Ik wil het graag hebben over onderwerpen die mij het meest aanspreken.
Milieu (waterstijging)
Ik was afgelopen vrijdag 9 okt naar waterkant en leonsberg geweest. Wat ik daar zag was niet om naar te kijken. Het water was bijne zo hoog als land.
Als het water nog een paar centimeters hoger werd, was het afgelopen met onze kustvlakte. Ik vind dat men ervan bewust moet worden dat dit een serieus probleem is.
Wat mensen niet moeten doen:
- Minder of geen vuil (vooral plastig of foam) branden
- Minder of geen gebruik maken van apparaten die CFK's uitstoten
- Meer respect hebben voor je omgeving!! That's all it takes..
Ik bedoel van:
DOET HET JULLIE NIET PIJN!!!
SURINAME WORDT STRAKS WEGGESPOELD ALS WIJ NIETS DOEN!!
Milieu (vervuiling)
Het was een warme middag toen ik naar huis reed. Voor mij was er een wit gelakte personenauto. We reden over een drempel die nabij een lagere school is. De mensen hadden
cups en borden uit het raam gegooid, vlak naast die drempel voor die school. Iets brandde in mijn hart. Ik begrijp niet dat mensen nog steeds niet doorhebben dat ze ons milieu
verpesten. We kennen allemaal de gevolgen van het gooien van plastic op straat. Behalve dat het voor verstoppingen in onze rioleringen zorgt, vergaat het ook niet vandaag of morgen.
Hieronder is een tabel waarom wordt aangegeven hoe lang het duurt voordat iets vergaat.
| Matriaal |
Duur (jaar) |
| Sigarettenpeuk |
1,5 |
| Bananenschil |
3 |
| Metalen blikje |
1.5-50 |
| Plastic zak |
20-25 |
| Kauwgum |
20-25 |
| Aluminium blikje |
80-1 miljoen |
| Glazen fles |
1 miljoen |
| Portie bak(Polystyreen) |
"Eeuwig" |
Ook voor dit onderwerp wil ik een woord tot u richten:
- Geen vuil (vooral plastig of foam) op straat gooien , hou het in je auto of tas!
- Tijdens feestjes of buiten de stad, waar je ook al ben, maak gebruik van tonnen.
- En ook hiervoor, heb meer respect voor je omgeving!! That's all it takes..
Als je je aan de adviezen houdt.....
En als je dat niet doet......
Voor verdere info kunt u gaan op:
Google
En als u meer over mij wilt weten kunt u gaan op:
My Facebook Page
Als u vragen of opmerken hebt en invulformulier.
Mijn Leuk Hoekje
Spongebob goes TeleG (Ik ben TeleG fan tot de dood)