Zaman fakiri yalnız kalabalıklar


...Niçin teknoloji=mutluluk değildir?sorusuna cevap arıyorum..21. Yüzyılın eşiğindeyiz..Kıyasıya yarış içindeki dünyada ortaya çıkan teknolojik gelişmeler hayatımızı olumlu yönden değiştirmeye devam ederken insanlar robotlaşıyor,robotlarsa insan gücünün yerini alıyor..Biz mi makinalara hükmediyoruz yoksa onlar mı bize belli değil..
...Son yıllarda hayatımızı yönlendiren,davranış ve yaşam tarzımızı etkileyen değişikliklere bakmak gerekirse:Zaman ve mekan kavramının değiştiğini gözlemleriz önce..Kolayca ve kısa zamanda dünyanın her yerine ulaşabiliyor,haberleşebiliyoruz..Mektupla,tebrikle,telgrafla kim uğraşır..Faks çekmek varken.10 yıl önce bir ayrıcalıktı evinde telefon olmak..Şimdilerde gömlek cebine telefonu koymadan tuvalete bile gidemiyor kimilerimiz..Araba sevdası daha onsekizine gelmeden ehliyet sınavlarıyla kendini gösteriyor gençlerimizde..Şehirlerimizin başı otopark sorunuyla dertte..Bırakın siyah - beyazı,renkli bile olsa uzaktan kumandalı değilse televizyonumuz beş para etmez günümüzde..Bilgisyarlarsa çerez gibi satılıyor,onsuz yapamayacağımızı çoktan kabullendik..
...Değil yemek yapmaya,yemeğe bile vakti yok insanların..Masası,sandelyesi bulunmayan dükkanlarda abanıp,duvarlara bakarak ayaküstü atıştırmak şimdi moda şehirlerde..Tadı tuzu yok diyoruz ama yılın oniki ayı sofradan eksik etmemeye çalışıyoruz biberi,domatesi..Çocuklarımız önlerine konan meyveyi yemeye üşeniyorlar da ille de kola diye tutturuyorlar..
...Rahmetli ninem yetmiş yaşına kadar doktor yüzü görmemişti..Bizlerse aksırsak doktora koşuyoruz.Nane limon ne demek,her sokak başında bir eczane,leblebi gibi ilaç tüketiyoruz..Ama bedensel ve toplumsal hastalıklar neden azalmıyor?İnsanoğlu neden bunalımda hala?Sokaklarımız neden birbirini tanımayan selam sabah vermeden koşuşturan zaman fakiri yalnız kalabalıklarla dolu..?
...Eh,çok şükür kooperatifler,kampanyalar sayesinde eskiden çoğumuzun rüyası olan eve,arabaya bile kavuşabiliyoruz dişimizi sıkınca..!
...Acaba daha ne gerekiyor birazcık yüzümüzün gülmesi için..??
...Bütün bu soruları sadece enflansyondan,maaşlardan söz ederek cevaplandıramazsınız..Öyle problemleri olmayan toplumlarda bile bunalıma ve intihara sürüklenenlerin oranı giderek artıyor..Acaba insanoğlunun arayıpta bulamadığı nedir dersiniz..??



- / - @ sevgiyle nekri
- - / - @ - / - / - @



nekri
.....




.: Geri dönmek için tıklayın :.