Gönül dostluktan yana
...İçinde yaşadığımız şu son günlerde yeni sevecen sıcak dostluklara öylesine ihtiyacımız var ki;ama bence bu dostluklar sevgi,sadakat ve saygı temelleri üzerine kurulmalı..
...Dostluklar insanlar arasında gönül köprüleri kuran çok önemli açılımlardır..Dostluklar doyasıya yaşanmalıdır..İnsan bazen sıkıntılı bir yalnızlığa düşer..Kişi için bu durumlar zor zamanlardır..İşte tam bu sırada gönül kapısını aralayacak birileri aranır..Beklenen bir dost sesi,bir dost eli,bir dost yüreğidir..
...Dost ki insanla yaşamı paylaşan paydaştır..Dost ki insanla belayı karşılayan gardaştır..Dost ki insanı bir uçurumdan düşmeden elinden tutarak kurtarandır..Dost insan olma bilincine erenler için sofrada peynir ekmek ve muhabbet ortağı,bir bardak çayda sıcaklığı bir damla suda yaşamı bulmaktır..
...Dostluklar açısından yaşamın her anında zorluklara karşı dayanışma,sevginin her anında bütünleşme,sofrada paylaşma esas olmalıdır..
...Bana diyeceksiniz ki''Bu zamanda nerede kaldı böyle dostluklar''belki de siz haklısız..
Şimdilerde dostlarının içine düştüğü açmazları fırsat bilip kişisel egolarını tatmin etmek için insanların ezilmişliğinden keyif alarak kıs kıs gülen sözde dostlar çoğaldı..Aslında bunun adı dostluk ise düşmanlığa ne denir ki?..Dostlukların düşmanlığa dönüşmemesi için ikiyüzlülük,yalancılık ve samimiyetsizlik insanın beyninden silinip atılmalıdır..Ama bizi üzen durum bazı insanların kişiliklerini ikiyüzlülük içten pazarlık ve çıkarcılık üzerine kazanmış oldukları için dost görünüp düşmanca davranışlarına kılıf uydurmalarıdır..Tanrı cümlemizi böylesi dostlukların şerrinden korusun..
...İçinde bulunduğumuz toplumsal gerçekler vardır..Her alanda olduğu gibi dostluğunda önemli bir kültürel alt yapısı oluşmamış ise dostlukları sözcük anlamına uygun samimiyetle doyasıya yaşayabilmek olanaksızdır..Çünkü;toplum içinde kişilik sorunu bulunan kimselerin dostluklardan ne anladıkları ve yorumladıkları gözler önündedir..Onlar bulundukları mevkiyi(oraya nasıl geldiklerini unutmuş gözükerek)insanları ezmek,horlamak,menfaat sağlamak için araç olarak kullanırlar..Ardından ise mağdur duruma düşürdükleri insanlara (sözde) dost olduklarını söyler,bu konuda ikna etmeye çalışırlar..Bu şekilde düşmanlıklarını dost görünerek gizlemiş olmazlar mı?..
...Her şeye rağmen insanlar arsında,sevgiye,sadakate ve saygıya dayalı dostluklar kurulmalı gelişmeli ve yaşatılmalıdır..Ancak insanlar dostluk duyguları öne çıkarılarak haince sömürülmemelidir..Zira kötülüklerin ve düşmanlıkların en kabul edilemez olanı bence duygu düşünce ve dostlukların sömürü aracı olarak kullanılmasıdır..
...Gönlümüz ve yüreğimiz dostluktan yana..Tabi ki;dostluklar davranış ve doğrultu tutarlılığı temelinde yaşanabildiği ve amacın bu olduğu sürece...
- / - @ sevgiyle nekri
- / - @ - / - / - @
.: Geri dönmek için tıklayın :.