Imam Mehdi, ifølge Imam Sajjads ord
Imam Sajjad
sa engang når han talte til folk: ’’… Den utvalgte er av oss, den rettskafne er
av oss, den flyende (i paradiset) er av oss, løven til Allah og hans sendebud
er av oss, stamtreet til det muslimske folket er av oss og Mehdi av det
muslimske folket er av oss osv.’’
Imam Sajjad:
’’Fødselen til al-Qaim av oss skjules for menneskene.
De vil si: ’’Han er ennå ikke født!’’ Dette skal skje for at han skal komme til
syne uten å være bundet av troskapsed til noen.’’
Imam Sajjad
sa: ’’Al-qaim av oss skal følge profetenes sedvane.
Han skal følge faren vår Adams, Noahs, Abrahams,
Moses, Jesus, Jobs og Muhammeds sedvane (Allahs velsignelse være med dem).
Han skal bli født i skjul og skille
seg fra menneskene som Abraham.
Han skal være redd og skjule
seg som Moses.
Folk skal skille lag på grunn
av ham, slik som folk gjorde på grunn av Jesus.
Han skal først være i ulykke
så lykkes som Job.
Han skal bære sverdet som
Muhammed.