Islam
I Allahs
navn den Barmhjertige, Den Nåderike
Allah er Nåderik. Og lærer oss å elske vår neste.
Lærer oss å vise kjærlighet og respekt. Respektere de som er eldre enn oss.
Respektere våre foreldre, selvom de er harde mot oss
noen ganger. Vise de som er yngre enn oss kjærlighet. Ikke bare det. Allah
lærer oss også å søke kunnskap. Bli gode mennesker. Stoppe vold og ufred på denne
jorden. Koranen uttaler flere ganger at mennesker som sprer vold og terror,
ikke er likt av Skaperen. Gud skapte hele universet og er overalt. Gir
menneskeheten all den næringen den trenger.
NOE skjer det jo, for at det oppstår millioner tonn
korn ut av noen få frø? Det er jo NOE som hindrer de milliardervis av planetene og solene oppi vår galakse
"melkeveien" til å kollidere med hverandre. Visste DU at kun en
hundredel - sekunds feil bevegelse på kun EN av de millioner planetene i vår
galakse, kan føre til en KJEMPE ødeleggelse av HELE galaksen? Visste DU at
ordet "dag" er nevnt 365 ganger i Koranen? Visste DU at ordet NÅDE er
nevnt DOBBELT så mange ganger som ordet Straff i Koranen??
Hvem har vi lært dette av? Hvem gav oss denne
kunnskapen? Allah! Han åpenbarte hellige skrifter til oss mennesker, for å lære
oss. For å få oss en tro. Troen på Allah. Og troen på de hellige Budbringere som
Han har sendt. Abraham, Moses, Jesus og Mohammed. Disse profetene stammet fra
SAMME stamfar. Hadde nesten lik utseende og form. Alle disse hellige profetenes
største budskap til denne verden var å lære oss om Allah. Og å elske andre. De
pleide å sulte, men gav maten deres til fattige tiggere.
Muhammed (fred være med ham)
pleide å si til sine følgesvenner følgende:
"Vis kjærlighet! Selvom
det er så lite som å gi et smil til din neste" det blir fortalt i de
hellige skriftene at en gammel kvinne alltid pleide å kaste søppel i veien til
hennes hus da Profeten Muhammed pleide å gå forbi den. Han gjorde aldri noe
tilbake. Engang gjorde hun det ikke. Muhammad fvmh ble bekymret for henne. Han spurte etter henne. Hun
var syk. Profeten gikk til huset hennes og gav henne trøst og ba for henne.
Viste medlidenhet. Den gamle kvinnen ble ganske glad og imponert av oppførselen
til Allahs Profet Mohammed. Noe som forårsaket at hun leste trosbekjennelsen
"Det er ingen annen gud enn Allah og Mohammad er Allahs budbringer"
Den Arabiske kulturen mente at nyfødte guttebarn skal
ha rett til å leve, men nyfødte jentebarn ikke skal ha rett til å leve, fordi
ifølge den arabiske kulturen var jentebarn skam. Mohammed gjorde ende på denne
kulturen. Noe som forårsaket at mange arabere hatet ham. Men han var sendt fra Allah..
og var ikke av de som fryktet andre enn Allah.
Takket være ham, er Islam den andre største religionen
i verden.. Selv før Budskapet til Islam var gitt til folket, ble Profeten fvmh regnet som en sann, ærlig og fredelig menneske. Dette
var Profeten Mohammad fvmh. Allahs tegn som kom i
form av et menneske og viste verden hvordan man skal leve. Budskapet hans var å
veilede mennesker til den sanne og riktige tro.
Det er skuffende å lese det en del folk som er imot
Islam skriver, at fredens vei Islam er på lik linje med terror. Det er også
skuffende å se folk misbruke Islams navn til å spre vold og terror. Hvorfor
skjer dette? Har noen svar? Dette var vel ikke det vår elskede Profet lærte oss?
Det blir lagd et forum og stiftet grupperinger som
jobber mot Islam. Hvorfor? På basis av hvilke grunnlag? Pga en del falske og
skitne beretninger i historien? De som jobber mot Islam gjør ikke noe bortsett
fra å ødelegge for seg selv. De sier stygge ting om Allahs Budbringer, Fredens
tegn. Hvorfor? Hva urett gjorde Profeten fvmh mot
menneskeheten? Var det urett av han å straffe ranere og voldtektsmenn? Var det
urett av han å straffe drapsmenn og terrorister? Var det urett av han å be folk
lese den hellige trosbekjennelsen?????? Hvem er det
som blir skadet pga dette regelverket som er lagd av Allahs budbringer Profeten
Muhammed? FRED være med ham. Det er trist og skuffende
å se mennesker lage et forum der hvor profeten Muhammed, fredens tegn, blir
fremstilt som en terrorist.