Hiç bir şeyden çekmedik kıskançlıktan çektiğimiz kadar

...Ah..ah bu insanlar ah..! Çıkarcı,vurguncu ve ne oldum delisi öyle insanlarımız var ki aramızda...Sormayın gitsin...
...Oysa şu üç günlük dünyada paylaşımcı,birbirimize yardımcı olabilsek,güzellikleri desteklesek daha iyi olmaz mı?
...Olmaz efendim olmaz!..Mutlak birileri çıkıp,şahsi menfaatleri doğrultusunda hareket eder,bencilliği ön plana çıkarır,sonra da kalkıp size ahkam keser...''Dünyayı ben yarattım''der gibi davranır..Merak ederim hep;paylaşımcı olmak,eşine dostuna yardımcı olmak,güzel olanı desteklemek dururken neden böyle yapar insan..?
...İşte biz hep yıllardır bundan kaybediyoruz..Kıskançlığımız bizi yiyip bitiriyor.Eğer bir arkadaşımız yüksek mevkilere gelmişse,bizden daha başarılıysa onunla iftahar etmek gerek değil mi..?Ama biz kıskançlığımıza engel olamıyoruz..Başlıyoruz arkasından konuşmaya,baltalamaya,kuyusunu kazmaya...Bir araştırma yazısında kıskançlık duygusunun verimliliği düşürdüğü yazıyordu..Bunu gözlemlerimle de tespit ettim..siz de şahit olmuşsunuzdur zaman zaman..
...Ah!..Şu kıskançlığı bir tarafa bırakabilsek ne iyi olurdu değil mi?..Düşünsenize..!
...Bana göre paylaşabilmek ''erdem''insanlık adına..Böylesi erdemler ne kadar da özleniyor..Çevremize baktığımızda ''erdem sahibi insanların sayısı neden bu kadar az?'' diye düşünme zamanı şimdi..Ben kendime düşen payı aldım ya siz..?

sevgiyle nekri
29/04/2002




.: Geri dönmek için tıklayın :.