Mundo Deportivo
4 de Maig del 2.004
BICAMPIONS!!!!!!!!!!!
NONEMPABÉ 6 - TEN LIONS 6 (penals 3-2)
El Nonempabé va reeditar el títol de campió, tot i no
poder comptar amb alguns dels seus habituals titulars,
provocant la convocatòria de juvenils i la infiltració
d'Arxer que estava lesionat
La final d'ahir serà recordada durant molt de temps, per la
grandesa de l'event. El Ten Lions comptava amb el seu 11 de
gala, comptant amb les baixes de Custe i Ernest, ben
cobertes per Adam. Per la seva banda, el Nonempabé, estava
molt mermat per baixes d'última hora, ja que la sel·lecció
sueca va convocar a algunes de les seves peces claus, com
Ramos, Pastor, Marsal, Bicho i Nonó. A més a més l'equip
comptava amb les ja consabudes baixes de Pantin i Ori. Per
més inri, Arxer va haver de jugar lesionat durant tot el
partit, fet que no li permetia anar al 100%. Per suplir les
baixes, el Nonempabé va decidir donar oportunitats a
joves jugadors de l'equip juvenil, que tot i no tenir el
nivell de les baixes, van fer un digne paper.
El partit va començar amb una mica de retràs, com tota final que
mereixi respecte. Els jugadors del Nonempabé van començar
amb 6 homes el partit, però tot i això va començar fent un
joc estratosfèric i espectacular amb grans triangulacions,
que els jugadors del Ten Lions veien passar amb estupor. Amb
aquest panorama va arribar el gol que obria la llauna, obra
d'un motivadísim Eduska. Pocs minuts després el Nonempabé
feia el 2-0 obra de Brugat. La final només tenia el color
vermell del Nonempabé.
Passats uns minuts, el Nonempabé va disposar de 7 jugadors, i
acte seguit va arribar el 3-0 obra de Donat, després d'una
gran jugada col·lectiva. Tot semblava un passeig pel
Nonempabé, fins que va arribar una jugada clau pel conjunt
Nonempabista. Xasko va aprofitar un refús per col·locar la
pilota lluny de l'abast de Xicu, però aquesta no va entrar
perquè Didac no va ser a temps d'apartar-se de la
trajectòria de la pilota. En el contraatac, els Ten Lions
escurçaven diferències per mitjà de Xapi Llorens.
Aquesta jugada va resultar decisiva pels interessos del Ten
Lions, que poc després feien el 3-2 per mitjà d'Eloi. La
final estava molt viva. El Nonempabé no va baixar la
guàrdia, i mitjantçant una bona triangulació, Puça feia el 4-2.
La mitja part s'acostava, però els Ten Lions van tenir
temps de fer el 4-3 gràcies a un remat d'Adam dins l'àrea
Nonempabista.
La segona part va començar amb un Ten Lions crescut, conscient
de poder donar la sorpresa. Però en canvi, va ser el
Nonempabé qui va establir el 5-3 per mitjà de Xasko.
Amb el 5-3, el Ten Lions es va llençar a l'atac, obtinguent el 5-4
per un Adam molt entonat, que poc després repetiria
aconseguint l'empat en la final. El Nonempabé estava tocat,
i aquesta circumstància va ser aprofitada pel Ten Lions per
avançar-se per primer cop en el partit, per mitjà d'un
clar penal transformat per Eloi.
La final semblava ser pel Ten Lions, però el Nonempabé no es va
rendir, i mitjançant una heroica jugada d'Eduska, que va
regatejar a Five Lions (o mig Ten Lions), servint el gol de
l'empat en safata a un discret Cruset.
Encara hi havia temps, i amb aquest 6-6, el Nonempabé va
disposar d'un seguit d'ocasions claríssimes de gol que no
van poder ésser materialitzades, arribant d'aquesta manera a
la tanda de penals.
El Nonempabé va mostrarse més efectiu, i va poder alçar-se amb
el títol, donant pas a una gran festa a la plaça Catalunya,
seguit per desenes de milers d'aficionats. La
presentació del títol es farà el pròxim dijous a la Sala de
Ball de Girona, després d'un sopar al qual estan tots els
components del club convidats.
Nonempabé 6 : Kapi, Puça, Arxer, Xasko, Eduska, Didac,
Donat i Cruset.
Ten Lions 6 : Xicu, Llorens, Duran, Eloi, Pallàs, Met,
Adam.
Gols: 1-0 Eduska min.6, 2-0 Puça min.8, 3-0 Donat min.15, 3-1
Llorens min.18, 3-2 Eloi min.20, 4-2 Puça min.23, 4-3 Adam
min.25, 5-3 Xasko min.28, 5-4 Adam min. 34, 5-5 Adam min.
37, 5-6 Eloi (p) min. 38, 6-6 Curset min. 42.
Penals : 1-0: Xasko arran de pal enganyant a Xicu
1-1: Duran per un costat, kapi gairebé atura el penal.
2-1: Arxer per l'escuadra
2-2: Adam arran de pal a mitja alçada.
3-2: Puça pel costat, Xicu quasi atura.
3-2: Eloi al pal.
Incidències: 150.000 espectadors a l'UdG Arena. Kapi va rebre la
copa de mans del president del govern Zapatero.
1 X 1
Kapi (10) Immens : Va aturar tot el perill que va poder,
els gols eren tots imparables. Memorable actuació del
capità del Nonempabé.
Puça (10) Debutant : Va debutar amb molt bona nota en un
difícil partit. Va atacar i va defensar amb èxit, anotant
dos grans gols.
Arxer (10) Jabato : Tot i estar lesionat va donar una
lliçó futbolística d'entrega i de sentir els colors. Un gran
partit del Mendieta Nnoempabista.
Didac (10) Incisiu : Ahir no va fer cap gol, però va
jugar i va donar hoc, i no va donar l'esquena en cap moment.
Va completar un gran partit.
Xasko (10) Omnipresent : Xasko tenia la dura feina de
tapar a els dos mediàtics del Ten Lions, cosa que va
aconseguir amb bona nota. A més va saber jugar ràpid, tal
com l'afició espera d'ell.
Eduska (10) Heroi : Només amb la jugada de l'empat,
aquest jugador s'ha guanyat una renovació vital·licia amb el
Nonempabé, i una parceleta al cel. El millor Eduska de la
temporada.
Donat (8) Sacrificat : Va donar efectivitat a l'atac
del Nnoempabé, i amés va saber defensar a Met.
Cruset (6) Espès : Va entrar en fred, i això li va
suposar un handicap per entrar en el partit. Tot i això va
buscar la porteria rival en tot moment, anotant el 6-6
definitu.
IMPRESSIONS DE LA FINAL
Després de la victoria del Nonempabé sobre els Ten Lions són
diverses les declaracions que s'han fet en els mitjans de
comunicació. En fem un recull.
Kapi: "Ha estat la final que tots esperàvem, lluitada, ajustada
i amb bon futbol. Finalment, la sort dels penals ha fet justícia."
Custe: "Estic màxim ofès per la derrota. Em va fer mal no poder
prendre part en aquesta, però felicito als campions."
Xasko: "Em sento molt feliç per poder revalidar el títol, ara ja
només penso en el triplet la temporada que vé."
Didinho: "Eu stoi muito contento ca victoria de noso equipo,
mais penso que o ano que ven voi poder facer muitos mais
goles defendendo os colores do Nonempabé."
Bicho: "No vaig poder prendre part en la final, però l'any que
vé em deslligaré de la sel·lecció sueca per poder
contribuir al tercer títol consecutiu."
Llorens: "Aquest il·legal que no jugui!!!!!!!"
Pastor: "Dono les gràcies a la junta directiva que m'ha permès
participar i formar part d'un equip galàctic"
Eloi: "No em sento culpable per la derrota."
Eduska: "Valia molt la pena guanyar el títol. La meva renovació
ja està signada i no em preocupa."
Ori: "Em sento partícep d'aquest triomf. Karembeu va guanyar un
mundial i 2 champions jugant menys que jo."
Pallàs: "L'any que ve em compraré unes botes."
Adam: "Penso que he entrat en el rècord Guiness. He jugat dos
semifinals i una final, i no he guanyat res. L'any que ve
faré una lliga i només jugaré jo, a veure si guanyo algun
partit."
Xicu: "Cagun Deu aquesta Final nos es podia perdre."
Arxer: "Escolta'm jo li dedico aquesta victoria a una persona
molt especial..."
Pantin: "L'any que ve espero estar al 100%, i també deixaré la
sel·lecció, per dedicar-me al Nonempabé i a la meva xurri.
Unidó"
Pasqui: "Només es compta amb mi quan tothom va apurat. Jo no
renovaré contracte amb el Ten Lions."
Arespa: "Ho arribo a saber i porto a tot el Figueres."