- 40 -

30.07.2002


Allah,insanı yarattı...insanla ilgili herşeyi yoktan varetti...onu yeryüzüne gönderdi..bilmediği herşeyi öğretti...insanı çoğalttı...ona elçiler gönderdi...onu öndersiz ve habersiz bırakmadı...o diledikçe, ona istediklerini verdi...son elçiye kadar,elini insandan çekmedi...son elçiden sonra da elinin izini bıraktı;kur'an'ı...ve insan o zamandan sonra Allah'a dilediği zaman ulaşamadı...elçiler yoktu...ve herşey insanın akıl gücüne emanet edildi...insan aklıyla Allah'a ulaştı;buna "takva" dendi...ve bu insan için üstünlük ayıracı oldu...insan aklıyla "adem"e öğretilen ama unutulan herşeyi yeniden keşfetmeye başladı...adem'in bildiklerini öğrenene kadar dünya da yaşayacak...dünya hayatı sona erince de..başka bir mekanda varolacak...dünya'dan önceki mekanını hatırlamayan insan,dünya'dan sonraki mekanında dünyayı unutamayacak...unutmayı çok isteyecek... geri dönerek daha "iyi" yi yapma fırsatı isteyecek...bu fırsatı olmayacak...elçileri ve aklıyla düşünemeyen insan,düşünen ve "Allah'a inanan" insandan ayrılacak...bu normal ayrışım için ölçü açıktır...ve "sonsuz önce" den "sonsuz sonra" ya ne olacaksa olacak...Allah dilediği için...



.: Geri dönmek için tıklayın :.