Metin Bükey1933 İstanbul doğumlu olan sanatçı,İstanbul Belediye Konservatuvarı'nı bitirdi.Türk Musikisi eğitiminin yanında Batı Müziği eğitimi de gördü. 49'da Turkuaz Gazinosu'nda ut çalarak müzik yaşamına başladı.Bugüne kadar 2000'den fazla filme müzik yaptı.İlk film müziğini 53'te "Fındıkçı Gelin" ile yaptı.Daha çok Metin Erksan ,Memduh Ün,Nejat Saydam,Aram Gülyüz, Atıf Yılmaz'la çalıştı."Samanyolu" bestesi ülkemizde ve yurtdışında plak ve kaset yapılarak ilgi gördü. |