Sorunlar ve acılar paylaşılıp omuz verildiği sürece azalır
...Eski Osmanlı kültüründe yoksul insanların ihtiyaçlarını karşılamak için sadaka taşları varmış..Bu taşlarda sadakayı veren de alan da gece karanlığında yaparmış işlerini..Hatta bir gün;yoksul bir garip o taştan sadakayı alırken ihtiyacı kadarını almış(o zamanlar insanlar daha tok gönüllü imiş)karşı sokakta yaşlı bir teyze:
...''Oğlum mümkünse biraz fazlaca al,sabahtan beri kaç kişi geldi taş dolu olduğu için sadakasını bırakamadan gitti''demiş..
...O engin düşünceyi,o kültürü görüyor musunuz?Alan da veren de incitmeden,incitilmeden,onurunu kırmadan Allah rızası için yapıyor yapacağını..
...Bu kıssadan hissenin sebebine gelince;her insan gibi bizler de bu toplumda yaşıyoruz eğrisi - doğrusu ile.Yaşarken ister istemez çevremizle iştigal oluyoruz,duyarsız kalmadan toplumun sorunlarına.
...Ramazan ayı geleli henüz bir hafta olmuş,alış - veriş dönüşü bir okul önündeki duraklardan birinde otobüs beklemekteyim.Bu arada okulun bahçesinde oynayan çocukların koşuşturmalarını biraz zevkle biraz kaygıyla izlemekteyim.Bazı çocukların okula terlikte gelmiş olduğunu gördüm.Bazılarının da önlüksüz..Şaşkınlığımdan düşüncelerimi biraz seslice dile getirdim sanırım ki''Hayret!..merkezi bir okul burası nasıl olur..?''Benimle birlikte otobüs bekleyen yaşlıca bir teyze ''Ne oldu kızım.''dediğinde uyandım..Yaşlı teyzeden öğrendim ki;bu aylarda okullarda yapılan ayni yardım nedeniyle imiş..Ayni yardımdan nasiplenebilmek için olan da olmayan da İMAJ değiştiriyormuş..
...Düşüne biliyor musunuz?O küçücük yavruları daha bu yaşta çirkin emellerimize alet ediyoruz.Daha bu yaşta ezilmişliği,boyun eğmeyi ve başkalarına bağımlı yaşamayı öğretiyoruz.Halbuki onların önünde koskoca bir gelecek var.Bu gelecekte çocuklarımızın ufku geniş ve açık olmalı.Birey olarak hak ve hukukları daha bu yaşta işlenmeli beyinlerine..
...Ufacık bir menfaatimizde duygu sömürüsüne onları alet etmemeliyiz.Onları okutup adam edelim derken bu süreç içerisinde ideal insan tiplemesine ve kriterlerine uygun vasıfları empoze etmeli,her türlü kişilik yozlaştırıcı faktörlerden uzak tutmalıyız.
...Yoksulluk belki kaderdendir.Yaşadığımız toplumun değer yargıları ile pareleldir.Ancak yoksulluk kader deyip te gelişmekte olan bir çocuğumuza bunları yansıtıp kişiliğini yozlaştırmamalıyız.
...Son günlerde sokak çocularının sıkça gündeme gelmesinde balyy,tiner bağımlısı olmasında bizlerin hiç mi suçu yok?Çiftlerin anlaşamamaları sonucu ayrılmaları ya da ana baba olarak çocukları her alanda tereddüt etmeden kullanmamız sonucunda bizlerde suçlu değil miyiz?Herşeyi devletten beklememin devlete haksızlık olduğunu düşünenlerdenim.Kişi evi içerisinde yetiştireceği çocuğunun dahi her türlü ihtiyaçlarını devletten beklememeli,çocuğun eğitimi aileden başlar.
...Okula hazırlık aşamasında devlet değil,ana baba sorumludur.Okul döneminde ana ve baba çocuğun üzerinde iyi bir gözlemci olmalı,kimlerle arkadaşlık yapıyor,nerelere ve kimlere takılıyor bunları bir dedektif gibi incelemeli ve elini ezerinden eksik etmemelidir.
...Sorunlardan kaçarak ya da birilerine ihale ederek sorunları çözemeyiz.Erken teşhis,etkin ve örgütlü mücadele ile sorunların üstesinden gelebiliriz.Okul idaresi ile okul aile işbirliği etkinliklerine fiilen katılmalı etkin rol oynamalıyız.Emek ettiğimiz sürece ekmek yer,emek verdiğimiz sürece güzel ürün alırız.
...Unutmayalım ki''Yeni nesil öğretmenlerin''olsa da öğretmenlerle birlikte hepimiz bu toplumu oluşturmaktayız.Sorunlar ve acılar paylaşılıp omuz verildiği sürece azalır..
- / - @ sevgiyle nekri
- / - / - @ - / - @
.: Geri dönmek için tıklayın :.