Imam Mehdi, ifølge Imam Kazims ord

 

Jouns bin Abdul Rahman stilte følgende spørsmål til Imam Kazim:

 

’’Allahs sendebuds sønn (ætling), er du al-Qaim bi al-Hak?’’

Han svarte: ’’Jeg er al-Qaim bi al-Hak, men al-Qaim bi al-Hak som skal rense jorden fra fiendene til Allah og fylle den med rettferdighet etter at den hadde vært før fylt med urettferdighet er den femte av mine etterkommere. Han skal skjule seg i lang tid… på denne tiden vil noen folk vende seg bort fra religionen og andre vil holde seg til den.’’

 

Så sa han: ’’Salig er våre sjia som holder seg til vår kjærlighet, som tror på vårt lederskap og tar avstand fra vår fiender i Al-Qaims skjuletid. De er av oss og vi er av dem. De har godtatt oss som imamer og vi har godtatt dem som våre elskere og tilhengere, sjia, salig er de. Jeg sverger ved Allah, de er på samme nivå med oss på dommedagen.’’

Hosted by www.Geocities.ws

1