Tot nu toe zijn we twee keer een lang weekend in Bangkok geweest, één keer voornamelijk om weer even wat van het moderne leven te proeven, en de tweede keer met name voor de bezienswaardigheden zoals het koninklijk paleis.

Een doorsnee straat in Bangkok, met op de foto rechts wat tuk-tuks.
Uiteraard zijn we gestart bij Wat Phra Kaeo en het Paleis; het privé Wat van de koning. Dit is de heiligste plek in heel Thailand. Het is echt schitterend en we waren diep onder de indruk.




Aangezien de stad Bangkok een x-aantal jaar bestond (geen idee meer hoe lang precies), begonnen dit jaar de festiviteiten rondom het Thaise nieuwjaar (net als Khmer nieuwjaar op 16, 17 en 18 april) al twee weken eerder en vielen wij dus eigenlijk per ongeluk met onze neus in de boter. Al was het nog niet volledig gestart toen wij er waren, we hebben toch een leuk voorproefje kunnen krijgen.

