Wheelies

 
Wheelies maken,, is natuurlijk heel moeilijk, en kan je altijd maar op 2 manieren doen.

-    Als je veel pk's onder je buddy heb zitten (Met teveel (evo/mhr lukt het niet...)

-    Of als je weet, wanneer precies je koppeling aangrijpt op je behuizing.

Probeer het altijd eerst heel voorzichtig, Benen aan de grond, (beetje vooruit) en dan gas, door de power op het achterwiel, komt je voorwiel omhoog, en kan je dus op je achterwiel wegrijden, en later weer naar voren ploffen (als je teveel gas geeft met wegrijden, val je dus achterover...)

Hierna kan je langzaam gaan opbouwen met wheelies maken. Je kan rustig gaan rijden (gangetje 5km/h) en dan kijken met hoeveel toeren ongeveer de koppeling aangrijpt. Als je dit weet, kan je met je voeten tegen de zijkappen gaan hangen, en met het juiste toerental, je stuur omhoog rukken, en stoten gas geven.. (doe dit rustig en opbouwend!). Als je dit zo'n beetje goed kan, kan je steeds langere wheelies proberen te maken.

Lukt je dit allemaal, dan zal ik het gaan proberen, om het met de benen op de treedplank te doen, en dan met evenwichtsgevoel, stoten gas, en een goede achterrembediening,  wheelies proberen te maken.

Lukt dit, dan krijg je ongeveer dit effect... erg leuk, maar vergeet niet als je stoer wil wegtrekken, om je remschijfslot eraf te halen. Anders sla je bij het neerkomen op het voorwiel een beetje over je scootertje heen.....(heeft iemand hier in de buurt ervaring mee...)

Het beste lukt een wheelie op een

-    standaard setup, met strakke koppeling, en als je het precieze tijdstip van aangrijpen weet.

-    met een W-poort 70 met Polini for race, of bidalot S2 uitlaat en een 17,5/19mm carburateur.

 

                                    niet achterovervallen...

                                                                   


Hosted by www.Geocities.ws

1