion: [email protected] |
|