Imam Mehdi, ifølge Imam Jawads ord

 

Sayid Abdul Azim al-Hassani sa: ’’Jeg var hos Muhammed ibn Ali – Jawad- og jeg ville spørre om al-Qaim, er det han som er Mehdi eller en annen? Før jeg spurte om noe sa han til meg:

 

’’Abu al-Qasim, Al-Qaim er av oss. Han er Mehdi, som man må vente på og som hvis lydighet, når han kommer til syne, er obligatorisk. Han er den tredje av barna mine.

 

Jeg sverger ved ham som sendte Muhammed med profetien og utvalgte oss for å være imamer. Om det ikke er flere dager enn bare en i denne verden, vil Allah forlenge denne dagen til han, Al-Mehdi, kommer til syne på den. Han skal fylle jorden med jevnbyrdighet og rettferdighet etter at den før hadde vært fylt med urettferdighet og tyranni. Allah skal gi ham styrke og makt i løpet av en natt, slik Han gjorde med Moses. Han skulle gå ut for å låne ild for sin familie, men da han kom tilbake var han blitt et sendebud og en profet.’’

Så la han til: ’’Det beste våre sjia kan gjøre, er å vente på redningen (det vil si vente at Imam Mehdi kommer til syne).’’

 

Abdul Azim al-Hussayni sa til Muhammed ibn Ali ibn Musa: ’’Jeg håper at du er al-Qaim av Muhammeds familie, som skal fylle jorden med jevnbyrdighet og rettferdighet etter at den før hadde vært fylt med urettferdighet og tyranni.’’

Han sa: ’’Det er ingen blant oss som ikke står for Allahs sak og det er ingen blant oss som ikke leder til Allahs religion, men al-Qaim som Allah renser jord igjennom fra vantroer og gudsfornektere, og fyller jorden med rettferdighet og jevnbyrdighet igjennom: er han hvis fødsel blir skjult for menneskene, hvis personlighet blir skjult og hvis navn det er ulovlig å uttale. Han har samme navn som Allahs sendebud og samme patronymikon som ham. Jorden vil bøye seg for ham og alle vanskelige ting vil ydmyke seg for ham.’’  

 

 

Hosted by www.Geocities.ws

1