Mutlu Torun1942 Ankara doğumlu olan Torun,Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Mimarlık Bölümü'nden mezun oldu. Mandolin,gitar,ud çalmasını,çocuk yaşta öğrenen sanatçı, Nino Ricardo'dan gitar dersleri aldı,Cemal Reşit Rey'le üç yıl armoni ve kompozisyon çalıştı.Ülkemizde düzenlenen çeşitli beste yarışmalarında dereceler aldı.Reklam filmlerine ve tiyatro oyunlarına müzik yapan sanatçı,ilk kez 73'te "Ağrı Dağının Gazabı"filmine müzik yaptı. İstanbul Teknik Üni.Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı'nda öğretim üyesi olarak görev yaptı. |