Qui som?
                     
                     
Biografia
 

Benvolguts internautes!

Som els Xitxarel·los, un grup de música tradicional (o no!) de la vila d'Abrera, un poble situat al Baix Llobregat Nord, la comarca que nosaltres en diem Montserratí. Som un grup de música que vam començar a tocar a finals de l'any 2000, amb un context molt característic: abans del primer assaig, ja teníem el nom del grup, el repertori i el club de fans!!!

   
 
   

English Version

 
                     
 
   
 
                     
   

La formació del nostre grup manté instruments tradicionals com ara l'acordió diatònic i la gralla, i alhora hi afegim instruments moderns com la guitarra elèctrica, la bateria, els teclats, el baix elèctric i el trombó.

Se'ns ha intentat catalogar en molts estils diferents: folk, ska, folk-rock... Però el què realment creiem que ens defineix és la música d'arrel. De fet, quan ens ho pregunten en una entrevista, mai sabem ben bé què dir. Fins i tot podreu escoltar algun reagge, alguna rumba...

Durant aquests anys hem actuat en diverses viles i ciutats de la geografia catalana, com ara Barcelona, Igualada, Perpinyà, Berga, Martorell, Gràcia, Vandellòs, Vilafranca del Penedès, Olesa de Montserrat... i fins i tot a Abrera!, el nostre poble. A més, hem compartit escenari amb grups de renom com ara Mesclat, el Grup de Folk, els Dr. Calypso, els Brams, La Carrau, Feliu Ventura, Burman Flaix...

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
                     
   

I no ens oblidem d'un dels temes que més èxit ens ha portat a tots: La FILOMENA. Precisament va ser una de les primeres cançons que vam tocar, i avui en dia encara és un autèntic reclam pel nostre públic més adicte. La Ballarusca, La Manta al Coll, El Rector de Collbató o els Goigs de l'Amiga són d'altres cançons amb molta popularitat.

Ja hem creat temes propis del grup, com per exemple l'HIMNE DELS XITXAREL·LOS (que tot bon xitxarel·lo se l'ha de saber) , la Festa Major, Beurem o també La Repetida. Un cançó a destacar és l'AROMES DE MONTSERRAT, que ens explica trets característics de la nostra comarca: el MONTSERRATÍ.

Cal esmentar també que hem participat en alguns concursos, com per exemple el Sona9 que organitza la revista Enderrock juntament amb el 3xl.net i Catalunya Ràdio. També hem aparegut en alguns mitjans de comunicació, com Televisió de Catalunya, la revista Enderrock, el Triangle, el diari Regió 7, la revista Folc, ràdios locals... entre d'altres.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
                     
   

Si fem una aturada per analitzar l'any 2004, podem dir que hem fet una cosa que mai ens havíem imaginat fer: un DISC. Aquest es va començar a enregistrar el mes de febrer, i després d'un llarg procés, ha sortit a la venda el mes de setembre. És un disc amb onze temes, on combinem les cançons populars que tant ens caracteritzen, com també temes propis. Creiem que és un disc que marcarà un abans i un després de la nostra vida musical. La presentació, l'11 de setembre de 2004, en un concert a Abrera juntament amb els Brams en el marc del Correllengua. El disc "Xitxarel·los C-442" ha generat una gran expectació entre els nostres incondicionals. L'heu de tenir!

I gràcies al disc, al grup hi intervenen esporàdicament dos nous membres: el Popo d'Esparreguera a la trompeta i el David de Rubí al saxo, incorporant així una secció de metalls al grup, juntament amb el Damià al trombó.

Per cert, ja podem dir que per fi hem complert amb un altre dels objectius que ens vam proposar: tenir una pàgina web, i per això, agraïm que en aquests moments estigueu mirant-la i llegint-la des de qualsevol lloc dels Països Catalans o del món! De fet, ja sabeu la nostra adreça electrònica de contacte per si ens voleu dir alguna cosa: [email protected]

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
                     
   

I per aquest any 2006 ens proposem un objectiu destacat: donar a conèixer el nostre disc fins a l'últim racó dels Països Catalans. Per això, ja s'estan concretant noves actuacions a viles i ciutats on mai hem tocat, amb ganes de conèixer gent, fer gresca i passar-ho bé amb bona música. I ja posats, no cal dir que us sorprendrem com sempre amb noves cançons, amb temàtiques d'allò més variades, ja sigui amb cançons pròpies com repertori tradicional.

  Endavant Xitxarel·los!

   
   
   
   
   
   
   
                     
                     
   
LINKS D'INTERÈS:
     
   
         
   
  Plural Produccions (Management)  
   
         
   
  Correllengua  
   
         
   
  Coordinadora d'Associacions per la Llengua (CAL)  
   
         
   
  Xitxarel·los al 3xl.net  
   
               
                     

 

Hosted by www.Geocities.ws

1