- 4 -

11/27/2001 12:34

Haydi,hoş tutun yüreğinizi!Dost dediğiniz darılmaz size;darılıyorsa dost değildir...Dost değilse zaten,darılması da sizi üzmemeli...
Tüm insanlık için,tüm değerler aynıdır belki de...Ancak tüm toplumlar aynı zamanlama ve değişimlerle yaşayamaz ve aynı değerleri farkedemezler...Bu; aynı anda yeryüzünün her zerresine yağmur yağmaması kadar olağan bir gerçek...Toplumlar,farkında oldukları kadar ayrıcalıklı yaşarlar...Farkında olmadıkları kadar da sefil ve uyuşuk...Dost-dostluk, insanlığın geçmişinde ve geçmişinin her aşamasında irdelenegelmiş bir olgu-olay ya da kavramdır.Her değişim döneminde yeniden tanımlanmıştır,bir çok şey gibi.Değişim sürdükçe,farkında olunanların kimliği de değişime uğramış;kavramla birlikte içerik de değerlenir olmaya devam etmiştir.Bakış açılarına göre insanlar,"dost-dostluk" u hayatta ulaşılabilecek en geniş amaç-olgu,yaşanabilecek en büyük mutluluk-olay ya da sıradan kuru bir kavram olarak algılamışlardır...Bu bakış açıları toplumlarda olduğu gibi bireylerde de farklı yaşam felsefeleri oluşturmuştur...İnsanlar baktıkları kadar değil,farkında olarak baktıkları ve bildikleri kadar görürler...Dost-dostluk,görmek istediklerinizle gördüklerinizi de içerir;yaşamak istediklerinizle yaşadıklarınızı da,tüm bildiklerinizi,tüm hayallerinizi,tüm ayrıntıları ve...hayatta
varolan herşeyi..."Bu kadar geniş bir "şey"i farkedemeyen birinin dostunuz olup olmaması,onun varlığı kadar anlamsızdır sizin için...Bir insan olarak görün her insanı.Darıltmayınız...Ama darıltığınız her insanın, sizin dostunuz olmadığını da unutmayın."



.: Geri dönmek için tıklayın :.