Sevdamın yurdu


Arzularım dolaştı sınırlarımızı..
Bu günüde Samsun'da yaşadım..
Atamın bastığı toprağın kokusunu..
Oradan soludum içime..
Kaldırdım başımı..
Fatih'in güneşinin doğduğunu gördüm İstanbul'dan..
Ebedi nöbetinde eksilmeyen ışığıyla..
Mehmetçiğe güç veriyordu..
Salkım saçak Ankara'nın üzerinde..
Ankara diri..
Ankara capcanlı..
Görebiliyordu güneşin doğuşunu Ağrı Dağı'ından..
Duyabiliyordu şehit yavrularının feryadını..
Diyebiliyordu..
Ezan susmayacak,bayrak inmeyecek..
Efeler,dadaşlar,edeler can verdi..
Çanakkale geçilmedi..
Hilal öksüz bırakılmadı..
Onun içindir ki..
Doğan her bebek borçludur ecdadına..
Çevirdim yüzümü Akdeniz'e..
Gördüm ki..
Hilale kurşun sıkanlara karşı..
Sofrası çöplük olsada..
Kükrüyordu Anadolu'm..
Biliyordu ki..
Ölümün şereflisi bayrak için idi..
Vatan namus için idi..
Atamın nasihatını unutmadan..
Sevginin hası paylaşımdır deyip..
Uzattım kollarımı..
Bayrağımızın dikildiği sarp kayalıklara kadar..
Gözlerimde rendeledim bir elmayı ülkemin üzerinde..
Sol avuçlarımda doğuyu..
Sağ avuçlarımda batıyı okşadım..
Dinledim..
Dicle ağladı,Fırat kükredi..
Arzuluyordu ikiside bir beden olmayı..
Kuşadasına,Pamukkaleye küsmüş her ikiside..
Aktı aktı Suriye sınırında yutkundu..
Taa derinliğine gönderdi öfkesini..
Basra körfezine döktü..
Suyunu içipte Fırat'ın..
Türküsünü unutmak olur mu?..
Yavrusunu sulara kaptıran bir ana beddua etse de..
Göçler yola dizilse de..
Baykuş ötse de yurdunda..
O bizim kuşumuz..
Konmasa da bülbül kendi dalına..
O bizim kendi gülümüz..
Dicle kıyılarında kuzu otlatıpta..
Oraları özlememek olur mu?..
Şaşılsada görüldü ki..
İnanç sınır tanımadı..
Dağları yardı sevdanın gücü..
Fırat'ın düğünü var,Dicle şahit..
Harran gelinliğini giymiş..
Ülkem halaya durmuş..
Dallı basma çalınıyor..
Davula çift tokmak vurulsun..
Dağları yardı sevdanın gücü..
Fırat Harran'ı aldı koynuna..
Urfa'da gebe bıraktı toprağı..
Dokuz gardaş bir anadan babadan..
Yüreğimiz aynı sevda ile yoğruldu..
Ayrı illerde olsakta girmesin aramıza..
Adaletsizlik büker belimizi..
Ekelenen biber özüme kar etmedi..
Ölüm hepimize aynı gözle bakıyor..
Havanda dövülen sözlere dur demek var iken..
Beşik sallamak olur mu?..
Ellerin yurtları bize yurt..
Adaleti bize kılınç olur mu?
Anası ana yari yar olur mu?..

sevgiyle nekri





.: Geri dönmek için tıklayın :.