Yaşam, nereye gittiğini bilen insanların önünü açar
...Yıllar boyunca çiftliğinde çalışıp,topraklarını ekerek geçinen çiftçi iyi bir yaşam sürememekten şikayetçiymiş..Bir gün öyle bir usanmış ki çiftliğini fazla parası olmayan bir adama satıp eşyalarını çıkınına doldurmuş ve şansını başka yerlerde denemek üzere yollara düşmüş..Aradan yıllar geçmiş,ama bizim çiftçi geçip gördüğü yerlerde umduğunu bulamamış..Yorgun,argın,bir zamanlar bıraktığı çiftliğin bulunduğu köye eli boş dönmüş..
...Bir de ne görsün?O parası pulu olmayan adama sattığı çiftliğin yerinde yeller esiyor..Eskiden evinin bulunduğu yere,bir saray yavrusu konmuş,kocaman,bakımlı bir ambar,bir de ufağından tahıl kurutma tesisi yapılmış,tarlada da pırıl pırıl parlayan biçerdöver duruyor..Evin yanına ağaçlar dikilmiş,bahçeye çimler ekilmiş..Öylesine güzel bir çiftlik olmuş ki adam bir zamanlar yaşadığı yerin orası olduğundan şüphe duymaya başlamış..Gidip çiftliğin sahibiyle biraz konuşmak istemiş..
...Çiftliğin sahibi,eski sahibini görünce hemen tanımış..
- Hoş geldiniz,size ne ikram edeyim?
- Bir şey istemem,teşekkürler.Sadece merak ettim.O köhne çiftlik nasıl bu hale geldi?Nasıl başardınız bunu?Benden burayı satın aldığınızda cebinizde başka para kalmamıştı..
- Hepsini size borçluyum aslında.Bu arazinin bir elmas yatağı olduğunu keşfettim.
- Elmaslar mı?
Diye haykırmış bizim çiftçi..
- Bu arazinin her santimetrekaresini bilirim ben,elmas falan yoktu burda..Ot bile bitmezdi bu verimsiz arazide..
- Yanılıyorsunuz..
Demiş çiftliğin sahibi..
- Bütün arazi bu taşlarla doluydu,bu küçük parçayı da şans taşı sayıyorum,ilk bulduğum parçaydı bu..
Diyerek cebinden kapkara bir taş çıkarmış.Bizim çiftçinin şaşkınlıktan ağzı açık kalmış..
- Bu bir elmas mı yani?Bütün arazi bunlarla dolu olduğu için bir şey yetiştirememekten yakınır dururdum.Vay canına!..
- Anlaşılan işlenmemiş elmasın neye benzediğini bilmiyorsunuz..
Demiş adam..
- İşlenmemiş elmaslar,böyle kara,işe yaramaz taşlar gibi görünürler..
...Sevgili gençler,
...İçinizdeki cevheri keşvetmek,ilerde ne olmak istediğinize karar verirken atacağınız önemli adımlardan biridir..Önemli olan,neye yeteneğiniz olduğunu,nelerin ilginizi çektiğini bilmeniz,ona göre kendinize bir yön belirlemenizdir..Kendini tanıyan insan yaşamdan ne beklediğini,ne yapmak istediğini bilir..
...Düşlerinize kanat,hedeflerinize ulaşmak için rota arıyorsanız,sizden daha tecrübelilerden yardım istemelisiniz..Unutmayın ki,bu gün kendi ayakları üzerinde duran,kendi yaşamlarının sorumluluğunu almış bütün yetişkinler aynı yoldan geçtiler..
...Dinlemeye,okumaya,araştırmaya zaman ayırmalı,sorumluluklarınızı bilerek kendinize karşı daha sabırlı olmalısınız..
...Sorunlarınızla etkin biçimde başa çıka çıkabilmeyi öğrenmek sizi daha mutlu,kendine güvenen,diğer insanlara da yardımcı olabilme gücüne sahip bir insan haline getirecektir..
...Kendini tanıyan insan,yaşamdan ne beklediğini,ne yapmak istediğini bilir..
...İnsanın kendini tanıması dikkat gerektirir.Kendini tanımak için,kendine sorular sormalı,sormaktan ve sorgulamaktan hiç vazgeçmemelidir..Bazılarınız içinizdeki cevheri elmasları kaybeden çiftçi gibi işe yaramaz bulabilir..Asla çalışmaktan yılmayın ve daima hedeflerinizi belirleyin..
...Gelecek henüz gelmemişken ve henüz vaktiniz varken elinizdeki olanakların farkında olun ve değerlendirin..
- / - @ sevgiyle nekri
- - / - @ - / - @
.: Geri dönmek için tıklayın :.