Değinmeler


...Kendini,zaman zaman yadsımayı becerebilirsen,eylemlerinin sonuçlarını,başkalarının üzerindeki olumsuz etkilerini görmezden gelebilirsen,vicdanının boğucu baskısından kurtulmak mümkündür.Seni sen yapan,seni bağlayan değerlerin olmadığı zaman her tarafa kıvrıla kıvrıla yaşayabilirsin:solucan gibi..
...İdealine yaraşır bir kişi olmadığını düşünmek insanı ürkütür.Bu sıkıcı durumdan,kendine ve dışa dönük suş işleme tehlikelerinden kaçışın yolu kendini onaylamaktır.Şu düşünce gizli açık herkeste vardır:''Benim yaşam biçimim'',''Ben''en olması gerekenim,''Ben en azından ortalamanın üstündeyim''.
...Ruhlar ölü değildir.Herkeste şöyle ya da böyle bir canlılık vardır.Duygular biçiminde açığa çıkma gücünden yoksundur.İnsan kendi fırtınalarını içinde kopararak içini yangın yerine çevirebilir.''Ruhlar dünyası kilitli değildir.Kapalı olan duygulardır yalnızca.''
...Hepimiz birilerinden bir şeyler dinlemek yerine bir şeyler anlatmak ataklığı içindeyiz.Dinlerken bile,daha sonra aktarmak için biriktiririz.''Daha çok kulak,daha çok göz bize dönsün.''!...Düşüncelerimizi dinleyecek,becerilerimizi gösterecek kimsenin olmaması ne acı bir durum.Kendimizi kanıtlama talebimiz daha çok göz ve kulakla doyurulmalıdır.İstekler sunulur,onaylamak talebiyle.
...İktidar(!)güçle elde edilen ve onunla korunan,acımasızlık entrika ve yalanlarla beslemeye daha yatkın ilişki biçimi.Gücünü başkasına dayatma olanağı ve bu olanağa kavuşma hırsı,insanlara ve insanlığa ne acılar çektiriyor..
...İddiasız bir ortamda ve sıradan konular üzerinde tartışırken bile:''Haklısın ben orasını düşünmedim''diyen kaç kişiye rastladınız?
...Özgürlük tüm zorluklardan kurtulmak mı?Nedenselliğe dayanmayan bir başlangıç mı?Hiç bir zorunluluğu ve sorumluluğu olmayan yaşama katlanmak mümkün mü?Özgürlük zorunluluktan ve sorumluluktan arınmak mı,bunları denetim altına alabilmek mi?
...''Aşağılık'',''itici''ve ''çirkin''olan kendiliğinden ortaya çıkabilir.Estetik çaba,sanatsal yaratım bu''karşıt değerlere''karşı direniştir.Yaşamın kötücül yanlarını yansıtırken bile onu aşmak,dışlamak için ele alır.Estetik ve sanat doğal olarak iyimser ve insanidir.
...Sanatsal etkinlik bir bilme çabası değil,var olanın algılanışı ve coşkusal etkisinin yansıtılmasıdır.Pratik bir gereksinimi karşılama kaygısı taşımaz.Girişim,yaratım ve tüketim aşamalarında hep özgürdür.İnsanlara özgürlüğü duyumsattığı için uyarıcıdır.
...İyilik,kötülerin çarpışmasından doğan ışıltıdır.Kötülüğün kendini ortaya koyma biçimine göre oluşturulan bir savunma gücüdür.Kötülük somut zeminden kaynaklanır ve doğal niteliktedir.İyilik özneldir.
...Dönüştürme uyarıcı olmakla başlar.Yöntemi,akıl vermek değil,akılları özgürce hareketlendirebilmektir.Başkalarının içindeki istekleri,anıları,özlemleri,hırsları,arzuları canlandırabilmektir.
...Dönüştürücü adımlar,gerçek olanla - düşsel olanın,var olanla mümkün olanın sınırında yaşayan ve kendini bu sınırların bilinmeyen tarafına atan insanlardan gelir...



- / - / - @ sevgiyle nekri
- / - @ - / - / - @



.: Geri dönmek için tıklayın :.