Kadin Olmak......
Kucuk bir erkek cocuk annesine
sordu; "Nicin agliyorsun?"
"Cunku ben kadinim" diye cevapladi
annesi. "Anlamadim !" dedi cocuk.
Annesi cocugunu kucaklayip; "Ve hic bir
zaman da anlayamayacaksin!"
dedi.
Cocuk bu sefer babasina;
"Baba, annem nicin agliyor?"diye
sordu.
Babanin
cevabi; "Butun kadinlar
sebebsiz aglayabilen yapidadir"
Kucuk oglan buyudu,
yetiskin adam oldu ve hala kadinlarin
nicin agladiklarini
kesfedemedi.
Nihayet oldukten sonra cennete gittiginde
Allah'a sordu.
"Allahim!"
dedi "Kadinlar nicin
bu kadar kolay
aglayabiliyorlar?"
Allah
dedi ki... "Ben kadinlari ozel
yarattim!...
Tum yasamin agirligini tasiyabilecek
kuvvette olmasina ragmen baskalarina teselli
verecek kadar
yumusak omuzlar; dogumun
acisina oldugu kadar dogurduklari evlatlarinin
nankorlugune dayanabilecek ic
kuvvetini verdim. Baskalarinin kuvvetinin
kalmadiginda devam edecek azmi, ailesinin
hastaliginda yorgunluga papuc biraktirmayacak kudreti verdim.
Her turlu agir sart altinda, ve hatta annelerini
cok kotu incitselerde
cocuklarini
sevmek duygusalligini verdim.Bu duygusallik
her
yastaki
cocuklarinin yaralarini
sarmalarina,sorunlarini
dinleyip paylasmalarina yardim ediyor.
Kocalarini tum kusurlariyla sevmek kuvvetini verdim. Onlari erkegin kalbini
korumalari icin yarattim. Onlara iyi bir kocanin
esini incitmeyecegini
fakat bazen destek ve kuvvetini deneyecek davranislarda
bulunacagini anlayacak duyarli
bir zeka verdim.
Tek zayiflik olarak kadinlara birer goz yasi verdim.
Tamamen kendilerinin sahip olduklari,
ihtiyaclari oldugunda
kullanmak
uzere.. Insanlik icin bir gozyasi..."
diye cevapladi.
Kadini guzel yapan sey ne saci, ne vucudu, ne kendini
ne sekilde
tasidigidir. Kadini esas guzel yapan sevgisini paylasabilmesi,
fedakarligi,sorumlulugu, anlayisi, sadece bilgiye degil
ayni zamanda kalbe de yonelik aklidir. ...
__________________________________________________