Haber: Tahir Öngür, 22 Temmuz 2003
Bergama'nın kitabı yayımlandı. TMMOB'ne bağlı 4 Oda tarafından Bergama-Ovacık altın işletmesi konusunda hazırlanan kapsamlı rapor Jeoloji Mühendisleri Odası tarafından yayımlandı. http://www.jmo.org.tr 'de aşağıdaki bilgi veriliyor. Oradan gerekli bilgi alınabilir.
YENİ YAYINLARIMIZ
“BERGAMA-OVACIK ALTIN İŞLETMESİ GİRİŞİMİ KONUSUNDA TÜBİTAK-YDABÇAG UZAMANLAR KOMİSYONU RAPORUNUN ELEŞTİRİSİ

Herşey 1989 yılında EUROGOLD adlı Avustralya kökenli çokuluslu şirketin (günümüze kadar Normandy şimdi de Newmont adını alacak alan) Bergama Ovacık Narlıca, Çamköy arasında altın bulduğunu belirterek maden işleri genel müdürlüğünden ruhsat alması ile başlar. Yöre halkı bu haberle mutlu olmuştur. Ama bu mutluluk yöre halkının, çok uluslu şirketi ve siyanürü yakından tanıması ve öğrenmesi ile fazla uzun sürmeyecektir.Bununla birlikte 14 yıl sürecek bir yürüyüş eyleyeceklerdir. Öğrendikçe yürüyor, yürüdükçe öğreniyor ve bu ülkenin yurttaşlarına da öğretiyorlardı. Şirket de boş durmuyor sermaye gücü ile ülkenin bakanlarından bürokratlarına, sendikalarından kamu kurumlarına hatta yöre halkına kadar lobilerini oluşturuyor,yargının vermiş olduğu “işletmede kamu yararı yoktur” kararına karşı TÜBİTAK gibi bilim kuruluşumuza ısmarlama rapor dahi yazdırılabiliyordu.
İşte bu kitap kuruluş yasasında belirtilen bilim ve teknolojinin ışığını yurdunun ve yurttaşlarının hizmetinde kullanmaya çalışan TMMOB ve bağlı odaların, şirketin dezenformasyonlarına ve TÜBİTAK tarafından hazırlanan BERGAMA OVACIK ALTIN İŞLETMESİ GİRİŞİMİ KONUSUNDA TÜBİTAK-YDABÇAG UZMANLAR KOMİSYONU RAPORU’nun geniş bir eleştirisini kapsamaktadır. Bu kitap, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Yayınlarından olup, Çevre, Kimya, Metalurji Müh. Odaları ile birlikte hazırlanmıştır.
Not: Yukarıda tanıtılan kitap http://www.geocities.com/siyanurlealtin/yazi/2002/tubitak/index.html adresinde bulunabilir. (Uğur Altunay)