Cahit Berkay1946'da Isparta 'da doğan sanatçı,İktisat Fakültesi'nde sürdürdüğü öğrenimini yarım bıraktı.65'te Selçuk Alagöz Orkestrası'yla sahneye çıktı.Moğollar isimli müzik grubunu kurdu.2 kez Altın Mikrofon Yarışması'na katıldı,bir defa üçüncülük aldı.74'te topluluğun dağılmasından sonra ,Türk filmlerine fon müzikleri hazırlamaya başladı.Moğollar grubunun müziği gibi,Berkay'ın film müziği çalışmaları da ,Anadolu müziğinden etkilenen,ama Türk Halk Müziği'ni daha çağdaş bir tarzda sunan yapıtlardı.80'li yılların sonlarında,Uğur Dikmen ve Cem Karaca ile albümler yaptı.93'te Moğollar yeniden biraraya geldiğinde,Berkay gruptaki yerini aldı,halen çalışmalarını sürdürüyor. |